AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #41 Del Skrevet 23 timer siden Hehehehehehe det er du som er problemet TS.. garantert! Hvis du drar til apoteket og spør om hjelp til å åpne et jævla lokk, så har du litt for mye fritid og respekterer åpenbart ikke deres eller andre kunders tid. Sorry as, men jeg har stått i kø bak en som deg for å hente ut eksemkrem til dattera mi, og GUD HJELPE MEG for en tiltaksløs, pratesyk og slitsom dame som skulle mase høl i hue på farmasøyten. Gå på cafe om du trenger sosialisere deg! Ikke bruk det som en gratis terapitime. Anonymkode: 3b39a...d1a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #42 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig. Dette er nøyaktig jobben deres ved siden av å selge. Det virker i hvertfall sånn siden de alltid er så hjelpsomme hver gang jeg er der og kjøper/henter ut noe. Jeg har aldri spurt, de bare tilbyr masse informasjon. Er det mulig for deg å bare Google infoen du lurer på? Eller sende en melding til legesenteret ditt/legen din? Beklager sykdommen din. ❤️ Anonymkode: 76384...d0b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 23 timer siden #43 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehehehehehe det er du som er problemet TS.. garantert! Hvis du drar til apoteket og spør om hjelp til å åpne et jævla lokk, så har du litt for mye fritid og respekterer åpenbart ikke deres eller andre kunders tid. Sorry as, men jeg har stått i kø bak en som deg for å hente ut eksemkrem til dattera mi, og GUD HJELPE MEG for en tiltaksløs, pratesyk og slitsom dame som skulle mase høl i hue på farmasøyten. Gå på cafe om du trenger sosialisere deg! Ikke bruk det som en gratis terapitime. Anonymkode: 3b39a...d1a Jeg antar at TS har problemer med lokket på en bestemt type stoffskiftemedisin, og jeg skal love deg at det er en mengde mennesker som ikke får opp dette lokket. En del eldre og feks revmatikere har ikke sjans og må be apoteket åpne lokket for å helle medisinen over i egnet beholder. 4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #44 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Legen er jo ikke tilgjengelig på melding når det er vikar.. Da svarer jo vikaren. Problem løst. 😃 Anonymkode: 76384...d0b 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #45 Del Skrevet 23 timer siden Ulven skrev (Akkurat nå): Jeg antar at TS har problemer med lokket på en bestemt type stoffskiftemedisin, og jeg skal love deg at det er en mengde mennesker som ikke får opp dette lokket. En del eldre og feks revmatikere har ikke sjans og må be apoteket åpne lokket for å helle medisinen over i egnet beholder. Ja det stemmer. Jeg forsøkte virkelig på alle mulig måter å få opp det lokket, det gjør vondt i tommelen når lokket skal åpnes så jeg synes virkelig synd på de som har problemer med fysikken.. Dere gir meg så mange gode svar her, tusen takk! Jeg er nok en forvirra lettere stesset person som har fått tildelt en ny sykdom. Min tilstand kan gi kognitiv brist og hjernetåke, det er kanskje sånn at jeg har spurt om de samme tingene flere ganger.. Uansett så ble jeg så full av skam i dag, hele settingen var ubehagelig. Nytt år nytt apotek si! Ts Anonymkode: 72121...999 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #46 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har vært et veldig stritt år med mye ny sykdom og fortvilelse. Nye medisiner, prøver og et liv i stor forandring. Fastlegen har vært borte å vikaren har vært lite til hjelp så jeg har rådført meg med apoteket ang medisinering. Legesenteret har også gitt meg feil info noe som har skapt kaos. Jeg har fortsatt å be om råd når jeg har vært usikkert. Jeg handler også mye ellers på dette apotket. I dag ba de meg la være å komme tilbake, altså i en indirkete tone, om at nå hadde jeg vært der ofte å at det sikket hadde vært mye.. de sa ikke god jul sånn som jeg gjorde å det var ingen smil å få. Har jeg altså vært så dum å trodd at apoteket jobber med rådgivning når det kommer til medisiner og hva som kan brukes? Er det mer tenkt som et parymeri der man kun handler varer? Føler meg så utrolig dum etter at de ba meg la være å komme tilbake.. Hadde jeg vært klar over dette kunne jeg gått andre steder. I år har jeg brukt opp i mot titusen på apotekvarer. Kjenner at dette var takken for å være en god kunde… Flau, no! Anonymkode: 72121...999 Kan du si noe mer om hvilket type apotek dette var? Et stort apotek på et kjøpesenter, eller et lite lokalt apotek i en bortgjemt gate? Hvor i landet, øst, sør, vest eller nord? Jeg har ved en anledning sendt klage på en ansatt på et apotek, om dette er den samme ansatte, så er dette høyst alvorlig. Anonymkode: e2542...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #47 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har aldri stilt medisinske spørsmål. Jeg har spurt om type bandasje etter operasjon feks. Bruk av ulike typer medisin har jeg spurt om, det står feks«tas morgen» på to ulike medikamenter, betyr det da at de kan tas samtidig? Det er bla snakk om livsnødvendig hormontilskudd, det er viktig at det blir tatt riktig. Jeg hadde rett i at de ikke skulle tas samtidig, det hadde jeg ikke blitt klar over hvis jeg ikke spurte apoteket… Fordi lege gir ny resept på ny medisin på melding, legen har vikar. Jeg er ikke så glad i å ta ulike medikamenter på måfå.. Særlig ikke når det er alvorlig. Anonymkode: 72121...999 Hvis medisiner ikke kan tas samtidig, opplyser apoteket automatisk om det. Det ligger også informasjon om dette i pakningsvedlegget. Anonymkode: 7e226...97b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #48 Del Skrevet 23 timer siden Jeg kan ikke se noen plass at du har gjort noe galt. Hva hvis det var den ansatte det var noe galt med. Noen mennesker er sure og ufine. En dame bak en skranke ble veldig sur og sa i fra flere ganger fordi meg og min far var i godt humør. Er mange år siden og husker ikke alt som ble sagt. Hun var sur, vi var i godt humør. Prøvde å tenke for meg selv at kanskje hun kranglet med mannen sin før hun kom på jobb. Anonymkode: 76384...d0b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #49 Del Skrevet 23 timer siden Ulven skrev (17 minutter siden): Jeg antar at TS har problemer med lokket på en bestemt type stoffskiftemedisin, og jeg skal love deg at det er en mengde mennesker som ikke får opp dette lokket. En del eldre og feks revmatikere har ikke sjans og må be apoteket åpne lokket for å helle medisinen over i egnet beholder. Hvis det er Kevaxin det er snakk om, er ikke lokket tungt å få opp. Til og med jeg med gikt i fingrene klarer å få det opp. Anonymkode: 7e226...97b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #50 Del Skrevet 23 timer siden Ulven skrev (18 minutter siden): Jeg antar at TS har problemer med lokket på en bestemt type stoffskiftemedisin, og jeg skal love deg at det er en mengde mennesker som ikke får opp dette lokket. En del eldre og feks revmatikere har ikke sjans og må be apoteket åpne lokket for å helle medisinen over i egnet beholder. Jeg må bruke tennene for å få opp det lokket. Anonymkode: 6ec1b...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #51 Del Skrevet 23 timer siden Er det Levaxin boksen som er problemet, så finnes der Thyroxin tabletter i blisterpakker. Den heter L-Thyrox, og er laktosefri. Anonymkode: e2542...908 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #52 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): De gangene jeg har vært der har det vært maks 10 min inkl venting i kø, kanskje en gang annenhver uke, ikke mer. Anonymkode: 72121...999 Altså har du vært på dette apoteket 26 ganger - kun i år??? Kanskje derfor de føler at de har informert deg nok? Anonymkode: d0ef1...826 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #53 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis medisiner ikke kan tas samtidig, opplyser apoteket automatisk om det. Det ligger også informasjon om dette i pakningsvedlegget. Anonymkode: 7e226...97b Det du skriver her er en beskrivelse av hva de skal gjøre - ikke nødvendigvis hva de faktisk gjør. Jeg kjenner til to eksempler hvor hverken lege eller apotek har fått med seg at to medisiner ikke skulle brukes samtidig - noe som brakte begge pasientene til sykhus med alvorlig nyresvikt, og var en hårsbredd fra å dø. Ingen av dem ble tatt på alvor selv om alvorlige bivirkninger ble tatt opp både hos lege og når de var på apotekene. Og det lå heller ikke informasjon i pakningsvedlegg om at medikamentene ikke måtte brukes samtidig. Så som pasient bør man stille spørsmål når man er usikker, og bytte lege/apotek om disse ikke gjør jobben sin slik de er pålagt av lovverket de faller inn under. Anonymkode: 2d36d...acc 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #54 Del Skrevet 15 timer siden Ulven skrev (8 timer siden): Jeg antar at TS har problemer med lokket på en bestemt type stoffskiftemedisin, og jeg skal love deg at det er en mengde mennesker som ikke får opp dette lokket. En del eldre og feks revmatikere har ikke sjans og må be apoteket åpne lokket for å helle medisinen over i egnet beholder. Jeg er sykepleier og legger mye medisiner i dosett. Når denne boksen var ny var det helt umulig å få opp, endte opp med å ødelegge boksen... Anonymkode: f4b70...7d6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #55 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså har du vært på dette apoteket 26 ganger - kun i år??? Kanskje derfor de føler at de har informert deg nok? Anonymkode: d0ef1...826 Jeg har handlet mye gaver der, morgenkåper, dusjoljer osv. jeg bruker nettbutikken å finner tilbud, handler da inn forbruksvarer som fluorvann osv. Dvs at jeg var vært en god kunde som har lagt igjen mye penger. I perioder med ny medisin har jeg vært der oftere, men det blir jo da mange mnd mellom hver besøk som angår medisiner. De skal slippe å ha meg som kunde fra nå. Kan hende et annet apotek setter pris på kunder som handler mye. Hvor mye bruker du på hygieneartikler på et år inkl shampo, deo, plaster, prevensjon osv osv? I undekant av en tusenlapp pr mnd inkl medisiner er da ikke mye? Etter hva dere andre skriver her så er det legen som ikke har gitt den informasjonen han skal, det burde jo vært gjort fra han så det er noe jeg kan endre på. Ts Anonymkode: 72121...999 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #56 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå har du vært her mye i det siste, ikke sant, jeg skjønner at det er mye, ledsaget av et ansikt uten noe smil og ingen hilsen tilbake når jeg sa, takk for hjelpen og god jul. Hvor i denne samtalen ble du bedt om å ikke komme tilbake?? Anonymkode: f9fce...741 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #57 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså har du vært på dette apoteket 26 ganger - kun i år??? Kanskje derfor de føler at de har informert deg nok? Anonymkode: d0ef1...826 Noen kunder ønsker man slett ikke å stå i kø bak. Hvis apoteket har lite bemanning blir det vi andre som må oppsøke alternativt apotek når type ts oppholder personalet i "evigheter" Hvis man har opplevd ts to ganger på samme apotek går man selvsagt på et annet for vi er i jobb og kan ikke bruke tida vår på apoteket. Apoteket ønsker ikke å miste rasjonelle kunder pga en én plagsom kunde. Anonymkode: a7bd6...c00 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 10 timer siden #58 Del Skrevet 10 timer siden Ts Når du skal til lege og du ny medisin ek neste gang..be han skriver hvor mye du skal ta og om det er ting du må tenke på? Eks må tas med mat...du ikke kan kjøre etc. Pluss du har felleskatalogen på nett der stor alle medisiner. Det viktigste er hvor mye du skal ta og hvor ofte. Om du eventuelt går på apoteket og bruker de som lege..spør om du skal trappe ned...om du du burde ta på andre tider etc. Sp hadde jeg kanskje ringt legekontoret og hørt med de. Skriv ned alle spørsmålene du har og ring legen eller kontoret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #59 Del Skrevet 10 timer siden Lurer fortsatt på hva du mente med indirekte beskjed om å ikke komme tilbake... Anonymkode: 2c22e...81f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #60 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå har du vært her mye i det siste, ikke sant, jeg skjønner at det er mye, ledsaget av et ansikt uten noe smil og ingen hilsen tilbake når jeg sa, takk for hjelpen og god jul. Det var tydelig at dette ikke var greit for dem. Ble sikkelig lei meg å følte meg så dum.. Det å bli kronisk syk skaper bekymring, jeg skjønner det kan påvirke hvordan jeg er, i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig. Følte meg så uvel å lite ok i situasjonen.. Skal ikke dit igjen. Jeg oppfattet det hele som merkelig. Jeg bare byttet apotekkjede, så problemet løser seg, men da må jeg la være å spørre om råd rundt medisiner tror jeg. De gangene jeg har vært der har det vært maks 10 min inkl venting i kø, kanskje en gang annenhver uke, ikke mer. Anonymkode: 72121...999 Les pakningsvedlegget som ligger i alle pakker med medisiner. Der står det hvordan du skal ta medisinen. Ellers er det vel legen som skal informere deg. Anonymkode: a6041...0a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå