Gå til innhold

Får dere julegave av barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, forsåvidt. Vi deler oss, så får ungene bestemme en ting de vil gi til den andre forelderen. De har aldri laget noe i barnehagen. Når vi hadde bare ett barn og barnet var ungt, så droppet vi gave. Det ble heller fra meg og barnet eller pappan og barnet.

Anonymkode: e700b...9c3

Sånn gjør vi det og.. 

Så blir typisk til mamma fra mannen og barna☺️ Og omvendt.. 

Vi passer da på å si til barna hva vi ønsker oss da.. Ofte en liten ting, men de har fortsatt stor glede av å få gi gaven som de har valgt da..

I år ønsker jeg meg spesiell te kopp av barna😍

Mannen ønsker seg tøfler av barna.

Så ikke dyre gaver, men det er jo ikke meningen heller, tenker jeg..❤️

Anonymkode: 7edbd...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hvor gamle er de? Venninna mi mente at barna våre var bortskjemte som ikke laget gaver til oss, mens jeg mener at dette er normalt. Vi passer på at de lager til besteforeldre, tanter osv så er ikke sånn at de aldri gir noe tilbake til andre altså.

Anonymkode: 81ec6...acc

De laget i bhg, men ikke barneskolen og ungdomskolen, men vi gjorde det når vi var yngre. Det er vel ikke peng i skolebudsjettet til sånt lengre..

Når de var liten lagde de noe feks eller fikk kjøpe en liten gave til den andre forelderen. No er de større og får en sum og kjøper no til hver av oss. Alltid like spennende, de syns det er så gøy. Vet aldri hva vi får. Hadde blitt glad uten og. Det er de som vil!

Anonymkode: a7aaa...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gave av avkommet hvert år. Han er nå 20. Fram til han var rundt 12, fikset jeg til faren og omvendt. Han lager mye i bhg/skole oppetter årene

Anonymkode: 2f613...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størstemann på 15 år har i år kjøpt gave for første gang til meg av sine egne penger som han har tjent selv. Tidligere har kjæresten min ordnet fra barna til meg. 

Anonymkode: b69ed...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (1 time siden):

Jeg tenker at du, ts, tar fra barna gleden av å gi.

Barna gir jo til kjempe mange så hvordan kan du si noe slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barna gir jo til kjempe mange så hvordan kan du si noe slik?

Fordi jeg husker hvor stolt barnet mitt var når h*n hadde vært ute med besteforeldrene og kjøpt gave til meg. Det var helt spesielt, selv om vi kjøpte og ga gaver til tanter og onkler, søskenbarn og besteforeldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg husker hvor stolt barnet mitt var når h*n hadde vært ute med besteforeldrene og kjøpt gave til meg. Det var helt spesielt, selv om vi kjøpte og ga gaver til tanter og onkler, søskenbarn og besteforeldre. 

Barna er jo ikke så små da, vi gjorde naturligvis dette når de var i barnehage alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna er jo ikke så små da, vi gjorde naturligvis dette når de var i barnehage alder. 

Hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna var små fikk jeg som regel gaver de hadde laget på skole og i barnehagen. Nå er de tenåringer og kjøper gaver selv til meg og pappa’en.

Anonymkode: 593f4...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

10 og 13 år.

Da syns jeg de skal kjøpe gaver til dere, ihvertfall hvis dere er en familie som gir gaver. Det er noe med å lære barn å vise omtanke for (alle) andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! de er 9 og 12 og jeg hjelper med å betale noe til far og han gjør det samme til meg ( vi er skilt ) . 

Anonymkode: c59be...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får gave av 6-åringen som hun har laget på skolen og SFO, hun har gaver til hele familien. Det er det første året det er tydelig at hun opplever spenning og glede ved det å gi gaver. 4-åringen har laget og fått hjelp til å pakke inn gaver til oss i barnehagen, så vi får fra henne og, men det fremstår mer som noe barnehagen har ordnet enn henne selv, og hun er lite opptatt av det. 

Anonymkode: 51bd1...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, de er 2, 4 og 12. 

Hun på 12 dro ut med mormor og handlet julegave til meg. De på 2 og 4 har laget i barnehagen, samt at pappa/min mann har kjøpt gave fra de til meg. Og jeg til pappa fra de. 

Anonymkode: f256f...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (4 timer siden):

Da syns jeg de skal kjøpe gaver til dere, ihvertfall hvis dere er en familie som gir gaver. Det er noe med å lære barn å vise omtanke for (alle) andre. 

Omtanke for andre kan man lære på andre måter da

Anonymkode: f1be7...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Siden hun var knøttliten har hun stengt seg inne på rommet sitt  og laget hemmelige gaver til oss, både bursdager og jul. Veldig omtenksom unge.

Anonymkode: 15ece...2a6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Omtanke for andre kan man lære på andre måter da

Joda, men det å la barne "slippe unna" å gi gaver til foreldrene sine bidrar ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (På 24.12.2024 den 7.04):

Joda, men det å la barne "slippe unna" å gi gaver til foreldrene sine bidrar ikke. 

Eh vel vel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en gave fra juleverkstedet på skolen fra dem, og så fordeler de resten de har laget der ut til tanter, onkler og besteforeldre. Noen ganger har de også laget f.eks en tegning med julemotiv og gir det i gave, eller de har laget julekort med noen fine ord og pynt på.

Anonymkode: 56751...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...