AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:53 #41 Del Skrevet tirsdag kl 11:53 Hvor mye handler du for hver gang? Er det mer enn 100 kr så er behandling billigere. Anonymkode: 4a5cd...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:58 #42 Del Skrevet tirsdag kl 11:58 Nei, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Legger kun merke til de kundene som er veldig høylytte og/eller utagerende. Anonymkode: 3552a...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:04 #43 Del Skrevet tirsdag kl 12:04 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg håper du har rett og at de fleste tenker som deg. Regner med de som er på jobb har mye å tenke på fra før av. ts Anonymkode: ca54b...0e8 Det er riktig, jeg har to voksne barn og ett svigerbarn og jeg har spurt om dette siden jeg går til og fra butikken og handler. Vi bor veldig nerme så vi er fort innom to ganger på en dag. Anonymkode: 34fbc...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:52 #44 Del Skrevet tirsdag kl 13:52 Nå begynte jeg å lure på hva de butikkansatte tenker om meg. Jeg har ekorn i hagen som jeg mater, så jeg kjøper mye nøtter. Og siden jeg ikke har bil,vog det er begrenset hvor tungt jeg orker å bære, er jeg innom butikken flere ganger i uken, og kjøper nøtter hver gang. Kanskje de tror jeg har en litt rar spiseforstyrrelse eller noe. De får i hvert fall noe å snakke om da 😂 Anonymkode: 90e8e...4d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:52 #45 Del Skrevet tirsdag kl 14:52 Jeg er i perioder innom flere ganger i uka for å hente eller returnere pakker... Så nå har jeg også begynt å få dem levert til forskjellige steder 😅 Anonymkode: 63b31...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:13 #46 Del Skrevet tirsdag kl 20:13 Jeg jobber i dagligvarebutikk, og jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til hver gang en person kommer inn som pleier å være der flere ganger i uka. Slår av en prat med dem, tenker ikke akkurat over hva de kjøper. Det har ikke jeg noe med uansett. Anonymkode: 4d685...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:13 #47 Del Skrevet tirsdag kl 20:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i dagligvarebutikk, og jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til hver gang en person kommer inn som pleier å være der flere ganger i uka. Slår av en prat med dem, tenker ikke akkurat over hva de kjøper. Det har ikke jeg noe med uansett. Anonymkode: 4d685...e61 Slår av en prat med de som kommer inn som er der flere ganger i uka** Anonymkode: 4d685...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:21 #48 Del Skrevet tirsdag kl 20:21 Denne tråden vekker gamle minner. Jeg var alkoholiker i mange år, og måtte shoppe i forskjellige butikker. Glad jeg slipper det stresset i dag. Anonymkode: a81a0...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet tirsdag kl 20:22 #49 Del Skrevet tirsdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå begynte jeg å lure på hva de butikkansatte tenker om meg. Jeg har ekorn i hagen som jeg mater, så jeg kjøper mye nøtter. Og siden jeg ikke har bil,vog det er begrenset hvor tungt jeg orker å bære, er jeg innom butikken flere ganger i uken, og kjøper nøtter hver gang. Kanskje de tror jeg har en litt rar spiseforstyrrelse eller noe. De får i hvert fall noe å snakke om da 😂 Anonymkode: 90e8e...4d6 Vi hadde en kunde som kjøpte en stor pakke med vaskepulver flere hanger i uka. Han brukte det ikke på klær for å si det sånn. Samme person kom flere ganger daglig og ville veksle til kronestykker. Først trudde jeg han spilte mye på disse kroneapparatene som var på 80 tallet. En dag spurte jeg hva han brukte alle kronestykker til og han svarte at han hadde ett apparat hjemme hvor han måtte legge på penger for å få strøm. Skal sies at han var hardbarka alkoholiker. Syklet fra butikk til butikk for å få kjøpt mere øl når 6 packen han kjøpte klokka 9 var drukket opp da klokka var 11-12. Det er sånne personer som vil utmerke seg, ikke de som kjøper mat flere ganger om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omine Skrevet tirsdag kl 21:04 #50 Del Skrevet tirsdag kl 21:04 Kjenner meg helt igjen i TS. Jeg reiser også fra butikk til butikk fordi er så redd for at de skal kjenne meg igjen og hva de tenker om hva jeg kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:05 #51 Del Skrevet tirsdag kl 21:05 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 18.27): Det er det jeg forsøker å passe på også. Å dra innom de forskjellige butikkene til forskjellige tider på døgnet. For å ikke møte på samme person flere dager på rad. Gud nå blir jeg stresset. Det er ikke bare i hodet mitt Bor i en stor by, men det hjelper meg nok lite. Må vell bare bite i det sure eple og finne flere butikker med selvbetjente kasser, selv om at de er langt unna. Surt at alle blir fjernet på grunn av tyveri. Jeg har ikke sosial angst, og jeg oppfører meg ikke rart eller stikker meg ut. Jeg er ganske anonym i både utsende, klær og væremåte. Hilser og svarer høflig, så jeg stikker meg ikke ut. Annet enn at jeg er innom hver dag og kjøper ofte det samme flere dager på rad (men ikke fra samme butikk). ts Anonymkode: ca54b...0e8 Tenk på deg selv, ikke alle andre. Drit i de. Bli voksen. Anonymkode: 1a50c...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:31 #52 Del Skrevet tirsdag kl 21:31 Jeg har jobbet i to matbutikker, en i liten by og en i storby. Jeg kan ikke huske at vi diskuterte kunder overhodet. Det eneste måtte vøre han som ringte hver dag på slaget 9 for å høre om vi hadde pasta. Han ble nevnt, men ikke på en ekkel måte. Han var en skrue, men en hyggelig mann og en god kunde vi ønsket i butikken. Måten han ble omtalt på var mer som en felles kjenning "hvem tar Kjetil i dag?" type holdning. Og alle tok gjerne praten med "Kjetil". Men du er ingen "Kjetil". Du høres ut som en usynlig i mengden. Synes ikke du skal bekymre deg. Anonymkode: 7c827...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:44 #53 Del Skrevet tirsdag kl 21:44 Men hva er det du er redd for at de skal tenke hvis du kjøper det samme av sammen person hver dag? Oppriktig nysgjerrig. Stikker innom Rema 1000 hver morgen og kjøper det samme hornet og en Pepsi Max. Mer eller mindre samme dame som sitter der hver dag. Aldri tenkt at hun tenker noe rart om meg🙈 men helt klart at hun kjenner meg igjen😆 Når jeg var gravid hadde jeg også fullstendig dilla på big bite. På det nivået at en av de ansatte på big bite Oslo City i Oslo husket bestillingen min🙈 Høres voldsomt slitsomt ut for deg å bruke så mye tid på unngåelse. Får du noe hjelp til å håndtere dette? Anonymkode: 121bd...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:21 #54 Del Skrevet tirsdag kl 22:21 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 18.06): Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 Noen i familien min sleit med det samme som deg og endte med å slutte å handle mat. Som igjen endte med ekstremt vekttap og skikkelig dårlig psyke. I denne tiden forsøkte hen å løse det med å ruse seg, noe som gjorde psyken ennå dårligere. Jeg anbefaler på det sterkeste å oppsøke hjelp for denne lidelsen du har. Hen opplevde også at om andre i butikken sto å pratet å lo sammen, sa var det sikkert hen som så rar ut. Anonymkode: e2eea...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:23 #55 Del Skrevet tirsdag kl 22:23 Hvis du mener du er helt frisk, les om å være selvkritisk selvbevisst. Ellers vil jeg tenke, ut fra dine innlegg at du er paranoid og sliter med tvang. Anonymkode: e2eea...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:38 #56 Del Skrevet tirsdag kl 22:38 Har jobbet lenge i butikk. Du kjøper vanlige varer. Jeg ville ikke ha tenkt noe over at du kjøper tomatsuppe, fiskeboller eller oreo hver dag. Innnrømmer at jeg har tenkt at noen kanskje ikke strengt tatt trenger masse chips og godis, men da snakker vi mengder, over tid, og der barna også var overvektige. Det var en kunde som kjøpte en flaske olivenolje flere dager i uka, tenker da kanskje at hen brukte det til hudpleie eller noe. Vi snakket kun om kundene som var vanskelige, og som vi helst ville slippe. Typisk kranglete alkoholikere og ensomme "karens" som kranglet over småfeil på kvitteringen. (Vet det er ergerlig men det var en fast som kom daglig og klaget over 20 øre feil) Men vær så snill og søk hjelp da. Tungt å ha det slik. Anonymkode: a4351...d0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #57 Del Skrevet 23 timer siden Ikke stress. Da jeg jobbet i butikk, la jeg merke til kundene. Men på en positiv måte. Jeg tenkte ikke over om de kjøpte rare ting, men ville jo selvsagt hjelpe dem å finne det de liker. Samt så småpratet vi litt. Men mitt fokus var å hjelpe dem å kjøpe det de ønsket, få dem til å føle seg trygge, velkomne og komfortable. Ville jo aldri sagt til noen hva kundene kjøpte. Føler det er et brudd på en slags moralsk taushetsplikt. Anonymkode: 41a17...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #58 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har jobbet i butikk, men jeg er passelig ansiktsblind når det gjelder fremmede så jeg hadde nok ikke lagt merke til det om du så kom innom fem ganger om dagen. Anonymkode: d0e9a...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #59 Del Skrevet 15 timer siden Du overtenker, men ikke uvanlig det med tanke på lidelsen din. Jeg jobber på Kiwi og bryr meg midt i ræva hvor mange ganger noen er inne på butikken. Så lenge de ikke stalker eller plager meg på jobb så er jeg fornøyd. Anonymkode: cd96d...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14 timer siden #60 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 20.15): Det er flaut, og alt med mat er noe jeg holder privat og hemmelig for alle rundt meg. Ekkelt at fremmede som ikke kjenner meg skal vite så mange personlige detaljer om meg og mitt. ts Anonymkode: ca54b...0e8 Dersom det er mengden mat du kjøper du er urolig for at de skal legge merke til, så aner jo ikke de i kassa noe om deg og din eventuelle familie. De i butikken vet jo ikke om du handler til 3 barn og mann eller 7 sultne unger som bare vil spise det samme i perioder og er kresne som unger flest. Og er du for ung til å ha så mange barn, kan det være du er en som handler for søsken og foreldrene dine. Eller kanskje du handler for sykehjemmet der du jobber, til alle de eldre beboerne? Dette aner ikke de i kassa noenting om, og kan derfor ikke dømme deg for noe du handler. De vet ikke hvem du handler til, ikke sant? Jeg jobbet i min ungdom ett års tid i dagligvarebutikk. Den lå i et strøk med veldig mange pensjonister og eldre, og jeg kan huske at det eneste jeg la merke til var at svært mange av de eldre kjøpte så mye svisker!?? Av alle ting... svisker? Lurte sånn på hvorfor alle eldre likte svisker så godt, så jeg spurte sjefen min, som hadde jobbet der i årevis. Hun fikk seg en god latter, og sa de kjøpte ikke sviskene for smakens skyld og fordi det var godt, men fordi eldre ofte for forstoppelse og fordøyelsesbesvær, og svisker løser opp "i proppen i tarmen". Derfor selger vi så mye svisker her, forklarte hun. Det var det, og jeg tenkte ikke mer på det. Kan aldri huske at jeg bet meg noe mer merke i hva folk kjøpte, bortsett fra en ung fyr som kom styrtende andpusten inn i butikken en kveld og ropte "HAR DERE KONDOMER!??" Nei, det måtte jeg beklage og si vi ikke hadde. Han stormet ut igjen. Det morsomme var at noen måneder senere så vi han hånd i hånd med den høygravide dama si Han og hun fikk tydeligvis ikke tak i kondomer den kvelden og bestemte seg for å ta sjansen uten... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå