AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:53 #1 Del Skrevet mandag kl 18:53 Fikk høre her forleden at jeg kan ikke spise klementiner, appelsi og mandariner når jeg ammer? Kan ikke finne noe om det noe sted. Anonymkode: a364d...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #2 Del Skrevet mandag kl 19:09 Før så var det mange som trodde at sitrusfrukt kunne være en kilde til magevondt hos baby. Vel og merke dersom baby skulle være intolerant. Dette støttes dog ikke av forskning, sitrussaften blir ikke tatt opp i blodet og dermed heller ikke i melka. Anonymkode: 8d110...d77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:23 #3 Del Skrevet mandag kl 19:23 Gammel overtro. Du kan spise all mat. Anonymkode: b268a...8f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:25 #4 Del Skrevet mandag kl 19:25 Bare tull. Kos deg du ☺️ Anonymkode: fb61c...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:24 #5 Del Skrevet mandag kl 21:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gammel overtro. Du kan spise all mat. Anonymkode: b268a...8f3 Det er ikke riktig. Men informasjon om hva man ikke bør spise eller begrense, finner man på mattilsynet sine sider: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/forbrukere/amming-og-spedbarn Sitrusfrukt står ikke på listen. Anonymkode: c30a9...977 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:28 #6 Del Skrevet mandag kl 21:28 Send freia en mail å spør? Anonymkode: 9bf83...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:47 #7 Del Skrevet mandag kl 21:47 Med unntak av noen få ting med mye miljøgifter osv (ser noen linket detaljer) så kan man spise alt når man ammer. Melken er ikke produsert fra det du spiser... Mange myter om dette bare nikk og smil du og spis normal mat som du ønsker Anonymkode: 9cbf2...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:48 #8 Del Skrevet mandag kl 21:48 Før i tiden trodde man at kullsyre gikk over i melken og... Nå er det vel mest om å gjøre å prøve seg frem og se om noe gjør at baby reagerer. Anonymkode: 1fd06...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:09 #9 Del Skrevet mandag kl 22:09 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Før i tiden trodde man at kullsyre gikk over i melken og... Anonymkode: 1fd06...d36 Helsesykepleieren min tror det enda 🫣 Anonymkode: 06d34...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:58 #10 Del Skrevet mandag kl 22:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Send freia en mail å spør? Anonymkode: 9bf83...b55 Kan ikke du? Anonymkode: a364d...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:47 #11 Del Skrevet tirsdag kl 06:47 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helsesykepleieren min tror det enda 🫣 Anonymkode: 06d34...cf7 Omg… Anonymkode: fb61c...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet tirsdag kl 07:04 #12 Del Skrevet tirsdag kl 07:04 Gammel myte. Kan spise det aller meste ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:13 #13 Del Skrevet tirsdag kl 07:13 Du kan spise hva som helst (unntatt det med høye miljøgifter som er nevnt i lenken som er lagt ut). Det er kun noen få tilfeller der baby er allergisk mot enkelte matvarer, f.eks. kumelk, at man må passe på hva man spiser. Og i slike tilfeller så er det legen som avgjør hvor allergisk baby er og om ammende mor må unngå noen typer mat. Det er mye viktigere å se til at babyens grep rundt brystet/dieteknikken er korrekt for å unngå magevondt. Anonymkode: be9c9...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet tirsdag kl 07:20 #14 Del Skrevet tirsdag kl 07:20 Bare å spise å kose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:07 #15 Del Skrevet tirsdag kl 23:07 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 23.09): Helsesykepleieren min tror det enda 🫣 Anonymkode: 06d34...cf7 Det merker man når babyen hylskriker av smerte etter mating. Jeg kunne ikke drikke noe med kullsyre. Anonymkode: ee500...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det merker man når babyen hylskriker av smerte etter mating. Jeg kunne ikke drikke noe med kullsyre. Anonymkode: ee500...2ef Det hadde absolutt ingenting med kullsyre å gjøre. Det er ikke engang fysisk mulig at det går over i melken. Anonymkode: 8073a...199 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det merker man når babyen hylskriker av smerte etter mating. Jeg kunne ikke drikke noe med kullsyre. Anonymkode: ee500...2ef Er nok ikke kyllsyra sin feil det gitt, men all dritten som er i brus Anonymkode: fb61c...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 23.09): Helsesykepleieren min tror det enda 🫣 Anonymkode: 06d34...cf7 Da hadde jeg ikke stolt på noe denne personen sier... Anonymkode: e7f80...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Ville vært forsiktig med sitrus, kan utvikle allergi på babyen om den er disponert for det. Anonymkode: 88fd5...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ville vært forsiktig med sitrus, kan utvikle allergi på babyen om den er disponert for det. Anonymkode: 88fd5...dbf Kilder? Anonymkode: fb61c...e89 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå