Gå til innhold

Flere grunner til at man ikke bør være steforelder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, du skulle bare visst! 

Her stiller bonusfar på lik linje som meg, han er mer far enn biologiske far. Han og barnet, nå ungdom voksen, har et nært, godt og tett forhold. 

Det der du ramser opp er bare tull. Min mann elsker barnet og de to finner på ting sammen hele tiden. Han har aldri angret, og han tar rollen på største alvor. 

Anonymkode: ea245...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi vært en lykkelig familie med et barn hver i over 25 år ❤️. Veldig glad i hverandres barn. De to barna er veldig nære også som voksne. Føler oss som en helt vanlig familie.

Tror det er mange som oss. Men man hører bare om de som har problemer.

Anonymkode: 27952...e06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær steforelder, da. De voksne bestemmer selv om de vil være i denne situasjonen, i motsetning til barna. 

Anonymkode: e0748...39d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del det å være stemor er nok barnas mor som konstant skal lage kvalme. Forteller stygge ting til barna, hun sprer så stygge rykter rundt i bygda at vi snart er tvunget til å flytte vekk. 
Så det er ikke barna i seg selv som er utfordringen, men barnemor skaper mye støy og er utrolig barnslig. Synes virkelig synd på de stakkars barna som har en mor som kun ser seg selv og ser ikke at ting hun gjør og sier også gir konsekvenser for barna hennes. Hun manipulerer dem og det er tungt å konstant måte bevise dem at jeg er snill. 
Men som man sier karma is a bitch og ting vil nok falle tilbake mot henne en gang. 

Anonymkode: 92e8e...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 14.43):
  1. 1. Moren til barnet respekterer deg ikke

2. 2. Barna respekterer deg ikke

3. 3. Du kan ikke disiplinere dem, hvis du gjør det, snakker du bare gjennom moren.
  4.  
  5. 4. Du kaster bort ressursene og pengene dine
  6.  
  7. 5. babypappaen har all makt til tross for at han ikke er der.
  8.  
  9. 6. Babypappaen kommer kanskje tilbake
  10.  
  11. 7. Du må håndtere kvinnens bagasje etter at hun har blitt brukt og misbrukt
  12.  
  13. 8. Alenemødre bruker deg rett og slett bare. enten for penger eller en gratis barnevakt
  14.  
  15. 9. du har ingen foreldrerettigheter over barnet. Selv om du blir knyttet til barnet, kan det hende du aldri får se dem igjen etter et brudd
  16.  
  17. 10. Barnet vil alltid bli satt foran deg. (Ikke det at jeg forventer at en kvinne til meg før barna hennes) barn skal alltid komme først

Å være stefar i dag blir ofte sett på som yrket bussjåfør. Det er forventninger til at du leverer, men det er ingen som setter pris hva du gjør. Mange av punktene gjelder for stemor også.

Anonymkode: b3e89...95a

Dessverre veldig utfordrende å være steforeldre som veldig forelsket og investert. Det krever ekstremt stor raushet og at man setter seg selv sist. Er man ok med dette, fungerer det.

Anonymkode: cfe94...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være kjæreste med et menneske som har barn uten å bli steforelder. Bare la være å bo sammen. Og møt hverandre når det er barnefri. 

Anonymkode: 6313a...a96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...