AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Vi vasker,rydder,ordner med mat,siste fisish med gaver og annet. Og prøver å slappe av litt med barna før julefeiringen. Men da skal på død og live flere foll rundt med gaver, plutselig ringer på og blir værende i flere timer.. gjerne i middagstid eller før vi har stått opp... Er alltid tidlig ute å leverer fra oss gaver før jul... Hva er greier med det? Folk du aldri ser.. Anonymkode: c34a3...918 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden For å ødelegge timeplanen. Anonymkode: cbfe8...eee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Da sier du tusen takk ved døra, og tar med gaven inn og låser døra. Ferdig. Anonymkode: 379cb...00b 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Hvis man kjører rundt med gaver lillejulaften og julaften, så kan man da ikke forvente å bli bedt inn? Da er det noen ord i gangen og en klem. Jeg gjør det aldri selv. De få som har gjort det her, har ikke villet inn. Anonymkode: 949d1...aa4 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Fordi ikke alle er like strukturerte, ting kommer i veien, livet skjer. Si takk og smil, det passer dårlig besøk nå - lukk døra og vær ferdig med det. Endret 20 timer siden av mereo 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Dette var tradisjon for 20 år siden, noob! Anonymkode: 5875b...6d8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Helt enig, ts! Dette har jeg irritert meg over i mange år. Her er det alltid noen som kommer med gaver på kveldstid lillejulaften. År etter år prøver jeg å hindre dette ved å planlegge gavebytting noen dager tidligere, men de blir aldri ferdig med gavekjøp før i siste liten, « så hvis det ikke er bare innom på lillejulaften vi», sier de. Jeg blir like matt hvert år. Når kvelden kommer lillejulaften, liker vi å være ferdig med alt, setter oss foran TV med god mat og snacks på bordet, gjerne i julepysjen, kose oss sammen og finne juleroen. Da kan du være sikker på det ringer på døren.. og så blir man stående i døren og skravle i lang tid, mens Grevinnen går i bakgrunnen… Noen ganger tenker jeg at jeg har lyst til å slukke lyset og late som vi ikke er hjemme. Jeg sa det en gang for noen år siden, tok en hvit løgn og sa vi ikke var hjemme, men da kom de på døren kl 09.30 på julaften! Da hadde vi ikke stått opp skikkelig og stelt oss enda, så det var ikke noe hyggelig.. Dette er det flere i storfamilien vår som har irritert seg over, og nå har det blitt samtaleemne hver julaften, «når kom de i år?» Også ler vi litt oppgitt.. veldig irriterende! Anonymkode: 6ea0e...91c 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden For en verden vi lever i der folk er "Meg og mine" i stedet for å se hvor flott det er at folk vil komme og være sammen med dem. Her er det alltid hjerterom til de som kommer, hvis de vil inn på lillejulaften eller julaften er det mest sannsynlig fordi de er ensomme. Jeg sier "gjerne, jeg står og rører i gryta, kom inn, jeg er kanskje litt distrahert". Eller "du, vi ser på Grevinnen og Hovmesteren, MÅ bare få med meg det, vil du også se". Anonymkode: 2cd6b...a6c 17 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For en verden vi lever i der folk er "Meg og mine" i stedet for å se hvor flott det er at folk vil komme og være sammen med dem. Her er det alltid hjerterom til de som kommer, hvis de vil inn på lillejulaften eller julaften er det mest sannsynlig fordi de er ensomme. Jeg sier "gjerne, jeg står og rører i gryta, kom inn, jeg er kanskje litt distrahert". Eller "du, vi ser på Grevinnen og Hovmesteren, MÅ bare få med meg det, vil du også se". Anonymkode: 2cd6b...a6c Jeg skulle ønske jeg klarte å være litt mer som deg, ab 🌸 Men jeg er dessverre også en av de som blir kjempestressa og sur når noen kommer på uplanlagt besøk... Anonymkode: 80c3b...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skulle ønske jeg klarte å være litt mer som deg, ab 🌸 Men jeg er dessverre også en av de som blir kjempestressa og sur når noen kommer på uplanlagt besøk... Anonymkode: 80c3b...bec Vet du hvorfor? For jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hva det handler om. Anonymkode: 2cd6b...a6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For en verden vi lever i der folk er "Meg og mine" i stedet for å se hvor flott det er at folk vil komme og være sammen med dem. Her er det alltid hjerterom til de som kommer, hvis de vil inn på lillejulaften eller julaften er det mest sannsynlig fordi de er ensomme. Jeg sier "gjerne, jeg står og rører i gryta, kom inn, jeg er kanskje litt distrahert". Eller "du, vi ser på Grevinnen og Hovmesteren, MÅ bare få med meg det, vil du også se". Anonymkode: 2cd6b...a6c Jeg har åpent hus hele året. Folk må gjerne komme å ringe på å ta en kaffe når det måtte være. Men den ene gangen i året vil jeg gjerne slippe å stå flere timer i døren eller ha besøk inne når vi har MYE annet å ta oss til, og nyte litt fritid med barna. Jeg står på for alt og alle hele tiden. Jeg ordner alt ferdig med gaver og levring før jul, så det går ann å slappe av disse 2 dsgene med mat,pakker,feiring og kos med barna, film og ikke noen som avbryter og maser i timesvis og så er de sulten eller kommer midt i middagen jeg ikke har ordnet nok til en eller til til, eller en hel barnefamilie. Det slår aldri feil.. Sitter oss til bords for å spise så ding dong... Selvfølgelig klarer ikke folk å bare gå. Noen er så frekke at de går jo inn i det du åpner døren.. Åpner du ikke hamrer de på, ser jo lys.. Du ser de en gang i året og de må selvsagt da komme de 2 dagene... Det er nok hele året med skole,bhg,jobb,aktiviteter og annet. No vil jeg slappe av med familien min! Ikke kaste meg rubdt å ordne mat på rappen til flere og vaske og rydde enda mer, høre på mas i flere timer når jeg allerede er kaputt og bare vil slenge meg på sofaen med barna og en film. Anonymkode: c34a3...918 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Og det hjelper faktisk ikke å si til folk at vi er opptatt, det passer ikke noe, er på vei i dusjen ,vi skulle akkurat spise middag, vi er midt i en film, jeg er sliten,kan vi snakkes en annen dag. Ingenting virker... Bare en liten kopp kaffe har du vel tid til.. jadda... tar 3-4timer... Anonymkode: c34a3...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Var veldig vanlig i gamle dager. Husket selv far min kjørte rundt lille julaften for å levere gaver. Og det er nå over 30 år tilbake i tid. Selv gjør vi ikke,men har 2 stk vi vet kommer lillejulaften så de kommer da inn å får litt kaffe og en liten prat 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vasker,rydder,ordner med mat,siste fisish med gaver og annet. Og prøver å slappe av litt med barna før julefeiringen. Men da skal på død og live flere foll rundt med gaver, plutselig ringer på og blir værende i flere timer.. gjerne i middagstid eller før vi har stått opp... Er alltid tidlig ute å leverer fra oss gaver før jul... Hva er greier med det? Folk du aldri ser.. Anonymkode: c34a3...918 Men dersom DU, ts, ikke ønsker besøk lille julaften/julaften så sier du da bare fra om det. Er du ikke voksen? Har du ikke ord? Bruk ordene dine. Si fra på en ordentlig måte at nå passer det ikke at de kommer inn. Og så er det hele løst. Anonymkode: 9c9ed...249 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dersom DU, ts, ikke ønsker besøk lille julaften/julaften så sier du da bare fra om det. Er du ikke voksen? Har du ikke ord? Bruk ordene dine. Si fra på en ordentlig måte at nå passer det ikke at de kommer inn. Og så er det hele løst. Anonymkode: 9c9ed...249 Dette er folk vi ikke har kontakt med egentlig, jeg vet ikke hvorfor de kommer.. Jeg prøver fint å si fra, på alle mulige måter.. Men de kommer, hvert eneste år... De kan komme når.som helst resten av året, helt greit! De trasker inn, og tar seg til rette og går ikke.. Har det desverre ikke i meg og kjefte og skrike at de skal komme seg til h... ut.. Anonymkode: c34a3...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vasker,rydder,ordner med mat,siste fisish med gaver og annet. Og prøver å slappe av litt med barna før julefeiringen. Men da skal på død og live flere foll rundt med gaver, plutselig ringer på og blir værende i flere timer.. gjerne i middagstid eller før vi har stått opp... Er alltid tidlig ute å leverer fra oss gaver før jul... Hva er greier med det? Folk du aldri ser.. Anonymkode: c34a3...918 vær takknemlig for du får gaver i hele tatt, mange rundt i landet får ingenting og ikke julemat engang, Dette er ikke noe og klage over Anonymkode: eae8b...3bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Del Skrevet 18 timer siden jegerrinne skrev (5 minutter siden): Var veldig vanlig i gamle dager. Husket selv far min kjørte rundt lille julaften for å levere gaver. Og det er nå over 30 år tilbake i tid. Selv gjør vi ikke,men har 2 stk vi vet kommer lillejulaften så de kommer da inn å får litt kaffe og en liten prat Helt greit å være 5min om folk aboslutt ikke kan la være å gå rubdt disse 2 dagene. Problemet er at folk er sulten, de har mye på hjertet, de går IKKE! Huset er nyvasket og alt klart for besøk julaften, slenger oss på sofaen og skal se film eller sitter oss til matbordet, ding dong... Anonymkode: c34a3...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): vær takknemlig for du får gaver i hele tatt, mange rundt i landet får ingenting og ikke julemat engang, Dette er ikke noe og klage over Anonymkode: eae8b...3bb Jeg klager ikke ,bare irriterer meg at folk ikke kan være litt mer 2024... og ikke 1950.. Kjekt med besøk, men ikke alltid det passer, og ikke alle skjønner det.. I en travel hverdag så er dette noen hellige timer med barna! Anonymkode: c34a3...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klager ikke ,bare irriterer meg at folk ikke kan være litt mer 2024... og ikke 1950.. Kjekt med besøk, men ikke alltid det passer, og ikke alle skjønner det.. I en travel hverdag så er dette noen hellige timer med barna! Anonymkode: c34a3...918 skjønner den, men vær heller takknemlig, ikke alle som har noen Anonymkode: eae8b...3bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 18 timer siden #20 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er folk vi ikke har kontakt med egentlig, jeg vet ikke hvorfor de kommer.. Dere gir gaver til folk dere ikke har kontakt med ellers? Hvorfor? Hva med å foreslå at man kutter ut gaver? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå