Gå til innhold

Apoteket ba meg om å la være å komme dit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå har du vært her mye i det siste, ikke sant, jeg skjønner at det er mye, ledsaget av et ansikt uten noe smil og ingen hilsen tilbake når jeg sa, takk for hjelpen og god jul. Det var tydelig at dette ikke var greit for dem. 

Ble sikkelig lei meg å følte meg så dum.. Det å bli kronisk syk skaper bekymring, jeg skjønner det kan påvirke hvordan jeg er, i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig. 
Følte meg så uvel å lite ok i situasjonen.. Skal ikke dit igjen. Jeg oppfattet det hele som merkelig. Jeg bare byttet apotekkjede, så problemet løser seg, men da må jeg la være å spørre om råd rundt medisiner tror jeg. 
De gangene jeg har vært der har det vært maks 10 min inkl venting i kø, kanskje en gang annenhver uke, ikke mer.

Anonymkode: 72121...999

Men kan du ikke heller spørre legen om hvordan medisinene skal tas når du er der?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
mommyaka skrev (31 minutter siden):

Ts

Når du skal til lege og du ny medisin ek neste gang..be han skriver hvor mye du skal ta og om det er ting du må tenke på? Eks må tas med mat...du ikke kan kjøre etc.

Pluss du har felleskatalogen på nett der stor alle medisiner.

Det viktigste er hvor mye du skal ta og hvor ofte.

Om du eventuelt går på apoteket og bruker de som lege..spør om du skal trappe ned...om du du burde ta på andre tider etc. Sp hadde jeg kanskje ringt legekontoret og hørt med de.

Skriv ned alle spørsmålene du har og ring legen eller kontoret 

Ja, jeg har forsøkt å lese. Fikk tips her om en nettside som kan brukes, det var et godt tips!

Jeg spør selvfølgelig ikke om mengde medisin, jeg har faktisk sagt imot de på apoteket som begynte å påstå at startdosen var høy, jeg ga de beskjed om at dosen er bestemt av spesialist og at han nok vet dette bedre enn dem. Kanskje de ikke likte å bli snakket til?? 

Til dere som kvervulerer på at jeg ikke ble bedt om å komme tilbake, det var en veldig avvisende holdning, ingen god jul eller et smil tilbake, kun en beskje om at, nå har du vært her ofte. Jeg antar apotektet har sine metoder på å avvise folk som de oppfatter som slitsomme, meg har de oppfattet som slitsom, ingen tvil om det… Jeg ble alikelve lei meg pga måten det ble gjort på, det var ekkelt! Kunne de ikke forsøkt å si at siden det er så mye du lurer på så må du kontakte legen din, eller, vi skjønner du er usikker, alt det du spør om bør du be legen hjelpe deg med? Jeg har jo tydeligvis brukt apoteket på en måte de ikke liker.. Alt i alt ble det veldig nedverdigene, det er poenget! 

Ts

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har vært et veldig stritt år med mye ny sykdom og fortvilelse. Nye medisiner, prøver og et liv i stor forandring. 
Fastlegen har vært borte å vikaren har vært lite til hjelp så jeg har rådført meg med apoteket ang medisinering. Legesenteret har også gitt meg feil info noe som har skapt kaos. 
Jeg har fortsatt å be om råd når jeg har vært usikkert. Jeg handler også mye ellers på dette apotket. I dag ba de meg la være å komme tilbake, altså i en indirkete tone, om at nå hadde jeg vært der ofte å at det sikket hadde vært mye.. de sa ikke god jul sånn som jeg gjorde å det var ingen smil å få. 

Har jeg altså vært så dum å trodd at apoteket jobber med rådgivning når det kommer til medisiner og hva som kan brukes? Er det mer tenkt som et parymeri der man kun handler varer? 
Føler meg så utrolig dum etter at de ba meg la være å komme tilbake.. Hadde jeg vært klar over dette kunne jeg gått andre steder. I år har jeg brukt opp i mot titusen på apotekvarer. Kjenner at dette var takken for å være en god kunde… 

Flau, no! 

Ting som ikke skjer 😂

Jobber selv i apotek og ALDRI om vi hadde sagt dette til en kunde.

0/10 for denne.

Anonymkode: e400a...2d6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seff skrev (2 minutter siden):

Men kan du ikke heller spørre legen om hvordan medisinene skal tas når du er der?

De siste medisinene ble ikke gitt på time, kun ved en telefon til resepsjon, også kom det en elektronisk resept. Tas morgen på tom mage sto det på den nye medisin. Problemet oppsto når det sto akkurat det samme på den  jeg hadde fra før! 

Jeg har fått med meg at medisin1, stoffskiftemedisiner ikke skal tas sammen men hverken mat el andre medisiner. 
Dette hadde jeg rett i! De nye medisinene må tas etter første måltid minimum en halv time etter at medisin 1 er tatt. 
Så, her skulle jeg nok ha ringt legesenteret og IKKE apotektet, det er feilen her… 

Stoffskiftemedisiner er livsnødvendig så jeg velger å ta dette på alvor, den hengemyra man havner i blir viktig å komme ut av! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt lang kø når du har tatt opp skranken?

Ellers må du heller bestille deg legetime oftere for å få svar, tror ikke de på apoteket kan gi deg all informasjon hvis legen din ikke har skrevet noe på reseptene om når og hvordan medisinene skal brukes. De er kanskje også redd for å gjøre feil?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De siste medisinene ble ikke gitt på time, kun ved en telefon til resepsjon, også kom det en elektronisk resept. Tas morgen på tom mage sto det på den nye medisin. Problemet oppsto når det sto akkurat det samme på den jeg hadde fra før! 

Jeg har fått med meg at medisin1, stoffskiftemedisiner ikke skal tas sammen men hverken mat el andre medisiner. 
Dette hadde jeg rett i! De nye medisinene må tas etter første måltid minimum en halv time etter at medisin 1 er tatt. 
Så, her skulle jeg nok ha ringt legesenteret og IKKE apotektet, det er feilen her… 

Stoffskiftemedisiner er livsnødvendig så jeg velger å ta dette på alvor, den hengemyra man havner i blir viktig å komme ut av! 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg har forsøkt å lese. Fikk tips her om en nettside som kan brukes, det var et godt tips!

Jeg spør selvfølgelig ikke om mengde medisin, jeg har faktisk sagt imot de på apoteket som begynte å påstå at startdosen var høy, jeg ga de beskjed om at dosen er bestemt av spesialist og at han nok vet dette bedre enn dem. Kanskje de ikke likte å bli snakket til?? 

Til dere som kvervulerer på at jeg ikke ble bedt om å komme tilbake, det var en veldig avvisende holdning, ingen god jul eller et smil tilbake, kun en beskje om at, nå har du vært her ofte. Jeg antar apotektet har sine metoder på å avvise folk som de oppfatter som slitsomme, meg har de oppfattet som slitsom, ingen tvil om det… Jeg ble alikelve lei meg pga måten det ble gjort på, det var ekkelt! Kunne de ikke forsøkt å si at siden det er så mye du lurer på så må du kontakte legen din, eller, vi skjønner du er usikker, alt det du spør om bør du be legen hjelpe deg med? Jeg har jo tydeligvis brukt apoteket på en måte de ikke liker.. Alt i alt ble det veldig nedverdigene, det er poenget! 

Ts

Kanskje de ikke helt forstår hvorfor du spør dem så mye når du mener du vet bedre enn dem uansett? Her har du jo visst hvordan de skal brukes, så hvorfor spør du da? Og den tonen du hadde til apotekeren var litt drøy, du fremstiller ikke deg selv spesielt hyggelig selv heller.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts

Har du angst? Er du redd for bivirkninger? At du skal ta de feil etc? Ar du er ofte på apotek for p forsikre deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåttvann skrev (11 minutter siden):

Har det blitt lang kø når du har tatt opp skranken?

Ellers må du heller bestille deg legetime oftere for å få svar, tror ikke de på apoteket kan gi deg all informasjon hvis legen din ikke har skrevet noe på reseptene om når og hvordan medisinene skal brukes. De er kanskje også redd for å gjøre feil?

Nei, jeg har aldri stått lenge i skranken å laget kø, jeg har derimot hjulpet folk i rullestol med å trekke kølapp før meg feks, så glem å fremstill meg som en ubehagelig person. Har det vært mye folk har jeg gått å kommet tilbake senere når det et lite folk. 

Ja og hele poenget her er jo at jeg har fått mange gode svar som jeg har takket for, jeg har lært at det er legesenteret som skal svare på mine spørsmål, ikke apotekt. Selv synes jeg det kunne vært forståelse for at det er utfordrende å få en ny kronisk sykdom.

Så, ref til svaret ditt under her, skal jeg gå med på at apoteket sitt forslag om at dosen kan være feil stemmer? Hvordan får du det til at jeg ikke var hyggelig? Det er vel sånn at en spesialist vet bedre enne en ansatt på et apotek? Ingen går vel imot spesialisten å dropper medisin? Skal man ikke kunne si fra uten å bli oppfattet som ufin? Jeg selv har aldri spurt noen på apoteket om dosering! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har aldri stått lenge i skranken å laget kø, jeg har derimot hjulpet folk i rullestol med å trekke kølapp før meg feks, så glem å fremstill meg som en ubehagelig person. Har det vært mye folk har jeg gått å kommet tilbake senere når det et lite folk. 

Ja og hele poenget her er jo at jeg har fått mange gode svar som jeg har takket for, jeg har lært at det er legesenteret som skal svare på mine spørsmål, ikke apotekt. Selv synes jeg det kunne vært forståelse for at det er utfordrende å få en ny kronisk sykdom.

Så, ref til svaret ditt under her, skal jeg gå med på at apoteket sitt forslag om at dosen kan være feil stemmer? Hvordan får du det til at jeg ikke var hyggelig? Det er vel sånn at en spesialist vet bedre enne en ansatt på et apotek? Ingen går vel imot spesialisten å dropper medisin? Skal man ikke kunne si fra uten å bli oppfattet som ufin? Jeg selv har aldri spurt noen på apoteket om dosering! 

Dette er det en spesialist som har bestemt, og jeg er ganske sikker på at hun vet dette bedre enn deg.

ikke uhyggelig, men ikke så sosialt smidig heller. Når du beskriver det som å «gi beskjed» så høres det negativt ladet ut uansett. 

Anonymkode: a107e...e2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke at du får det du skriver i HI til å bli til at de sa at du ikke skulle komme tilbake flere ganger?! 

Anonymkode: ceca1...406

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Ts

Har du angst? Er du redd for bivirkninger? At du skal ta de feil etc? Ar du er ofte på apotek for p forsikre deg?

Ja, jeg ble dopet ned med piller å var nær ved å dø som ung så medisinering aktiverer meg veldig, jeg blir veldig redd når jeg ikke forstår hvordan medisinene skal tas. Dette vet jeg og dette vet legen. 
Takk for at du tar deg tid til å spørre 🥰🧑‍🎄 Jeg har jo også sagt her at jeg forstår at jeg har spurt apoteket for mye, men måten det ble gjort på var veldig nedverdigende.. Det ble litt som å få voksen kjeft, ingen liker vel det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja det stemmer. Jeg forsøkte virkelig på alle mulig måter å få opp det lokket, det gjør vondt i tommelen når lokket skal åpnes så jeg synes virkelig synd på de som har problemer med fysikken.. 

Dere gir meg så mange gode svar her, tusen takk! Jeg er nok en forvirra lettere stesset person som har fått tildelt en ny sykdom.

Min tilstand kan gi kognitiv brist og hjernetåke, det er kanskje sånn at jeg har spurt om de samme tingene flere ganger.. Uansett så ble jeg så full av skam i dag, hele settingen var ubehagelig. 
Nytt år nytt apotek si! 

Ts 

Hvis du har stoffskiftesykdom kan jeg virkelig anbefale deg å gå til privatlege Joakim Iversen, han endret hele livet mitt da jeg ble syk. ❤️

https://joakimiversen.no/

Anonymkode: b5ca8...425

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså har du vært på dette apoteket 26 ganger - kun i år??? Kanskje derfor de føler at de har informert deg nok?

Anonymkode: d0ef1...826

Det er ikke uvanlig det altså. Min far har nyresvikt og diverse annet og er nok på apoteket like ofte, om ikke oftere. 

Ts, jeg er rimelig sikker på at du har misforstått her. Apoteket betjener tunge rusmisbrukere. De er vant til alle slags kunder. De har ikke bedt deg om å ikke komme tilbake 

Anonymkode: ebf30...4ce

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De siste medisinene ble ikke gitt på time, kun ved en telefon til resepsjon, også kom det en elektronisk resept. Tas morgen på tom mage sto det på den nye medisin. Problemet oppsto når det sto akkurat det samme på den  jeg hadde fra før! 

Tull. Medisiner som f eks Levaxin kan tas med eller uten mat. Når jeg leser mellom linjene, forstår jeg hvor slitsom du har væry. Du skal ikke stå og belære ansatte om jobben de gjør. Aner en liten Karen der jeg.

Anonymkode: 7e226...97b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men hvor ofte er du der? Det må jo ha vært ganske ofte. De kan jo gi generell råd, men om selve medisineringen er det jo legen som står for.
Om du for eksempel skal ha blodtrykk medisin, så kan ikke de holde på å veilede deg om hvilken som er best for deg. 

Anonymkode: 6aaba...d72

Nei, apoteket er ikke noe parfymeri, og når de kan skal utlevere medisiner, så må de informere om de verste bivirkningene og eventuelt gi råd. Selvfølgelig skal legen også gjøre dette, men apoteket skal gjøre det og. 

Men så man selvsagt vite litt selv hvor lenge du oppholder deg der. 

Anonymkode: ced38...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Medisiner som f eks Levaxin kan tas med eller uten mat. Når jeg leser mellom linjene, forstår jeg hvor slitsom du har væry. Du skal ikke stå og belære ansatte om jobben de gjør. Aner en liten Karen der jeg.

Det er faktisk du som lyver selv. Denne medisinen skal tas på tom mage, helst 30–60 minutter før frokost.

Mat, spesielt mat som inneholder kalsium, jern, eller soya, kan redusere absorpsjonen av levotyroksin. Dette kan gjøre medisinen mindre effektiv. 

Anonymkode: ced38...2a6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå har du vært her mye i det siste, ikke sant, jeg skjønner at det er mye, ledsaget av et ansikt uten noe smil og ingen hilsen tilbake når jeg sa, takk for hjelpen og god jul. Det var tydelig at dette ikke var greit for dem. 

Ble sikkelig lei meg å følte meg så dum.. Det å bli kronisk syk skaper bekymring, jeg skjønner det kan påvirke hvordan jeg er, i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig. 
Følte meg så uvel å lite ok i situasjonen.. Skal ikke dit igjen. Jeg oppfattet det hele som merkelig. Jeg bare byttet apotekkjede, så problemet løser seg, men da må jeg la være å spørre om råd rundt medisiner tror jeg. 
De gangene jeg har vært der har det vært maks 10 min inkl venting i kø, kanskje en gang annenhver uke, ikke mer.

Hvordan tolket du dette til å bli at de ba deg om å ikke komme tilbake? Det vedkommende sa var vel heller at du har vært ofte innom i det siste og stilt mange av de samme spørsmålene om de samme medisinene, og at de ikke kan hjelpe deg. De skjønner at det er vanskelig for deg å være syk og få nye medisiner, men kan ikke hjelpe deg.
Mulig ansatte skulle vært mer blid, men det kunne jo ha blitt tolket feil av deg det også. Du kunne tolket det som at du ikke ble tatt alvorlig av den ansatte. Det eneste jeg mener den ansatte gjorde feil var å ikke opplyse deg om at du burde kontakte legen ved spørsmål om medisinen h*n har skrevet ut.

Anonymkode: f747e...e3d

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan tolket du dette til å bli at de ba deg om å ikke komme tilbake? Det vedkommende sa var vel heller at du har vært ofte innom i det siste og stilt mange av de samme spørsmålene om de samme medisinene, og at de ikke kan hjelpe deg. De skjønner at det er vanskelig for deg å være syk og få nye medisiner, men kan ikke hjelpe deg.
Mulig ansatte skulle vært mer blid, men det kunne jo ha blitt tolket feil av deg det også. Du kunne tolket det som at du ikke ble tatt alvorlig av den ansatte. Det eneste jeg mener den ansatte gjorde feil var å ikke opplyse deg om at du burde kontakte legen ved spørsmål om medisinen h*n har skrevet ut.

Anonymkode: f747e...e3d

Det her var dumt av meg å skrive, jeg skjønner at det blir umulig å gjengi situasjonen så det blir forstått, særlig her som folk elsker å kvervulere. Det holder at jeg selv vet hva som skjedde. 

God Jul kg folk 🧑‍🎄🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår det må være vondt å være i en slik sårbar situasjon TS. Jeg tror ikke den ene kundebehandleren snakket på vegne av hele apoteket nå de anerkjente fakta, at du har vert der veldig mye i det siste og at det må være vanskelig. 

Jeg tror virkelig ikke de mente det sånn. I verste fall har en person hatt en dårlig dag og ikke hele apoteket som mener du er der unødvendig mye. 

Er du ikke fornøyd med servicen så oppsøk ett annet apotek istedenfor. Det er helt innafor. 

Masse god bedring og riktig god jul. 

Anonymkode: 29fa8...4ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis medisiner ikke kan tas samtidig, opplyser apoteket automatisk om det. Det ligger også informasjon om dette i pakningsvedlegget.

Altså det gjør de ikke. Jeg bruker en medisin fast som kan doble effekten av en jeg bare tar ved behov, og aldri i de 19 årene jeg har brukt disse har apoteket opplyst om det. Det ligger heller ikke informajon i pakningsvedlegget. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stoffskiftemedisiner er ikke EN medisin, det kan være mange ulike sykdommer og dermed mange ulike medisiner. Jeg bruker en medisin for stoffskiftesykdom som kan tas med både mat og andre medisiner.

Etter å ha lest hele tråden vil jeg si at det høres ut som du mangler litt antenner rett og slett, ingen på apoteket har jo sagt du ikke er velkommen tilbake, det er bare noe du har fått for deg. Premisset for tråden er dermed helt feil. Men du bør lære deg å spørre legen om medisiner mens du er der, det er begrenset hva apoteket kan svare på. Og så er du åpenbart en av de som BLIR sykdommen din og er veldig opptatt av det, du må lære deg at du ikke er en sykdom, det er noe du helt int kan leve med. For øvrig kan du fint sjekke interaksjoner selv på felleskatalogen på nett, det meste av info ellers om administrering av medisiner står i pakningsvedlegget, og du kan sjekke ut stoffskifteforbundet sin side for mer kunnskap om sykdommen. 

Anonymkode: 979fb...464

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...