AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #81 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor kamuflerer du hvilken drikkevarer det er? Anonymkode: 652dc...13d Hvorfor er det viktig nøyaktig type/merke? Du skjønner tegninga? ts Anonymkode: 5de72...7c6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #82 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg kan spise fisk og det gjør jeg selv i løpet av jula. Og kalkun. Men ikke på selveste julaften, for da ødelegger jeg tydeligvis alt. Så driter i det og gleder meg til resten av jula, da får jeg sjansen til å spise det jeg liker best, sammen med min kjernefamilie. Det eksluderer meg selvsagt for tradisjon med å spise restemiddagen på 1.juledag, samt familiesamling med pinnekjøtt hos et annet familiemedlem. Altså er jeg og mine ikke inkludert pga dette. Hva angår pinnekjøtt, så blir jeg så uvel bare av å være i hus med den lukta, jeg klarer bare ikke å bøye av. Jeg gjør det ikke av vond vilje og skulle virkelig ønsket at jeg hadde klart å spise dette, det er utrolig faktisk hvor mye slikt betyr og at det faktisk kan være så eksluderende. Men nå er det nå engang sånn og jeg lever godt med det, bortsett fra i jula da. Alltid en kilde til stress og hvis jeg kunne, hadde jeg valgt å reise til Granca eller noe, bare for å slippe det hele. Men så har jeg barn også og det betyr mye at de også får være med besteforeldre, søskenbarn. Vi er ikke stå stor famlie og mine har ingen på farssiden. Anonymkode: 8405a...afa Her synes jeg du har vrang familie. Vi har tradisjonell julemiddag, men det hadde vært null stress å laget kylling eller kalkun til deg. Eventuelt fisk. Det du måtte ønske. Når vi har besøk av svigers har vi alt utenom fisk på menyen. Det blir for mye. Men hadde en gjest ønsket fisk, hadde vi laget fisk Anonymkode: 4777a...895 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #83 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så det er 4-5 kartonger? Eller du har ikke bestemt deg? Anonymkode: 02788...56f Det er én kartong. ts Anonymkode: 5de72...7c6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #84 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så du skal fylle opp kjøleskapet? Har du noen allergier? Hvorfor trenger du så mange typer melk? Jeg har med en mandelmelk når reiser bort fordi jeg ikke tåler kumelk, aldri hørt noe negativt om det. Anonymkode: 02788...56f Det er én kartong! Anonymkode: 5de72...7c6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #85 Del Skrevet 5 timer siden Kommer an på hva det er. Tar det stor plass eller lukter vondt i kjøleskapet så dropper man det. Men er det snakk om en bit av et eller annet julepålegg så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 57bce...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #86 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er kanskje TS som har tungt for det, når det er tydelig at å være så tilbakeholden med informasjon gjør folk litt frustrerte. Ber om råd men kan ikke si hva det gjelder, bare "typ melk/jus". Det er vanskelig å gi støtte til noen som ikke vil fortelle hele historien. Når det er så vanskelig å fortelle hva kartongen inneholder er det kanskje akkurat dette spesielle innholdet svigerfamilien reagerer på? Anonymkode: 7e012...d49 Men det er da revnende likegyldig hva den kartongen inneholder for å kunne svare på TS' spørsmål! Når TS har med én kartong drikke hun foretrekker å ha tilgjengelig i julen og hennes svigerforeldre gjør et stort nummer ut av at de ikke har plass til den, er det TS eller hennes svigerforeldre som oppfører seg dårlig? Anonymkode: 400f9...d15 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #87 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det sto jo flere typer melk og noen juice. Anonymkode: 02788...56f Det er eksempler, herre Gud. Det er EN kartong med drikke det er snakk om. ts Anonymkode: 5de72...7c6 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #88 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Å, helledussen så vanskelige vi var i dag da. Ts vil ikke bli gjenkjent, er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: afabd...2b2 Mezzosoprena skrev (7 minutter siden): Kartongen inneholder noe såpass spesielt at hvis ts hadde skrevet det, så hadde i det minste de som kjenner ts best, gjenkjent henne. TS ønsker selvfølgelig ikke dette, og "kamuflerer" derfor det reelle innholdet. Noe mer muffins enn det trenger det faktisk ikke å være. Selv har jeg alt mellom 1 og 4 barn, er både gift og samboer i tillegg til at bor både i enebolig og i blokk her inne av samme grunn 😉 Om noen involverte skulle lese denne tråden, vil de forstå med det samme hvem som har opprettet den. Det er mer enn nok informasjon til det allerede. Type matvare vil ikke være utslagsgivende for gjenkjennelse. Historien er allerede unik med alle detaljene vi allerede har fått oppgitt. Anonymkode: 652dc...13d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #89 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Øh.. om dere er invitert, på julaften, til ribbe, og tar med seg pinnekjøtt... Det er ikke ok. Som en annen bruker sier: til å leve med om det skal varmes kjapt i microen og bare en en fjordlandspakke, men om det skal settes på kjeler og varmes opp ting... Det er fult på kjøkkenet på julaften. Det er for mange folk der allerede. Ting er planlagt. I tillegg: er man invitert bort på ribbe er det nokså rigid å måtte ha sin egen mat, så fremt det ikke dreier seg om alleriger e.l., og det opplyser man vert om i god tid i såfall. Ta pinnekjøtt første juledag eller lille julaften. Skjønner svigerinnen hundre prosent her. Anonymkode: c5af6...bee Jeg jobber stort sett mye i julen og 12t vakter. Har vi feiret hos svigers og det er ribbe, så tar jeg med pinnekjøtt (ferdig dampet og varmer i mikro). Julaften har noen år vært eneste fridag og da spiser jeg det som er jul for meg. Så lenge man ikke må bruke en kokeplate som annen mat skal på og gjør alt klart hjemme, ser jeg ikke problemet. Folk som har fri hele julen er priviligert. Ser noen nevner "det er jo mange dager av julen". Ja, for noen, men langt i fra alle. Noen nevner også at noen kjøper kjip og billig mat. Noen er gjerring, andre har ikke råd. Ser ikke problemet at noen tar med pålegg eller god juice til deling da. Er det ikke vanlig å ta med noe til vertskapet? Anonymkode: 57bce...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #90 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er kanskje TS som har tungt for det, når det er tydelig at å være så tilbakeholden med informasjon gjør folk litt frustrerte. Ber om råd men kan ikke si hva det gjelder, bare "typ melk/jus". Det er vanskelig å gi støtte til noen som ikke vil fortelle hele historien. Når det er så vanskelig å fortelle hva kartongen inneholder er det kanskje akkurat dette spesielle innholdet svigerfamilien reagerer på? Anonymkode: 7e012...d49 Så hvis det er H-melk fra Q meieriene er det greit, men ikke om det er Ringi eplejuice? Det er en spesifikk type melk eller juice fra et spesifikt merke verre er det ikke. ts Anonymkode: 5de72...7c6 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 4 timer siden #91 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobber stort sett mye i julen og 12t vakter. Har vi feiret hos svigers og det er ribbe, så tar jeg med pinnekjøtt (ferdig dampet og varmer i mikro). Julaften har noen år vært eneste fridag og da spiser jeg det som er jul for meg. Så lenge man ikke må bruke en kokeplate som annen mat skal på og gjør alt klart hjemme, ser jeg ikke problemet. Folk som har fri hele julen er priviligert. Ser noen nevner "det er jo mange dager av julen". Ja, for noen, men langt i fra alle. Noen nevner også at noen kjøper kjip og billig mat. Noen er gjerring, andre har ikke råd. Ser ikke problemet at noen tar med pålegg eller god juice til deling da. Er det ikke vanlig å ta med noe til vertskapet? Anonymkode: 57bce...acb Jeg syns voksne folk har blitt veldig megmeg. Skal man behandles som barn hele livet? Selv om du jobber 12 timers vakter, så spiser du sikkert middag allikevel? Skulle tro da det hadde vært ekstra deilig å komme til dekket bord. Jeg syns faktisk det er utrolig sært om det ikke er noe annet som gjør at man ikke kan spise maten som blir servert. Alt det snakket om den pokkers julemiddagen. Vi spiser jo stort sett det vi vil hele året gjennom. Det er ikke som om vi spiser vassgraut alle de andre dagene i året? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #92 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobber stort sett mye i julen og 12t vakter. Har vi feiret hos svigers og det er ribbe, så tar jeg med pinnekjøtt (ferdig dampet og varmer i mikro). Julaften har noen år vært eneste fridag og da spiser jeg det som er jul for meg. Så lenge man ikke må bruke en kokeplate som annen mat skal på og gjør alt klart hjemme, ser jeg ikke problemet. Folk som har fri hele julen er priviligert. Ser noen nevner "det er jo mange dager av julen". Ja, for noen, men langt i fra alle. Noen nevner også at noen kjøper kjip og billig mat. Noen er gjerring, andre har ikke råd. Ser ikke problemet at noen tar med pålegg eller god juice til deling da. Er det ikke vanlig å ta med noe til vertskapet? Anonymkode: 57bce...acb Ja? Hvofor siterer du meg? Jeg skrev at om det er i micro er det til å leve med? Nå det er sagt: jeg har stort sett vært gjest i julen, og jeg har blitt servert ting som jeg ikke forbinder med jul, men jeg er voksen og spiser det, siden jeg tåler det. Og jeg har også jobbet i juler. Det viktigste for meg er god stemning sammen med folk jeg bryr meg om, ikke sprø svor. Vi er vel bare forskjellige. Når det er sagt, og som jeg har skrevet tidligere: TS burde få lov til å ha med kartongen sin, sette den i kjøleskapet, og i det tilfellet er det svigers som er sære. Anonymkode: c5af6...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #93 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Om dette er en stor vare du tar med uannonsert, så må du regne med reaksjoner. Det er mye som skal i kjøleskapet i jula. Anonymkode: fa4a3...d72 Betegner du en literskartong som en stor vare? Var det meg ville jeg sagt, oi du liker det? Det skal jeg ordne neste gang slik at du slipper "medbrakt". Sett det bare inn her i kjøleskapet, du. Anonymkode: bbd74...0ea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #94 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så hvis det er H-melk fra Q meieriene er det greit, men ikke om det er Ringi eplejuice? Det er en spesifikk type melk eller juice fra et spesifikt merke verre er det ikke. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Hvordan er temperaturen? Kan den stå ute? Anonymkode: 57bce...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #95 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Les hele tråden. TS har skrevet at det er EN kartong med drikke. Deretter gir TS eksempler på type drikke, siden enkelte har tungt for det. Deretter har folk fortsatt tungt for det. Anonymkode: c5af6...bee Ja, har tungt for det. Hvem ba om eksempler på ulike typer drikke? Folk spurte om hvilken matvare for og forstå situasjonen. Hvis det er en kartong med « hemmelig drikke « skjønner jeg vertskapet er skeptisk. Rar tråd. Anonymkode: 02788...56f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #96 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så hvis det er H-melk fra Q meieriene er det greit, men ikke om det er Ringi eplejuice? Det er en spesifikk type melk eller juice fra et spesifikt merke verre er det ikke. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Begge delene er sært. Først ga du inntrykk av noe allergi/ mattolerense når du ramset opp halve allergihylla. Ja, hvis du MÅ ha h- melk fra q meieriene istedenfor tine f.eks. så er det sært , spesielt om kjøleskapet er så godt som fullt. Anonymkode: 02788...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #97 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, har tungt for det. Hvem ba om eksempler på ulike typer drikke? Folk spurte om hvilken matvare for og forstå situasjonen. Hvis det er en kartong med « hemmelig drikke « skjønner jeg vertskapet er skeptisk. Rar tråd. Anonymkode: 02788...56f Du har fått svar på hvilken TYPE. Det er en TYPE melk eller juice, altså ikke egen ribbe. Det er ikke vanskelig å svare på tråden uten å vite navnet og merket. ts Anonymkode: 5de72...7c6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #98 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begge delene er sært. Først ga du inntrykk av noe allergi/ mattolerense når du ramset opp halve allergihylla. Ja, hvis du MÅ ha h- melk fra q meieriene istedenfor tine f.eks. så er det sært , spesielt om kjøleskapet er så godt som fullt. Anonymkode: 02788...56f Har aldri sagt det var intoleranse, les hi, det handler om preferanse og at jeg skal oppleve noe kos i deres jul. ts Anonymkode: 5de72...7c6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4 timer siden #99 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Om noen involverte skulle lese denne tråden, vil de forstå med det samme hvem som har opprettet den. Det er mer enn nok informasjon til det allerede. Type matvare vil ikke være utslagsgivende for gjenkjennelse. Historien er allerede unik med alle detaljene vi allerede har fått oppgitt. Anonymkode: 652dc...13d Jeg sa da ikke at det var en god kamuflering, men jeg klarer å innse at det er et forsøk på kamuflering og ikke nødvendigvis at det er noe skummelt ts forsøker å skjule. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #100 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har aldri sagt det var intoleranse, les hi, det handler om preferanse og at jeg skal oppleve noe kos i deres jul. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Jeg tror de som svarer ekstremt kverulerende bare tuller og gjør det fordi de kjeder seg. Det er fult mulig å forstå hva du mener, ikke bittelitt vanskelig engang. Drit i dem. Anonymkode: c5af6...bee 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå