Gå til innhold

Kan man se/høre på noen at de har tatt vival/sobril?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er forskjellen på Sobril og vival? Blir man annerledes/roligere eller noe av den ene?

Anonymkode: b4e21...9c4

Sobril er det minst potente  benzodiazepamet, vival har samme virkestoff som valium, så det er egentlig valium/generisk produkt 😛 det er litt mer potent, og man føler effekten mer. Sobril fungerer mer i bakgrunnen, imo. Skal opp i ganske høye doser for å merke eufori på Sobril. Men det er personlig mening. Lenge siden jeg brukte disse preparatene. 

Anonymkode: a5372...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at man må ta for mye for at det skal merkes av andre. Jobben medikamentet gjør er bare å senke angstnivået til "normalt" nivå slik at man fungerer som alle andre. Tar man for mye senker man det for mye, og det er da man fremstår sløv, fjern, trøtt eller ruset. Det kan skje om man tar større dose enn angstnivået i situasjonen krever.

Det har skjedd meg når jeg skulle fly, jeg hadde vel kanskje ikke nok angst for å fly til at jeg burde tatt det 😅 Alt som skjedde var at jeg sov litt mer enn vanlig. Når jeg tar samme dose hos tannlegen er jeg helt normal, så der passer dosen til angstnivået. 

Anonymkode: 27ed1...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Venner som har flydd med meg har sagt det samme, at de merker forskjell når det begynner å virke.

Anonymkode: 43f5b...701

Aldri lagt merke til at venner har tatt før flytur. Men de er "roligere" ombord er hva de ville vært uten men det vet jo ingen andre.

Anonymkode: d5197...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier å ta 2mg når jeg går til tannlegen, han merker ingenting annet enn at jeg ikke stresser så mye som jeg pleier. Ellers har jeg ikke prøvd sterkere bortsett fra en gang når jeg skulle gjennom en prosedyre på sykehuset, da tror jeg at jeg fikk 10 mg. Da følte jeg at jeg hadde drukket et par glass vin. Vet ikke om noen merket noe på meg, behandlingstiden var rundt 8 timer så jeg regner med jeg fikk noe påfyll og i løpet av dagen. Var så mye som skjedde og jeg var både her og der så jeg husker ikke helt. Var iallfall godt å ha noe innabords den dagen. Var etter det jeg gikk til lege og fikk til bruk hos tannlege.

Anonymkode: 20a2f...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 17.42):

Tenker på liten dose, 5mg vival eller 10mg sobril. Vil for all del ikke se eller høres ruset ut. 

Anonymkode: 68d2c...8be

Det spørs om det er en person som på det gjevne bruker en lav dose eller om det er en person som sjelden og aldri bruker disse legemidlene. Noe blir tregere andre skal en kjenne for å forstå at de er medikamentpåvirket. 

Anonymkode: 24c6c...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo helt individuelt hvordan ulike medisiner virker på folk. Virker som mange glemmer det, inkl legene🙈

Sobril og Vival skal ha en beroligende og angstdempende effekt. Noen trenger 15 mg Sobril og andre bare 5 mg. Andre trenger 25 mg. Selv tar jeg 10 mg Sobril for å roe hodet til natten i perioder.  Tar jeg da 10 mg Sobril,uten å legge meg de neste 2 timene, blir jeg sløv og det merkes også på sløvere tale hos meg. Derfor tar jeg kun Sobril for å sove bedre. Vival virker dårlig på meg. Både som beroligende og sovemedisin. Dette til tross for at denne liksom skal fungere bedre, være mer ‘potent’ enn Sobril.

Anonymkode: 974bb...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...