AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #1 Del Skrevet 23. desember 2024 Ser noen på FB etterlyser øreklokker for hunder.. Finnes det ? Anonymkode: 0c445...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #2 Del Skrevet 23. desember 2024 Ja Anonymkode: 13fdc...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #3 Del Skrevet 23. desember 2024 Det hadde et kjapt googlesøk gitt deg svar på https://troll-hundefor.no/produkt/horselvern-for-hund/ Anonymkode: 8817f...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #4 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser noen på FB etterlyser øreklokker for hunder.. Finnes det ? Anonymkode: 0c445...918 Aldri hørt om det, men vil hunden din bruke de? Jeg skal søren meg teste de For oss funker det best å ha på TV og ha for gardinene fordi hun liker ikke synet av rakettene heller. Og så sitter jeg med henne i sofaen og later som om alt er ok 😄 Funker ganske bra, men full panikk uten TV eller gardiner. Dersom du snakker om nyttårsaften nå, da 😊 Kanskje bare random tull fra meg. Anonymkode: c22e5...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #5 Del Skrevet 23. desember 2024 Har hatt flere hunder, en var veldig redd torden. Hjelper det med øreklokker da? TS. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde et kjapt googlesøk gitt deg svar på https://troll-hundefor.no/produkt/horselvern-for-hund/ Anonymkode: 8817f...219 Takk, h*n som etterlyste de var ikke helt på jordet da.(Er visst meg det) TS. Anonymkode: 0c445...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #6 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 16.20): Aldri hørt om det, men vil hunden din bruke de? Jeg skal søren meg teste de For oss funker det best å ha på TV og ha for gardinene fordi hun liker ikke synet av rakettene heller. Og så sitter jeg med henne i sofaen og later som om alt er ok 😄 Funker ganske bra, men full panikk uten TV eller gardiner. Dersom du snakker om nyttårsaften nå, da 😊 Kanskje bare random tull fra meg. Anonymkode: c22e5...7d6 Det handler jo om gradvis tilvenning og positive assosiasjoner, det er nok et fåtall hunder som aksepterer det sånn helt uten videre. Hørselsvern brukes for øvrig av redningshunder også når de flyr helikopter bl.a, så det har flere bruksområder enn nyttårsaften (til det er man nok alt for sent ute mtp. tilvenning uansett). Anonymkode: 28690...df6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ovidie Skrevet 24. desember 2024 #7 Del Skrevet 24. desember 2024 Hundene mine er dessverre for små for hørselvern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Del Skrevet 27. desember 2024 Smellene fra nyttårsrakettene er ikke så høye at man risikerer hørselsskade. Og selv med hørselvern så vil jo hunden fremdeles høre de bare at det blir litt dempet så jeg tviler på at det hjelper noe som helst. Den blir nok like redd uansett hvis den ikke har blitt tilvendt at smell ikke er farlig. Forskjellen blir jo omtrent som om hunden er innendørs eller utendørs: Når den er inne så blir jo smellene dempet, men de fleste hunder som er redde for smellene fra raketter blir jo redde uansett om de er innendørs eller utendørs. Hørselvern for hunder er for å beskytte mot hørselsskade ved høye lyder som skyting og helikopter støy. De har nok minimalt av effekt på angst for smell. Den første hunden vi hadde ble helt hysterisk redd av smell fra raketter på nyttårsaften. Og den forsøkte til og med å presse seg under sofaen som ikke var høy nok til at den klarte å komme seg inn under der. Mens med den andre hunden vi hadde så latet vi som ingen ting når den ble engstelig av smellene når den var liten, og ikke gav den noe trøst eller noe slik for å normalisere situasjonen for den. Når den ble eldre var den ikke noe redd for raketter, men faktisk heller ville løpe etter de når de ble skutt opp så vi måtte holden den hardt igjen når vi var ute på nyttårsaften så den ikke løp bort til et rakettbatteri og skadet seg. Anonymkode: 2a3c0...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå