Gå til innhold

Apoteket ba meg om å la være å komme dit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har vært et veldig stritt år med mye ny sykdom og fortvilelse. Nye medisiner, prøver og et liv i stor forandring. 
Fastlegen har vært borte å vikaren har vært lite til hjelp så jeg har rådført meg med apoteket ang medisinering. Legesenteret har også gitt meg feil info noe som har skapt kaos. 
Jeg har fortsatt å be om råd når jeg har vært usikkert. Jeg handler også mye ellers på dette apotket. I dag ba de meg la være å komme tilbake, altså i en indirkete tone, om at nå hadde jeg vært der ofte å at det sikket hadde vært mye.. de sa ikke god jul sånn som jeg gjorde å det var ingen smil å få. 

Har jeg altså vært så dum å trodd at apoteket jobber med rådgivning når det kommer til medisiner og hva som kan brukes? Er det mer tenkt som et parymeri der man kun handler varer? 
Føler meg så utrolig dum etter at de ba meg la være å komme tilbake.. Hadde jeg vært klar over dette kunne jeg gått andre steder. I år har jeg brukt opp i mot titusen på apotekvarer. Kjenner at dette var takken for å være en god kunde… 

Flau, no! 

Anonymkode: 72121...999

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lang tid bruker du pr vare?

Anonymkode: 04d9a...a08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hørtes ut som du nok kan jobbe med deg selv.

Anonymkode: e2b72...2af

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye tid bruker du egentlig? 

Anonymkode: 7f7c7...a48

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvor ofte er du der? Det må jo ha vært ganske ofte. De kan jo gi generell råd, men om selve medisineringen er det jo legen som står for.
Om du for eksempel skal ha blodtrykk medisin, så kan ikke de holde på å veilede deg om hvilken som er best for deg. 

Anonymkode: 6aaba...d72

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er mange av de kun et parfymeri med spesielle rettigheter. De kan mer om hudkrem enn å gi råd om medikamentbruk. Det de kommer med når der gjelder medikamenter er selvfølgeligeligheter enhver med Google kan finne. Er det mer spesielt har de ingenting å tilby. Bytt apotek. 

Anonymkode: b1860...256

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har ikke noe å være flau over!

Apoteket har en informasjonsplikt og også en undersøkende plikt der det er mistanke om feilmedisinering eller feil dosering.

Jeg hadde heller meldt fra til Helsedir. om dette. Kontakt i det minste Pasientombudet og snakk med dem.

Får ikke inntrykk av at du er der overdrevent mye. Du har spurt fordi leger ikke har gjort jobben sin, og da skal faktisk apoteket ha en sikkerhetsventil-funksjon. Apoteket har også plikt til å melde tilbake til lege når denne har gjort feil som apoteket oppdager.

Anonymkode: 2d36d...acc

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«I dag ba de meg la være å komme tilbake, altså i en indirekte tone». Jeg skjønner ikke helt hva du mener med en indirekte tone. Hva sa de helt konkret? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av de som bruker ekstrem lang tid når du skal hente ut resepter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettapotek og pakningvedlegg.

Jeg ser på de som jobber på apotek som selgere på lik linje som de på parfymeri.

Anonymkode: 1a782...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser på de som jobber på apotek som selgere på lik linje som de på parfymeri.

Anonymkode: 1a782...8a7

Men det er de ikke. Alle har utdanning i helse og flere av dem mastergrad i medikamenter. 

Anonymkode: 6e408...4d8

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (1 minutt siden):

Er du en av de som bruker ekstrem lang tid når du skal hente ut resepter?

Hvordan er det kunden som bruker tid på apoteket? Når jeg drar på apotek så sier jeg hva jeg skal ha og noen ansatte på apoteket bruker enormt med tid både å forstå og hente frem. Det er da ikke kunden som henter frem medisinene? 

Anonymkode: 1d799...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Gidavmeg skrev (1 minutt siden):

«I dag ba de meg la være å komme tilbake, altså i en indirekte tone». Jeg skjønner ikke helt hva du mener med en indirekte tone. Hva sa de helt konkret? 

Nå har du vært her mye i det siste, ikke sant, jeg skjønner at det er mye, ledsaget av et ansikt uten noe smil og ingen hilsen tilbake når jeg sa, takk for hjelpen og god jul. Det var tydelig at dette ikke var greit for dem. 

Ble sikkelig lei meg å følte meg så dum.. Det å bli kronisk syk skaper bekymring, jeg skjønner det kan påvirke hvordan jeg er, i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig. 
Følte meg så uvel å lite ok i situasjonen.. Skal ikke dit igjen. Jeg oppfattet det hele som merkelig. Jeg bare byttet apotekkjede, så problemet løser seg, men da må jeg la være å spørre om råd rundt medisiner tror jeg. 
De gangene jeg har vært der har det vært maks 10 min inkl venting i kø, kanskje en gang annenhver uke, ikke mer.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det har vært et veldig stritt år med mye ny sykdom og fortvilelse. Nye medisiner, prøver og et liv i stor forandring. 
Fastlegen har vært borte å vikaren har vært lite til hjelp så jeg har rådført meg med apoteket ang medisinering. Legesenteret har også gitt meg feil info noe som har skapt kaos. 
Jeg har fortsatt å be om råd når jeg har vært usikkert. Jeg handler også mye ellers på dette apotket. I dag ba de meg la være å komme tilbake, altså i en indirkete tone, om at nå hadde jeg vært der ofte å at det sikket hadde vært mye.. de sa ikke god jul sånn som jeg gjorde å det var ingen smil å få. 

Har jeg altså vært så dum å trodd at apoteket jobber med rådgivning når det kommer til medisiner og hva som kan brukes? Er det mer tenkt som et parymeri der man kun handler varer? 
Føler meg så utrolig dum etter at de ba meg la være å komme tilbake.. Hadde jeg vært klar over dette kunne jeg gått andre steder. I år har jeg brukt opp i mot titusen på apotekvarer. Kjenner at dette var takken for å være en god kunde… 

Flau, no! 

Det er litt dobbelt dette.

Farmasøyter (noen av de apotekansatte) kan mer om medisiner enn en lege.

Samtidig er det legen som skriver ut resept og anbefales dosering. 

Jeg har fått mye god hjelp av farmasøyter til ting som opptrapping/nedtrapping, hvilke medisiner som kan brukes sammen mm. Men farmasøyter kan ikke ordne det om legen gir resept på feil legemiddel ol. 

Det er litt uklart hva du trengte hjelp til og om apoteket var rett adressat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det garantert to sider av en sak. Jeg har ofte spurt om råd/veiledning til både apotekteknikeren og farmasøyten men aldri blitt bedt om å ikke komme tilbake. Her er det garantert DU som er problemet og ikke omvendt! Vi nordmenn er ofte så bortskjemte og selvgode at vi ikke skjønner det når vi er direkte ufine. Også er vi mestere på å skylde på alle andre enn oss selv. 

Anonymkode: 27da5...3d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Gidavmeg skrev (15 minutter siden):

Det står indirkete

Anonymkode: ced4b...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det å bli kronisk syk skaper bekymring, jeg skjønner det kan påvirke hvordan jeg er, i dag sa jeg i fra at lege ikke har beskrevet hvordan medisinene skal brukes da jeg har fått en ny, spørmålet var om de kunne tas sammen eller hver for seg tidsmessig....

Høres mer ut som du bør bytte lege, om du ikke får grunnleggende hjelp og informasjon. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står indirkete

Ok, hun mente indirekte, min feil. Jeg trodde det skulle stå indignert eller noe sånt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det kunden som bruker tid på apoteket? Når jeg drar på apotek så sier jeg hva jeg skal ha og noen ansatte på apoteket bruker enormt med tid både å forstå og hente frem. Det er da ikke kunden som henter frem medisinene? 

Anonymkode: 1d799...365

Du har ikke sett de som småprater og har hundre spørsmål om ting de skal ha?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...