AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Mannen min er i ferd med å møte veggen- og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å støtte han. Det har vært altfor mye stress på jobb over flere år i tillegg til at vi har hatt utfordringer i familien. Nå er han der at han har null energi- alltid sliten og trøtt, ser mørkt på alt og vil egentlig bare sove. Noe som ikke er mulig med familie, barn og jul. Hva kan jeg gjøre for å støtte han? Kan jo ikke tillate at ha legger seg på et mørkt rom hele jula selvom det er det han vil.... Har du hatt en partner som er utbrent og hva gjorde at det ble bedre? Han vil ikke sykemelde seg, så det er ikke aktuelt... Anonymkode: 9c924...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Send han til lege og psykolog. Anonymkode: bac43...ac3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Mannen min er i ferd med å møte veggen- og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å støtte han. Det har vært altfor mye stress på jobb over flere år i tillegg til at vi har hatt utfordringer i familien. Nå er han der at han har null energi- alltid sliten og trøtt, ser mørkt på alt og vil egentlig bare sove. Noe som ikke er mulig med familie, barn og jul. Hva kan jeg gjøre for å støtte han? Kan jo ikke tillate at ha legger seg på et mørkt rom hele jula selvom det er det han vil.... Har du hatt en partner som er utbrent og hva gjorde at det ble bedre? Han vil ikke sykemelde seg, så det er ikke aktuelt... Anonymkode: 9c924...7ef Han må sykemelde seg til familiens beste. Kan dere reise bort uten han? Fortell barna at pappa har fått forkjølelse som henger i..avhengig av alderen på barna da. Kan si utbrent om de er store nok Anonymkode: 5b882...183 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Han ofrer familielivet for jobb? Kanskje han skal se på prioriteringene sine? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Mannen min er i ferd med å møte veggen- og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å støtte han. Det har vært altfor mye stress på jobb over flere år i tillegg til at vi har hatt utfordringer i familien. Nå er han der at han har null energi- alltid sliten og trøtt, ser mørkt på alt og vil egentlig bare sove. Noe som ikke er mulig med familie, barn og jul. Hva kan jeg gjøre for å støtte han? Kan jo ikke tillate at ha legger seg på et mørkt rom hele jula selvom det er det han vil.... Har du hatt en partner som er utbrent og hva gjorde at det ble bedre? Han vil ikke sykemelde seg, så det er ikke aktuelt... Anonymkode: 9c924...7ef Hvorfor kan du ikke tillate at han får gjøre det kroppen hans trenger? Jeg er på bedringens vei etter å ha vært utbrent, og det å tvinges i selskaper og måtte være med rundt var drepen. Det å ta det med ro, sove masse og få slappet ordentlig av er det han trenger. Anonymkode: cac9c...790 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Da har han lyst til å møte veggen da. Hvis han ikke vil bytte jobb etter flere år med tungt stress og heller ikke vil gå til fastlege for sykemelding (og hva hjelper en sykemelding om han ikke vil gjøre noe som helst med problemet). Du får ikke gjort noe fra eller til, annet enn å velge om du vil godta at han driter i familien sin til fordel for jobben, eller ikke. Det at han nekter å gjøre noe med situasjonen vil også føre til at du møter veggen, siden han forventer at du skal dra lasset hjemme for dere begge. Anonymkode: e1da6...db6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan du ikke tillate at han får gjøre det kroppen hans trenger? Jeg er på bedringens vei etter å ha vært utbrent, og det å tvinges i selskaper og måtte være med rundt var drepen. Det å ta det med ro, sove masse og få slappet ordentlig av er det han trenger. Anonymkode: cac9c...790 Hva hjelper det med sykemelding dersom man ikke er villig til å gjøre noe som helst med årsakene som gjør at man blir utbrent? Mannen nekter jo å bytte jobb, så han kommer jo til å møte veggen med jevne mellomrom hvis ikke TS drar lasset på hjemmebane helt alene i tillegg til sin egen jobb = hun kommer også til å bli utbrent. Anonymkode: e1da6...db6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan du ikke tillate at han får gjøre det kroppen hans trenger? Jeg er på bedringens vei etter å ha vært utbrent, og det å tvinges i selskaper og måtte være med rundt var drepen. Det å ta det med ro, sove masse og få slappet ordentlig av er det han trenger. Anonymkode: cac9c...790 Nå skriver ikke TS noen ting om selskaper og å farte rundt da - men det er en del ting som foregår hjemme i jula om man har barn. Selvsagt reagerer ungene om far burer seg inne på soverommet hele jula. Jeg er selv tilbærmet frisk etter å ha gått på en stjernesmell - og jeg har barn. Selv om man helst vil ligge på et mørkt rom i fred kan man faktisk ikke det når man har unger. Da prioriterer man bort ALT annet enn ungene, og bruker hvert lille gram energi man har på dem Det er en selvfølge når man har barn... Denne mannen vil ikke sykmeldes, han vil ikke ha hjelp, han vil ikke gjøre noe med problemet - og han ofrer familien sin på den måten. Det har jeg null respekt for... Det naturlige her ville vært sykmelding, psykologhjelp og å sove hele dagen i dag for å kunne prioritere noen timer med ungene i morgen. Anonymkode: ea0f7...c23 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå skriver ikke TS noen ting om selskaper og å farte rundt da - men det er en del ting som foregår hjemme i jula om man har barn. Selvsagt reagerer ungene om far burer seg inne på soverommet hele jula. Jeg er selv tilbærmet frisk etter å ha gått på en stjernesmell - og jeg har barn. Selv om man helst vil ligge på et mørkt rom i fred kan man faktisk ikke det når man har unger. Da prioriterer man bort ALT annet enn ungene, og bruker hvert lille gram energi man har på dem Det er en selvfølge når man har barn... Denne mannen vil ikke sykmeldes, han vil ikke ha hjelp, han vil ikke gjøre noe med problemet - og han ofrer familien sin på den måten. Det har jeg null respekt for... Det naturlige her ville vært sykmelding, psykologhjelp og å sove hele dagen i dag for å kunne prioritere noen timer med ungene i morgen. Anonymkode: ea0f7...c23 Signerer denne. Man kan sykemeldes fra jobben, man kan ikke sykemeldes fra familien. TS sin mann må jo åpenbart bytte jobb, men det gidder han ikke. Han vil heller ofre familien 🤷♀️ Anonymkode: e1da6...db6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er i ferd med å møte veggen- og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å støtte han. Det har vært altfor mye stress på jobb over flere år i tillegg til at vi har hatt utfordringer i familien. Nå er han der at han har null energi- alltid sliten og trøtt, ser mørkt på alt og vil egentlig bare sove. Noe som ikke er mulig med familie, barn og jul. Hva kan jeg gjøre for å støtte han? Kan jo ikke tillate at ha legger seg på et mørkt rom hele jula selvom det er det han vil.... Har du hatt en partner som er utbrent og hva gjorde at det ble bedre? Han vil ikke sykemelde seg, så det er ikke aktuelt... Anonymkode: 9c924...7ef Til slutt så må han antageligvis kaste inn håndkle og sykemelde seg, men en så lenge så kan du ta signalene hans på alvor. Det hjelper ikke presse seg om man er helt på felgen og utbrent. Vær raus å gi han tid til å komme seg om det så betyr at jula blir annerledes i år. Anonymkode: ba4ec...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er i ferd med å møte veggen- og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å støtte han. Det har vært altfor mye stress på jobb over flere år i tillegg til at vi har hatt utfordringer i familien. Nå er han der at han har null energi- alltid sliten og trøtt, ser mørkt på alt og vil egentlig bare sove. Noe som ikke er mulig med familie, barn og jul. Hva kan jeg gjøre for å støtte han? Kan jo ikke tillate at ha legger seg på et mørkt rom hele jula selvom det er det han vil.... Har du hatt en partner som er utbrent og hva gjorde at det ble bedre? Han vil ikke sykemelde seg, så det er ikke aktuelt... Anonymkode: 9c924...7ef Såkalte lykkepiller , antidepressiva pluss lovlige resept midler som tar hånd om bivirkningene , som impotens ..men ta tak i det fort , den nedover gruppen kan gå fort.. mitt beste råd .jeg er ikke helseperson og detter er min subjektive mening iht til mitt kjennskap til lignende utfordringer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva hjelper det med sykemelding dersom man ikke er villig til å gjøre noe som helst med årsakene som gjør at man blir utbrent? Mannen nekter jo å bytte jobb, så han kommer jo til å møte veggen med jevne mellomrom hvis ikke TS drar lasset på hjemmebane helt alene i tillegg til sin egen jobb = hun kommer også til å bli utbrent. Anonymkode: e1da6...db6 Først må mannen få komme seg opp på bena igjen. Det nytter ikke å ta rasjonelle valg når man er langt nede i en dyp kjeller. Det tok noen uker før jeg begynte jobbsøkingen. Hadde jeg ikke hatt en fantastisk mann som klarte å styre skuta de få ukene jeg trengte det som mest, hadde jeg aldri vært der jeg er u dag. Anonymkode: cac9c...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da har han lyst til å møte veggen da. Hvis han ikke vil bytte jobb etter flere år med tungt stress og heller ikke vil gå til fastlege for sykemelding (og hva hjelper en sykemelding om han ikke vil gjøre noe som helst med problemet). Du får ikke gjort noe fra eller til, annet enn å velge om du vil godta at han driter i familien sin til fordel for jobben, eller ikke. Det at han nekter å gjøre noe med situasjonen vil også føre til at du møter veggen, siden han forventer at du skal dra lasset hjemme for dere begge. Anonymkode: e1da6...db6 Dette. Få ham til legen, så får du håpe på at han har en klok lege som sier noen sannhetens ord om å prioritere jobb foran helse og familie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Han vil ikke sykemelde seg? Idioti 😂 da hadde jeg sagt neivel så kom deg ut. Her gjør du ingen nytte for deg og du vil tydeligvis ikke bli bedre så dra deg hjem til morra di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min er i ferd med å møte veggen- og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å støtte han. Det har vært altfor mye stress på jobb over flere år i tillegg til at vi har hatt utfordringer i familien. Nå er han der at han har null energi- alltid sliten og trøtt, ser mørkt på alt og vil egentlig bare sove. Noe som ikke er mulig med familie, barn og jul. Hva kan jeg gjøre for å støtte han? Kan jo ikke tillate at ha legger seg på et mørkt rom hele jula selvom det er det han vil.... Har du hatt en partner som er utbrent og hva gjorde at det ble bedre? Han vil ikke sykemelde seg, så det er ikke aktuelt... Anonymkode: 9c924...7ef Klart du må tillate at han gjør det som er best for han! Vil du ikke at han skal ha det best mulig da? Anonymkode: 1c028...076 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Først og fremst må han til legen. Det finnes ingen vei utenom. Det eneste du kan gjøre er å si at dette ikke er et valg han har om dere fortsatt skal dele en bolig og et familieliv sammen. Deretter må du forberede deg på smellen som kommer. Den kommer. Og selv om han ikke i prinsippet kan sykemeldes fra familien så vil han kunne ende opp såpass sjuk at han uansett ikke kan bidra med i familien og det eneste som virker er et mørkt rom. Dessverre. Så gjør det du kan for å redusere belastningen på dere begge to. Ikke start på nye prosjekt. Ikke planlegg større ferieturer. Ikke gjør større endringer som gir usikkerhet eller krever mye fra begge. Dersom han møter veggen vil han trenge mye tid. Han må kunne prioritere seg selv. Han må bli frisk. Ellers blir han bare verre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Snublefot62 skrev (35 minutter siden): Først og fremst må han til legen. Det finnes ingen vei utenom. Det eneste du kan gjøre er å si at dette ikke er et valg han har om dere fortsatt skal dele en bolig og et familieliv sammen. Deretter må du forberede deg på smellen som kommer. Den kommer. Og selv om han ikke i prinsippet kan sykemeldes fra familien så vil han kunne ende opp såpass sjuk at han uansett ikke kan bidra med i familien og det eneste som virker er et mørkt rom. Dessverre. Så gjør det du kan for å redusere belastningen på dere begge to. Ikke start på nye prosjekt. Ikke planlegg større ferieturer. Ikke gjør større endringer som gir usikkerhet eller krever mye fra begge. Dersom han møter veggen vil han trenge mye tid. Han må kunne prioritere seg selv. Han må bli frisk. Ellers blir han bare verre. Han vil jo ikke til legen så han vil jo tydeligvis ikke bli frisk. Altså jeg skjønner ikke hva som skjer med samfunnet. Kvinner må behandle menn som unger for at ting skal gå rundt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Dojakitty skrev (4 minutter siden): Han vil jo ikke til legen så han vil jo tydeligvis ikke bli frisk. Altså jeg skjønner ikke hva som skjer med samfunnet. Kvinner må behandle menn som unger for at ting skal gå rundt Dette handler ikke om å behandle menn og kvinner ulikt men å forbedre seg på den sykemeldingen som er uunngåelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Dette handler ikke om å behandle menn og kvinner ulikt men å forbedre seg på den sykemeldingen som er uunngåelig. Ja men når kvinnen må dra mannen med til legen som det barnet han er da blir jeg oppgitt. Skjønner ikke at man orker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden La han hvile i julen. Si til barn og familie at han er syk. Han trenger en pause, da bør han få det. Bare overlever en jul uten at pappa stresser rundt og tvangssosialiserer med familien. Anonymkode: 75672...6aa 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå