AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #101 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kommer med et seriøst og ærlig svar, og så beskylder du meg for å kverulere? Hvis jeg var ute etter å kverulere hadde jeg bedt deg om å ta medisinene dine og ta deg sammen. Anonymkode: f747e...e3d Unnskyld! Det var ment til de som kvervulerer, ikke deg. Jeg skulle skrevet det i en egen kommentar. Anonymkode: 72121...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #102 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Oida, er du en såret apotekansatt? Kan du ikke være søt å vise meg hvor i pakningsvedlegget til Propranolol det står at det øker konsentrasjonen av Rizatriptan? Jeg vet dette fordi jeg jobber innen helse selv og leser meg opp i Felleskatalogen, men en vanlig person som henter ut medisiner og skummer pakningsvedlegget vil ikke se det. De på apoteket vet ikke min bakgrunn eller at jeg vet dette fra tidligere, og de aner jo ikke hvor lenge jeg har brukt medisinene. Og som sagt har ingen på 19 ÅR nevnt dette en eneste gang, så din påstand om at de automatisk opplyser stem ikke. Her er forsiktighetsreglene som står i pakningsvedlegget ang andre medisiner; Propranolol Accord skal ikke brukes sammen med kalsiumkanalblokkere med negative inotrope effekter (f.eks. verapamil, diltiazem), ettersom det kan forsterke disse effektene. Dette kan resultere i for lavt blodtrykk (alvorlig hypotensjon) og svært langsom hjerterytme (bradykardi). Andre legemidler som kan forårsake problemer når de tas sammen med legemidlet: Nifedipin, nisoldipin, nikardipin, isradipin, lacidipin (brukt til å behandle høyt blodtrykk eller brystsmerter) Disopyramid og kinidin (legemidler mot hjerterytmeforstyrrelser) Lidokain Amiodaron eller propafenon (mot uregelmessige hjerteslag) Digoksin (mot hjertesvikt) Adrenalin (et hjertestimulerende middel) Cimetidin (mot mageproblemer) Rifampicin (til behandling av tuberkulose) Teofyllin (mot astma) Warfarin (blodfortynnende middel) og hydralazin (mot høyt blodtrykk) Fingolimod (til behandling av multippel sklerose) Barbiturater (til behandling av angst og søvnløshet) Propafenon (legemiddel mot unormal hjerterytme) MAO-hemmere (til behandling av depresjon) Anonymkode: 979fb...464 Det står både i pakningsvedlegget til rizatriptan, og i felleskatalogen. Pakningsvedlegget (den må du lese når du bruker medisiner): "Snakk med lege for veiledning og informasjon om risikoen ved bruk av Maxalt dersom du bruker propranolol (se avsnitt 3 Hvordan du bruker Maxalt)" Felleskatalogen: "Plasmakonsentrasjonen av rizatriptan kan øke når det gis samtidig med propranolol." Anonymkode: a0495...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17 timer siden #103 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har forsøkt å si noe om at jeg selv har gjort feil her… Jeg fortsetter å påpeke at det kunne blitt sagt i fra til meg på en annen måte. Jeg har også sagt at jeg hat lært mye av svarene dere har gitt meg å takket for det. På et tidspunkt så satt jeg med seks piller som skulle tas daglig i en periode, dette ble overveldende for meg. God jul igjen! Ts Anonymkode: 72121...999 Men er det dette du ta drar på apoteket for? At du drar og spør om du må da disse 6 pillebr daglig..for du føler du overveldende? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17 timer siden #104 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg har aldri stått lenge i skranken å laget kø, jeg har derimot hjulpet folk i rullestol med å trekke kølapp før meg feks, så glem å fremstill meg som en ubehagelig person. Har det vært mye folk har jeg gått å kommet tilbake senere når det et lite folk. Ja og hele poenget her er jo at jeg har fått mange gode svar som jeg har takket for, jeg har lært at det er legesenteret som skal svare på mine spørsmål, ikke apotekt. Selv synes jeg det kunne vært forståelse for at det er utfordrende å få en ny kronisk sykdom. Så, ref til svaret ditt under her, skal jeg gå med på at apoteket sitt forslag om at dosen kan være feil stemmer? Hvordan får du det til at jeg ikke var hyggelig? Det er vel sånn at en spesialist vet bedre enne en ansatt på et apotek? Ingen går vel imot spesialisten å dropper medisin? Skal man ikke kunne si fra uten å bli oppfattet som ufin? Jeg selv har aldri spurt noen på apoteket om dosering! Anonymkode: 72121...999 Hvis du ikke forstår at det du selv skriver virker uhyggelig sagt så tror jeg rett og slett at vi har funnet problemet. Å fortelle folk det du gjorde på den måten du gjorde det er virkelig ikke slik man burde gjøre rett og slett. Det er ikke jeg som fremstiller deg slik, det gjorde du jo helt selv?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #105 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Til dere som kvervulerer på at jeg ikke ble bedt om å komme tilbake, det var en veldig avvisende holdning, ingen god jul eller et smil tilbake, kun en beskje om at, nå har du vært her ofte. Jeg antar apotektet har sine metoder på å avvise folk som de oppfatter som slitsomme, meg har de oppfattet som slitsom, ingen tvil om det… Jeg ble alikelve lei meg pga måten det ble gjort på, det var ekkelt! Kunne de ikke forsøkt å si at siden det er så mye du lurer på så må du kontakte legen din, eller, vi skjønner du er usikker, alt det du spør om bør du be legen hjelpe deg med? Jeg har jo tydeligvis brukt apoteket på en måte de ikke liker.. Alt i alt ble det veldig nedverdigene, det er poenget! Ts Anonymkode: 72121...999 Jeg kverulerer ikke, jeg forteller deg at du har følt deg avvist og det er ikke det samme som at du har blitt avvist. Du føler og du gjør antagelser og sier "tydeligvis". Dette er dine tolkninger. Jeg hadde aldri tatt det utsagnet der som en beskjed om at jeg ikke skulle komme tilbake, samme hvor lite de ønsket meg god jul. Du velger å føle deg bortvist og nedverdiget, det er noe som skjer inne i ditt hode. Du har ikke blitt noen av delene. Anonymkode: 78104...a05 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 15 timer siden #106 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har forsøkt å si noe om at jeg selv har gjort feil her… Jeg fortsetter å påpeke at det kunne blitt sagt i fra til meg på en annen måte. Jeg har også sagt at jeg hat lært mye av svarene dere har gitt meg å takket for det. På et tidspunkt så satt jeg med seks piller som skulle tas daglig i en periode, dette ble overveldende for meg. God jul igjen! Ts Anonymkode: 72121...999 Seks piller er lite for noen som tar 23 daglig. Høres ut som du trenger hjelp fra andre enn apotekansatte 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #107 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står både i pakningsvedlegget til rizatriptan, og i felleskatalogen. Pakningsvedlegget (den må du lese når du bruker medisiner): "Snakk med lege for veiledning og informasjon om risikoen ved bruk av Maxalt dersom du bruker propranolol (se avsnitt 3 Hvordan du bruker Maxalt)" Felleskatalogen: "Plasmakonsentrasjonen av rizatriptan kan øke når det gis samtidig med propranolol." Anonymkode: a0495...ab0 Men det står ikke i vedlegget til Pranolol, og det er poenget. Jeg gikk på Maxalt lenge før jeg begynte på Pranolol, man leser ikke pakningsvedlegget på nytt hver gang man henter ut en kjent medisin man har brukt lenge. Poenget er også at de apotekansatte ikke har informert en eneste gang på neste to tiår om interaksjon, selv om du mener de gjør det automatisk. Anonymkode: 979fb...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #108 Del Skrevet 14 timer siden Meowmere skrev (21 timer siden): Er du en av de som bruker ekstrem lang tid når du skal hente ut resepter? Har ventet mye i kø og observert kunder som står leeeeeenge og vaser mens 15 venter i kø. Anonymkode: 7a782...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #109 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men det står ikke i vedlegget til Pranolol, og det er poenget. Jeg gikk på Maxalt lenge før jeg begynte på Pranolol, man leser ikke pakningsvedlegget på nytt hver gang man henter ut en kjent medisin man har brukt lenge. Poenget er også at de apotekansatte ikke har informert en eneste gang på neste to tiår om interaksjon, selv om du mener de gjør det automatisk. Anonymkode: 979fb...464 Det er faktisk du som har ansvar for egen helse og du burde så absolutt sjekke medisiner du får opp mot hverandre, noen annet er bare ansvarfraskrivelse. (Og nå glemte du nok å sjekke anonymkodene, jeg har ikke sagt noe om apotek.) Anonymkode: a0495...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #110 Del Skrevet 14 timer siden Jeg tenker at det sikkert er denne en ansatte på apoteket som har et problem. Hun var ikke vennlig og serviceminded, som man skal i hennes yrke. Så ikke tenk på at dette er representativt for alle på apoteket der. Likevel ville jeg som deg ha skiftet apotek for å unngå å støte på denne ansatte igjen. Anonymkode: 2c542...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #111 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tenker at det sikkert er denne en ansatte på apoteket som har et problem. Hun var ikke vennlig og serviceminded, som man skal i hennes yrke. Så ikke tenk på at dette er representativt for alle på apoteket der. Likevel ville jeg som deg ha skiftet apotek for å unngå å støte på denne ansatte igjen. Anonymkode: 2c542...7ba Hva du var til stede sammen ts? Anonymkode: 9e569...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #112 Del Skrevet 6 timer siden Meowmere skrev (På 23.12.2024 den 17.17): Er du en av de som bruker ekstrem lang tid når du skal hente ut resepter? De som skal snakke om hele livshistorien sin i 3 kvarter så folk må vente unødvendig lenge. Jævlig irriterende. Anonymkode: 3f638...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #113 Del Skrevet 6 timer siden Meowmere skrev (På 23.12.2024 den 17.31): Du har ikke sett de som småprater og har hundre spørsmål om ting de skal ha? Omtrent hver jævla gang jeg skal inn for å kjøpe en pakke ibux. Og ellers annet også. Anonymkode: 3f638...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #114 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har forsøkt å si noe om at jeg selv har gjort feil her… Jeg fortsetter å påpeke at det kunne blitt sagt i fra til meg på en annen måte. Jeg har også sagt at jeg hat lært mye av svarene dere har gitt meg å takket for det. På et tidspunkt så satt jeg med seks piller som skulle tas daglig i en periode, dette ble overveldende for meg. God jul igjen! Ts Anonymkode: 72121...999 Men da booker du time og ikke bare forventer at de ansatte skal fungere som fastlege og psykolog. https://www.apotek1.no/veiledning?srsltid=AfmBOoqSNCCpERNp-jA0QE3FTY3p9-z3CodstRKN3erTqmodvK58UM-3 Anonymkode: 9e569...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #115 Del Skrevet 5 timer siden Er omtrent raskere å bestille på nettet enn å vente i kø på apoteket. Anonymkode: 3f638...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #116 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Omtrent hver jævla gang jeg skal inn for å kjøpe en pakke ibux. Og ellers annet også. Anonymkode: 3f638...15f Tips, de har ibux i matbutikken. Anonymkode: a0495...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5 timer siden #117 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 18.25): Ja det stemmer. Jeg forsøkte virkelig på alle mulig måter å få opp det lokket, det gjør vondt i tommelen når lokket skal åpnes så jeg synes virkelig synd på de som har problemer med fysikken.. Dere gir meg så mange gode svar her, tusen takk! Jeg er nok en forvirra lettere stesset person som har fått tildelt en ny sykdom. Min tilstand kan gi kognitiv brist og hjernetåke, det er kanskje sånn at jeg har spurt om de samme tingene flere ganger.. Uansett så ble jeg så full av skam i dag, hele settingen var ubehagelig. Nytt år nytt apotek si! Ts Anonymkode: 72121...999 Men er det ikke mulig du har misforståt? Det hun sa er jo i seg selv ikke negativt, hun anerkjener at du har hat mye i det siste. Det er jo gjerne ikke naturlig å smile i en slik samtale. Så er det dumt hun ikke sa god jul tilbake, men det kan skykdes julestres, en dårlig dag eller være en forglemelse. Jeg synes du tolker lit vel mye når du sier hun ba deg slute og komme. Det er ikke meningen å kritisere deg altså, jeg forstår at du opplevde det negativt og ubehagelig. Jeg tenker bare at det ikke trenger være ment slik du oppfatet det. Uanset må du ikke slute å spøre om hjelp med medisiner, det er apoteket sinn jobb og mye bedre å spøre en gang "for mye" en for lite!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #118 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror, som flere, at du kan ha misforstått. Det er helt vanlig å spørre farmasøyten om råd for hvordan man tar medisinen! Og ikke uvanlig at ikke legen gir god nok info rundt det praktiske. Min erfaring på apotek er at farmasøytene gir råd uoppfordret. Og gjerne mer råd enn jeg ønsker og trenger. Trolig fordi de har et ansvar for å informere. Hvis de er avvisende når man spør, gjør de ikke jobben sin. Hvis det er tilfellet, har du absolutt ingen grunn til å være flau. Hvis du har misforstått, kan du være bittelitt flau for det. Men ingen big deal. Hvis du har et annet apotek i nærheten, kan du vurdere å gå dit neste gang. Men ikke la være å spørre om det du lurer på rundt medikamentene. Anonymkode: 8aa6a...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5 timer siden #119 Del Skrevet 5 timer siden Hvis du er innom apoteket ofte og alltid har masse spørsmål og står og diskuterer med de ansatte i evigheter, kan du nok bli oppfattet som en litt slitsom kunde. Men i stedet for å svare sånn passivt-aggressivt bør de heller si at dette får du heller gå til legen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #120 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 17.37): Du vet ikke at de som er utdannet farmasøyt vet mer om legemidler enn leger, og har også opplysningsplikt? Nei vet du når noen bruker lang tid er det som regel den ansatte som både leter, forteller om medisinene osv. Anonymkode: 1d799...365 Har vært på apoteket og det var to som tok resepter. Den ene var bak den andre med 20 kønummer!! Og vi var 10 i kø. Noen kunder bruker mye tid! Mer tid enn du kanskje burde det og da. Kan love deg at det var ikke den ansatte som brukte 1 time på å finne frem medisiner.. Anonymkode: a15dd...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå