AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Ja og ja. Men er det viktig hva vi mener? Nei. Kjøp mat på Oda om du vil unngå bli sett på. Anonymkode: cb6eb...908 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Ja, legger merke til de som kommer hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Nei, eller noen ganger kjenner jeg igjen folk som pleier å handle der men det er ikke mer enn "hun ser kjent ut" og jeg tar gjennom såååå mange varer at jeg linker ikke ansikter til varer osv 😊 Jeg bor i drammen da. Mye folk. Men generelt så går jeg litt på autopilot og kjenner jeg igjen et ansikt så kanskje jeg er litt ekstra blid fordi du kjenner kanskje igjen meg. Anonymkode: 25987...8ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Får du hjelp? Dette hørtes jo enormt slitsomt og hemmende ut i hverdagen. Anonymkode: 33868...b15 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Ja og ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Jeg tviler over at de tenker nevneverdig over hva du kjøper. At de kjenner deg igjen, kan nok skje - men at de tenker så veldig over deg, det tror jeg ikke. Med mindre du har veldig avvikende atferd. Så lenge du handler som normalt (mye eller lite), så er det ikke noen grunn for at man skal legge mer merke til deg enn andre kunder. Selv om du kanskje blir gjenkjent. Det er utrolig mange andre mennesker som også er innom ofte, som blir kjent igjen på helt samme nivå. Det er ikke noe farlig med det. Om du føler de legger ekstra merke til akkurat deg, så handler det mer om at du er selvbevisst, noe som er typisk hos personer som f.eks. har sosial angst. Det betyr ikke at det ER sånn at de legger ekstra merke til deg, men at du FØLER det sånn. Håper du får hjelp slik at du slipper å stresse så mye rundt det. Det må være slitsomt å styres av det ❤️ Anonymkode: ebab5...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Ja og ja, men det er ikke sånn at jeg bruker energi på det utover å registrere det. Og så har vi ulike skift og ulike arbeidsoppgaver også, så du kan godt være innom butikken min hver dag i en uke uten at jeg ser deg, eller at jeg bare ser deg en eller to ganger. Anonymkode: 2d25f...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Ja det blir lagt merke til og det blir også pratet om. Tro du meg. Vi har noen kunder vi lurer på om egentlig har ett liv. (Jeg jobber ikke i matbutikk) Anonymkode: 3d752...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja og ja, men det er ikke sånn at jeg bruker energi på det utover å registrere det. Og så har vi ulike skift og ulike arbeidsoppgaver også, så du kan godt være innom butikken min hver dag i en uke uten at jeg ser deg, eller at jeg bare ser deg en eller to ganger. Anonymkode: 2d25f...657 Det er det jeg forsøker å passe på også. Å dra innom de forskjellige butikkene til forskjellige tider på døgnet. For å ikke møte på samme person flere dager på rad. Gud nå blir jeg stresset. Det er ikke bare i hodet mitt Bor i en stor by, men det hjelper meg nok lite. Må vell bare bite i det sure eple og finne flere butikker med selvbetjente kasser, selv om at de er langt unna. Surt at alle blir fjernet på grunn av tyveri. Jeg har ikke sosial angst, og jeg oppfører meg ikke rart eller stikker meg ut. Jeg er ganske anonym i både utsende, klær og væremåte. Hilser og svarer høflig, så jeg stikker meg ikke ut. Annet enn at jeg er innom hver dag og kjøper ofte det samme flere dager på rad (men ikke fra samme butikk). ts Anonymkode: ca54b...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det blir lagt merke til og det blir også pratet om. Tro du meg. Vi har noen kunder vi lurer på om egentlig har ett liv. (Jeg jobber ikke i matbutikk) Anonymkode: 3d752...47f Æsj, det har jeg aldri opplevd. Jobber i matbutikkbutikk. Makan 😂 Anonymkode: 25987...8ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Men kjære deg. Du må få hjelp med det der. Ja vi kjenner igjen folk. Men vi har ingen tanker om deg. Vi alle sliter med ett eller annet. Så dømmer ingen. Søk hjelp. Du blir utslitt av det der. Anonymkode: ad9bf...ad3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Masse folk som handler hver dag. Og det mange som kjøper samme tingen hver dag. Ikke noe rart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden Jobbet i matbutikk i nesten 10 år. Ja, vi gjenkjenner kunder, men det er ikke noe vi tenker over med mindre du skiller deg ut. Hadde et eldre par som gikk i vintertøy når det var 20+ varmegrader ute. De luktet svette og røyk lang vei. Det er et eksempel på hva vi tenker over og evt nevner til en annen ansatt. Men oppfører man seg normalt og handler 1 eller 10 ganger i uka så er det garantert noen som er innom butikken oftere enn deg! ofte også så snakker vi med de kundene som er ofte innom, blir liksom «kjent» med dem. Jobbet i Ferkvare så folk stoppet mer opp enn det dem gjør i kassa ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er det jeg forsøker å passe på også. Å dra innom de forskjellige butikkene til forskjellige tider på døgnet. For å ikke møte på samme person flere dager på rad. Gud nå blir jeg stresset. Det er ikke bare i hodet mitt Bor i en stor by, men det hjelper meg nok lite. Må vell bare bite i det sure eple og finne flere butikker med selvbetjente kasser, selv om at de er langt unna. Surt at alle blir fjernet på grunn av tyveri. Jeg har ikke sosial angst, og jeg oppfører meg ikke rart eller stikker meg ut. Jeg er ganske anonym i både utsende, klær og væremåte. Hilser og svarer høflig, så jeg stikker meg ikke ut. Annet enn at jeg er innom hver dag og kjøper ofte det samme flere dager på rad (men ikke fra samme butikk). ts Anonymkode: ca54b...0e8 Men hva er det som gjør at du synes det er ubehagelig å bli gjenkjent? Eller at de ser at du kjøper det samme hver dag? Klarer du å definere hvorfor du synes det er vanskelig? Anonymkode: ebab5...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden De gjør dessverre det, og her kommenterer du gjerne også. Nå, du skal kose deg med litt sjokolade igjen ja 😛 Lurer på om de faktisk tror de selger mer sjokolade på den måten, eller om de kanskje inspirerer kunden til å kjøpe kål neste gang? Men de ville sikkert kommentert det også... Anonymkode: 9204e...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 Da jeg jobbet i butikk og bensinstasjon tidligere, så tenkte jeg aldri noe over hvem som bar innom eller hvor ofte, hvis de, som flere sier, ikke hadde veldig avvikende sosial atferd.. Laget mye støy, plaget andre kunder, eller ble stående å prate i kassen når det var kø bak, tilog med etter jeg hadde begynt å slå inn varene til kunde bak😬 Anonymkode: e241a...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden Jeg ble nysgjerrig på hva du kjøper jeg🙃 Om det ikke er en kasse øl hver morgen, tror jeg ingen bryr seg… Anonymkode: c64cc...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Nei, butikkansatte bryr seg ikke om hva du kjøper. Høres ut som du trenger hjelp av en psykolog eller psykiater, først og fremst. No offense. Anonymkode: e7a37...074 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hva er det som gjør at du synes det er ubehagelig å bli gjenkjent? Eller at de ser at du kjøper det samme hver dag? Klarer du å definere hvorfor du synes det er vanskelig? Anonymkode: ebab5...76c Jeg liker ikke å stikke meg ut på noen som helst måte. Vil helst være som luft. Det er flaut at fremmede skal spekulere i diagnose. Legge merke til svingninger i vekt. Det synes jeg er en ekkel tanke. Når det kommer til hva jeg kjøper, så blir jeg stresset. Ingen rundt meg får vite hva jeg spiser og når. (fortsetter under) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble nysgjerrig på hva du kjøper jeg🙃 Om det ikke er en kasse øl hver morgen, tror jeg ingen bryr seg… Anonymkode: c64cc...41e Jeg har alltid en periode hvor det går i det samme, det varierer hvor lenge jeg er opphengt i en spesifikk ting. Tenker ikke alltid over hvor lenge de forskjellige matvarene varer men husker noen få. For et par uker siden spiste jeg fiskeboller hver dag 11 dager i strekk. Toro tomatsuppe i to uker, fjordland pasta i to uker, sukkerfri gele og melon 3 måneder i strekk, freia melkesjokolade og oreo kjeks i 2-3 uker. Akkurat nå har jeg spist (og kjøpt) supermix snacks, twix og muffins hver dag i over en uke. Det er også mye annet samtidig som er ofte det samme men rullerer (bortsett fra de tre månedene. Da var det bare det), men det er alltid 1-3 ting som er fast repeterende daglig i lengre perioder. Det er ikke sunn mat det er snakk om, men de hadde vell reagert om jeg kjøpte en gulrøtter hver dag også. Kjøper aldri for mye fra samme butikk, så mengde er det ingen som kan reagere på. Da må de i så fall fotfølge meg butikk til butikk. Nei, det er ikke bare å kjøpe 7 melkesjokoladeplater samtidig og bli ferdig med det. Hadde det bare vært så enkelt. Kan ikke gå innpå detaljer på hvorfor og hvordan hodet mitt funker. Det går imot regelverket her på KG, selv denne posten kan være på kanten om moderatorene er i dårlig humør. ts Anonymkode: ca54b...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå