Gå til innhold

Bil på verksted i julen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bilen måtte på verksted i på fredag og jeg fikk leiebil. De sa at de kommer ikke til å gjøre noe med bilen før etter jul. Er ikke noe problem da jeg har leiebil. Men jeg har ikke penger å betale egenandel for før den 10 Januar. Jeg regner med at de ikke begynner med bilen før 2 Januar eller kanskje ikke før den 6 Januar. Men hvis den er ferdig før den 10 Januar og jeg ikke har penger,  kan jeg komme med en hvit løgn om at jeg ikke kan hente bil før 10 Januar? Har leiebil i 30 dager. 

Jeg kan spørre pappa om å låne penger men vil helst ikke det 

Anonymkode: 4e3a0...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er den skadet på noen måte? I så fall vil det nok ganske sikkert passere den 10 før den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tdm900 skrev (11 minutter siden):

Er den skadet på noen måte? I så fall vil det nok ganske sikkert passere den 10 før den er ferdig.

Ja, skader på frontrute og skjermer ved dekkene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tdm900 skrev (3 timer siden):

Tror jeg også, men vet jo ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper du er heldig om du får den igjen mens du enda har leiebil, for vil jo tro verkstedet allerede har planlagte jobber på nyåret også?

Bilen din må takseres, bestilles deler/rette ut bulker, lakkeres, skifte rute og da går tiden fort frem til den 20 januar også og du må levere inn leiebilen igjen....

Anonymkode: e07dc...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får helt sikkert faktura for jobben. Og da har du litt tid før du betaler. Her blir dem hvert fall sjokkert når jeg sier at jeg vil betale no med en gang. Å ja. Nei ja. Får jeg beskjed om da. For da er den lagt til faktura😂

Anonymkode: 6d338...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får helt sikkert faktura for jobben. Og da har du litt tid før du betaler. Her blir dem hvert fall sjokkert når jeg sier at jeg vil betale no med en gang. Å ja. Nei ja. Får jeg beskjed om da. For da er den lagt til faktura😂

Anonymkode: 6d338...b4a

Faktura? Trodde egenandel måtte betales når bilen hentes fra verkstedet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (18 minutter siden):

Betaler ikke forsikringsselskapet alt og sender faktura for egenandelen?

Jeg vet ikke. Har aldri brukt forsikring før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg vet ikke. Har aldri brukt forsikring før 

Du betaler egenandelen når du henter ut bilen, så sant du har kasko på forsikringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig å betale egenandelen til verkstedet. Men, forsikringsselskapet kan trolig også sende regning på egenandelen. Det bruker å stå i informasjonen fra forsikringsselskapet.

Flere verksteder tilbyr en form for avbetaling, eller betalingsutsettelse. Faktura tilbys også noen steder, men tror ikke det er like vanlig. 

Kredittkort er også en metode. Betales regningen innen forfall har kredittkort ingen rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, skader på frontrute og skjermer ved dekkene 

Om bilen må lakkes og er den neppe ferdig før 10 januar, eller senere. Pleier ikke være et problem å hente senere, er jo ikke dems problem uansett. 
Jeg hentet min bil en uke etter den var ferdig, var på jobbreise så passet ikke før. 

Anonymkode: 3c4c3...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...