AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #81 Del Skrevet i går, 09:37 Spurt om dette tidligere i tråden, uten å ha fått svar: Noe må ts kunne svare på om hvilket apotek dette er, dersom ikke tråden er en trolle tråd? Da er det nemlig aldri mulig å få kommentarer på denne typen spørsmål fra ts erne. Anonymkode: e2542...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:38 #82 Del Skrevet i går, 09:38 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det her var dumt av meg å skrive, jeg skjønner at det blir umulig å gjengi situasjonen så det blir forstått, særlig her som folk elsker å kvervulere. Det holder at jeg selv vet hva som skjedde. God Jul kg folk 🧑🎄🥰 Anonymkode: 72121...999 Jeg kommer med et seriøst og ærlig svar, og så beskylder du meg for å kverulere? Hvis jeg var ute etter å kverulere hadde jeg bedt deg om å ta medisinene dine og ta deg sammen. Anonymkode: f747e...e3d 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:45 #83 Del Skrevet i går, 09:45 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Høres mer ut som du bør bytte lege, om du ikke får grunnleggende hjelp og informasjon. Anonymkode: 6e408...4d8 Signerer denne. Du innrømmer selv å benytte farmasøyter som fastleger og at du forventer lange samtaler på inntil 10 minutter hver eneste gang du skal hente ut en vare. Og at du er der flere ganger i måneden. Apotekene tjener ingen verdens ting på reseptbelagte legemidler. Det er rimelig spesielt å bli bedt om å ikke komme tilbake, samtidig så har vi kun din versjon og vi aner ikke hvordan du behandler de ansatte heller. Anonymkode: 10c51...cbf 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:45 #84 Del Skrevet i går, 09:45 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spurt om dette tidligere i tråden, uten å ha fått svar: Noe må ts kunne svare på om hvilket apotek dette er, dersom ikke tråden er en trolle tråd? Da er det nemlig aldri mulig å få kommentarer på denne typen spørsmål fra ts erne. Anonymkode: e2542...908 Spiller da ingen rolle for problemstillingen hvilket apotek dette er. Anonymkode: a107e...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #85 Del Skrevet i går, 09:47 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spurt om dette tidligere i tråden, uten å ha fått svar: Noe må ts kunne svare på om hvilket apotek dette er, dersom ikke tråden er en trolle tråd? Da er det nemlig aldri mulig å få kommentarer på denne typen spørsmål fra ts erne. Anonymkode: e2542...908 Hvis det Boots så kan jeg forstå litt dårligere service, de spør som regel om man skal ha lipgloss eller plaster hvis man handler hostesaft. På Apotek 1 spør de alltid om relaterte omsorgssalg ("trenger du papirlommetørklær?"). Anonymkode: 10c51...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 09:47 #86 Del Skrevet i går, 09:47 De fleste av oss som tar stoffskiftemedisin tar den om morgenen uavhengig av mat og andre medisiner, vi justerer dosen etter blodprøver, og det manglende opptaket blir justert for. Så komplisert der det ikke at man må være på apoteket annenhver uke. Boksen får vi og opp, helt uten hjelp av knekte tomler og apotekansatte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:50 #87 Del Skrevet i går, 09:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det Boots så kan jeg forstå litt dårligere service, de spør som regel om man skal ha lipgloss eller plaster hvis man handler hostesaft. På Apotek 1 spør de alltid om relaterte omsorgssalg ("trenger du papirlommetørklær?"). Anonymkode: 10c51...cbf Her tar du grundig feil. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiller da ingen rolle for problemstillingen hvilket apotek dette er. Anonymkode: a107e...e2e Leser du første innlegget der jeg spurte etter denne infoen, så trenger ikk jeg gjenta meg selv. Anonymkode: e2542...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:50 #88 Del Skrevet i går, 09:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her var dumt av meg å skrive, jeg skjønner at det blir umulig å gjengi situasjonen så det blir forstått, særlig her som folk elsker å kvervulere. Det holder at jeg selv vet hva som skjedde. God Jul kg folk 🧑🎄🥰 Anonymkode: 72121...999 Du er ingen god kunde når du kun kjøper ett reseptbelagt legemiddel hver gang son de ikke tjener en krone på, samtidig som du krever å bruke dem som fastlege og psykolog i 5-10 minutter hver eneste gang du er der. Anonymkode: 10c51...cbf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:53 #89 Del Skrevet i går, 09:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her tar du grundig feil. Leser du første innlegget der jeg spurte etter denne infoen, så trenger ikk jeg gjenta meg selv. Anonymkode: e2542...908 Det ser jeg ingen grunn til å gjøre. Å antyde at det er en trolletråd bare fordi du ikke får vite hvilket apotek dette gjelder er ufint. Anonymkode: a107e...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 09:55 #90 Del Skrevet i går, 09:55 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nå har du vært her mye i det siste, ikke sant, jeg skjønner at det er mye, ledsaget av et ansikt uten noe smil og ingen hilsen tilbake når jeg sa, takk for hjelpen og god jul. Det var tydelig at dette ikke var greit for dem. Ble sikkelig lei meg å følte meg så dum.. Det å bli kronisk syk skaper bekymring, jeg skjønner det kan påvirke hvordan jeg er, i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig. Følte meg så uvel å lite ok i situasjonen.. Skal ikke dit igjen. Jeg oppfattet det hele som merkelig. Jeg bare byttet apotekkjede, så problemet løser seg, men da må jeg la være å spørre om råd rundt medisiner tror jeg. De gangene jeg har vært der har det vært maks 10 min inkl venting i kø, kanskje en gang annenhver uke, ikke mer. Anonymkode: 72121...999 Var dette alt den ansatte sa? Jeg skjønner at det kanskje ikke ble opplevd som veldig imøtekommende, i hvert fall ikke i en sårbar situasjon, så jeg skjønner at du ble lei deg. Men personen har da ikke bedt deg om å la være å komme? Den ansatte prøvde kanskje bare å trøste, og så kom det feil ut. Du skal selvfølgelig kunne få råd om medisiner på apoteket - det er jo jobben deres. Men det er nok ikke alle som er like flinke til å gi råd, eller like flinke med å behandle mennesker. Endret i går, 09:57 av Uanonym bruker 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #91 Del Skrevet i går, 10:00 Uanonym bruker skrev (3 minutter siden): Var dette alt den ansatte sa? Jeg skjønner at det kanskje ikke ble opplevd som veldig imøtekommende, i hvert fall ikke i en sårbar situasjon, så jeg skjønner at du ble lei deg. Men personen har da ikke bedt deg om å la være å komme? Den ansatte prøvde kanskje bare å trøste, og så kom det feil ut. Du skal selvfølgelig kunne få råd om medisiner på apoteket - det er jo jobben deres. Men det er nok ikke alle som er like flinke til å gi råd, eller like flinke med å behandle mennesker. Signerer denne, her tar TS opp noe som var godt ment i aller verste mening. Det er massivt sykefravær også på apotekene og det kan nok være frustrerende med kunder som aldri skjønner at de lager lange køer bak seg fordi de selv ønsker sosialt samvær. Anonymkode: 10c51...cbf 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #92 Del Skrevet i går, 10:00 Det spørs på kunden hvor hyggelig jeg er med vedkommende. Noen kunder lukter røyk, svette, piss eller parfyme. Da blir ekspedisjonen kort. Har du alltid mange spm på apoteket bør du ta dette opp med legen. Oppfører du deg bra på apoteket? Vi er bare mennesker som vil hjem når apoteket stenger (hvis du alltid er seint ute) Hilsen apotektekniker Anonymkode: 90b57...093 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 10:05 #93 Del Skrevet i går, 10:05 Tenker at det er 2 sider av saken her... Jeg tror ikke de ba deg direkte og ikke komme tilbake... kanskje de bare sa at du burde ta opp alt det du lurer på ned legen og da med dette at du ikke burde komme så ofte til de( da du burde ta dette med legen) slikt t du kan få riktig veiledning. Og det er vanskelig for oss å vite alt... Kanskje du ikke mener at du bruker mye tid p prate med de..men kanskje de føler der....de kanskje føler at du bruker de som lege... Kanskje de har fortalt deg ting om medisin..men de kommer tilbake for å snakke mer eller spørre mer om det. Men jeg tror ok de direkte sa til deg å ikke komme tilbake...tror bare de som eventuelt stjeler..de får ikke komme tilbake 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:08 #94 Del Skrevet i går, 10:08 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Altså det gjør de ikke. Jeg bruker en medisin fast som kan doble effekten av en jeg bare tar ved behov, og aldri i de 19 årene jeg har brukt disse har apoteket opplyst om det. Det ligger heller ikke informajon i pakningsvedlegget. Stoffskiftemedisiner er ikke EN medisin, det kan være mange ulike sykdommer og dermed mange ulike medisiner. Jeg bruker en medisin for stoffskiftesykdom som kan tas med både mat og andre medisiner. Etter å ha lest hele tråden vil jeg si at det høres ut som du mangler litt antenner rett og slett, ingen på apoteket har jo sagt du ikke er velkommen tilbake, det er bare noe du har fått for deg. Premisset for tråden er dermed helt feil. Men du bør lære deg å spørre legen om medisiner mens du er der, det er begrenset hva apoteket kan svare på. Og så er du åpenbart en av de som BLIR sykdommen din og er veldig opptatt av det, du må lære deg at du ikke er en sykdom, det er noe du helt int kan leve med. For øvrig kan du fint sjekke interaksjoner selv på felleskatalogen på nett, det meste av info ellers om administrering av medisiner står i pakningsvedlegget, og du kan sjekke ut stoffskifteforbundet sin side for mer kunnskap om sykdommen. Anonymkode: 979fb...464 Da har zu ikke lest vedlegget godt nok. Anonymkode: 7e226...97b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:23 #95 Del Skrevet i går, 10:23 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altså har du vært på dette apoteket 26 ganger - kun i år??? Kanskje derfor de føler at de har informert deg nok? Anonymkode: d0ef1...826 Enig! Tenk å besøke et apotek så mange ganger...takker meg til 12. Eller er det for mange ganger også? Anonymkode: 33317...a91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #96 Del Skrevet i går, 10:34 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det ser jeg ingen grunn til å gjøre. Å antyde at det er en trolletråd bare fordi du ikke får vite hvilket apotek dette gjelder er ufint. Anonymkode: a107e...e2e Hva ser du ingen grunn til å gjøre? Utdyp! Det er ikke bare på grunn av at folk i denne tråden ikke får svar på hvilken apotekjede og hvor i landet dette apoteket ligger at jeg ser sterke indisier på at tråden er en trolle tråd, her er langt flere ting som skurrer enn bare det første. Anonymkode: e2542...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:48 #97 Del Skrevet i går, 10:48 Jeg har forsøkt å si noe om at jeg selv har gjort feil her… Jeg fortsetter å påpeke at det kunne blitt sagt i fra til meg på en annen måte. Jeg har også sagt at jeg hat lært mye av svarene dere har gitt meg å takket for det. På et tidspunkt så satt jeg med seks piller som skulle tas daglig i en periode, dette ble overveldende for meg. God jul igjen! Ts Anonymkode: 72121...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #98 Del Skrevet i går, 10:49 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da har zu ikke lest vedlegget godt nok. Anonymkode: 7e226...97b Oida, er du en såret apotekansatt? Kan du ikke være søt å vise meg hvor i pakningsvedlegget til Propranolol det står at det øker konsentrasjonen av Rizatriptan? Jeg vet dette fordi jeg jobber innen helse selv og leser meg opp i Felleskatalogen, men en vanlig person som henter ut medisiner og skummer pakningsvedlegget vil ikke se det. De på apoteket vet ikke min bakgrunn eller at jeg vet dette fra tidligere, og de aner jo ikke hvor lenge jeg har brukt medisinene. Og som sagt har ingen på 19 ÅR nevnt dette en eneste gang, så din påstand om at de automatisk opplyser stem ikke. Her er forsiktighetsreglene som står i pakningsvedlegget ang andre medisiner; Propranolol Accord skal ikke brukes sammen med kalsiumkanalblokkere med negative inotrope effekter (f.eks. verapamil, diltiazem), ettersom det kan forsterke disse effektene. Dette kan resultere i for lavt blodtrykk (alvorlig hypotensjon) og svært langsom hjerterytme (bradykardi). Andre legemidler som kan forårsake problemer når de tas sammen med legemidlet: Nifedipin, nisoldipin, nikardipin, isradipin, lacidipin (brukt til å behandle høyt blodtrykk eller brystsmerter) Disopyramid og kinidin (legemidler mot hjerterytmeforstyrrelser) Lidokain Amiodaron eller propafenon (mot uregelmessige hjerteslag) Digoksin (mot hjertesvikt) Adrenalin (et hjertestimulerende middel) Cimetidin (mot mageproblemer) Rifampicin (til behandling av tuberkulose) Teofyllin (mot astma) Warfarin (blodfortynnende middel) og hydralazin (mot høyt blodtrykk) Fingolimod (til behandling av multippel sklerose) Barbiturater (til behandling av angst og søvnløshet) Propafenon (legemiddel mot unormal hjerterytme) MAO-hemmere (til behandling av depresjon) Anonymkode: 979fb...464 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:04 #99 Del Skrevet i går, 11:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spurt om dette tidligere i tråden, uten å ha fått svar: Noe må ts kunne svare på om hvilket apotek dette er, dersom ikke tråden er en trolle tråd? Da er det nemlig aldri mulig å få kommentarer på denne typen spørsmål fra ts erne. Anonymkode: e2542...908 Det er sentralt i en by på sørlandet. Spiller det noen rolle om det er en trolletråd eller ikke? Det har kommet masse lærerik info her, det bør være poenget med tråden. Ts Anonymkode: 72121...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #100 Del Skrevet i går, 11:06 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva ser du ingen grunn til å gjøre? Utdyp! Det er ikke bare på grunn av at folk i denne tråden ikke får svar på hvilken apotekjede og hvor i landet dette apoteket ligger at jeg ser sterke indisier på at tråden er en trolle tråd, her er langt flere ting som skurrer enn bare det første. Anonymkode: e2542...908 Hva så? Vil du ha medalje fordi du har oppdaget at dette muligens er en tulletråd? Hva er egentlig målet ditt? Akkurat nå er det bare du som troller her. Anonymkode: a107e...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå