AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Hei! På torsdag trodde jeg at jeg hadde fått soppinfeksjon, men på fredag våknet jeg med sår i underlivet. Jeg tenkte først at det bare var en rift etter sex på tirsdag. Men på lørdag våknet jeg med tre smertefulle blemmer i rumpa også. Også gjør det helt sinnsykt vondt å tisse – nesten så jeg ikke klarer det i det hele tatt. Jeg var hos legen i dag, og hun sa at det 100 % er herpes og et førstegangsutbrudd. Men det som irriterer meg mest, er at jeg har helt ekstreme smerter på baksiden av lårene og under føttene. Smertene er så vonde at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre - spesielt under føttene. Legen sa hun ikke hadde hørt om dette før, så jeg lurer på om det er noen andre her som har opplevd lignende? Er dette normalt ved herpes, eller kan det være noe annet som skjer samtidig? Setter veldig stor pris på å høre erfaringer fra andre! Anonymkode: e76cd...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Hvis du går litt krøkkete/ikke beveger deg som normalt fordi du har utbrudd, så vil du jo belaste skjevt og få litt vondter av det da. Anonymkode: b9be8...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Her fant jeg litt info, og det ser slik ut ja. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/genital-herpes/symptoms-causes/syc-20356161 Anonymkode: b9be8...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du går litt krøkkete/ikke beveger deg som normalt fordi du har utbrudd, så vil du jo belaste skjevt og få litt vondter av det da. Anonymkode: b9be8...2c3 Neida for jeg har ikke noe vondt i underlivet når jeg går, kun når jeg tisser. Men smertene i føttene er helt ekstremt. Bare så rart ikke legen visste noe om det Anonymkode: e76cd...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Neida for jeg har ikke noe vondt i underlivet når jeg går, kun når jeg tisser. Men smertene i føttene er helt ekstremt. Bare så rart ikke legen visste noe om det Anonymkode: e76cd...b99 Les linken jeg la ved. Der ser du symptomer. Førstegangsutbrudd gir influensalignende symptomer som hodepine, kroppsmerter, feber osv. Anonymkode: b9be8...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her fant jeg litt info, og det ser slik ut ja. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/genital-herpes/symptoms-causes/syc-20356161 Anonymkode: b9be8...2c3 Tusen takk! Skal lese der Anonymkode: e76cd...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Dette får jeg før hvert utbrudd. Det skjer fordi viruset vandrer fra ryggmargen og ned til underlivet og nerveroten til S1 blir irritert. Da får man smerter i tilhørende dermatom, som kjennes ut som man har blitt slått/ er sår i huden bak på låret, pluss at nerven ned til hælen blir vond og frem i lilletåa. Dette er et prodromal-symptom på herpes. Det er få leger som vet om dette, jeg fant en engelsk artikkel om det. Et dermatom er et område av huden som hører sammen med en nerve i ryggraden. Bare søk det opp. Det går over når herpesutbruddet går over. Jeg syns egentlig det er ok at det skjer for da vet jeg at et utbrudd er på vei og jeg kan ta mine forhåndsregler. Ett megatips: smør xylocain salve på sårene. Mitt førstegangsutbrudd var helt sinnsykt vondt og legen skjønte det ikke. Visste ikke du kunne bruke bedøvende salve på sårene før en venninne sa det til meg. Hvis du får flere utbrudd så prøv å få forebyggende medisin. Lykke til - jeg føler med deg❤️ Anonymkode: 60a56...865 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette får jeg før hvert utbrudd. Det skjer fordi viruset vandrer fra ryggmargen og ned til underlivet og nerveroten til S1 blir irritert. Da får man smerter i tilhørende dermatom, som kjennes ut som man har blitt slått/ er sår i huden bak på låret, pluss at nerven ned til hælen blir vond og frem i lilletåa. Dette er et prodromal-symptom på herpes. Det er få leger som vet om dette, jeg fant en engelsk artikkel om det. Et dermatom er et område av huden som hører sammen med en nerve i ryggraden. Bare søk det opp. Det går over når herpesutbruddet går over. Jeg syns egentlig det er ok at det skjer for da vet jeg at et utbrudd er på vei og jeg kan ta mine forhåndsregler. Ett megatips: smør xylocain salve på sårene. Mitt førstegangsutbrudd var helt sinnsykt vondt og legen skjønte det ikke. Visste ikke du kunne bruke bedøvende salve på sårene før en venninne sa det til meg. Hvis du får flere utbrudd så prøv å få forebyggende medisin. Lykke til - jeg føler med deg❤️ Anonymkode: 60a56...865 Hei! Åh, tusen takk for så beroligende svar! Godt å høre at noen har opplevd samme. Håper jeg slipper å ha mange utbrudd, men er som du sier at det er veldig greit å vite hva man skal kjenne etter så man får tatt forhåndsregler. vært noen tunge dager, bare grått og grått da jeg syns dette var sikkelig tungt og kjipt. Syns det er godt å vite at jeg ikke er alene. Tusen takk for godt tips❤️ Er helt sinnsykt smertefullt. Skal teste ut det! Anonymkode: e76cd...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Jeg fikk influensa følelse ved store utbrudd. Første gang var verst. Måtte bruke valtrex i lang tid. Har det alltid liggende. Verste var at jeg fikk det pga slikking, han hadde begynnende munnsår. Og jeg liker ikke engang å bli slikket 😢🤔 Anonymkode: bb3db...6e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida for jeg har ikke noe vondt i underlivet når jeg går, kun når jeg tisser. Men smertene i føttene er helt ekstremt. Bare så rart ikke legen visste noe om det Anonymkode: e76cd...b99 Dette er faktisk ganske vanlig ved kraftige førstegangsutbrudd sa min lege foe 10 år siden, det er febersmerter i nervene på en måte, jeg hadde det og. Det startet faktisk med verk i lårene husker jeg, så kom blemmene Anonymkode: e1d40...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk influensa følelse ved store utbrudd. Første gang var verst. Måtte bruke valtrex i lang tid. Har det alltid liggende. Verste var at jeg fikk det pga slikking, han hadde begynnende munnsår. Og jeg liker ikke engang å bli slikket 😢🤔 Anonymkode: bb3db...6e9 Samme her.. klem Anonymkode: e1d40...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er faktisk ganske vanlig ved kraftige førstegangsutbrudd sa min lege foe 10 år siden, det er febersmerter i nervene på en måte, jeg hadde det og. Det startet faktisk med verk i lårene husker jeg, så kom blemmene Anonymkode: e1d40...a5d Takk for svar! Blir letta over å høre at det er ganske vanlig, da det verste er egt smertene i føttene og bakside lår. Får ikke sove om natta da jeg ikke føler Paracet hjelper heller. Men fikk tabletter fra legen i dag - zovirax. Så håper de vil fungere fort og at jeg vil føle meg bedre snart.. setter pris på alle svar, det hjelper veldig. Anonymkode: e76cd...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg fikk influensa følelse ved store utbrudd. Første gang var verst. Måtte bruke valtrex i lang tid. Har det alltid liggende. Verste var at jeg fikk det pga slikking, han hadde begynnende munnsår. Og jeg liker ikke engang å bli slikket 😢🤔 Anonymkode: bb3db...6e9 Huff.. Dette er noe drit, verste er at man aldri blir kvitt det. Jeg aner ikke når jeg ble smittet, men hadde sex med en fyr lørdag og tirsdag forrige uke, så mistenker at han kan ha smittet meg. Vanskelig å vite uansett da jeg kan ha hatt det i flere år uten å vite. Håper bare jeg slipper å ha utbrudd ofte.. Anonymkode: e76cd...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå