AnonymBruker Skrevet i går, 12:04 #141 Del Skrevet i går, 12:04 fugl fønix skrev (10 minutter siden): Da får besteforeldrene bli hjemme neste år eller de kan bestille taxi et par dager i forveien slik at de står 1 i taxi køen på julaften,eller lillejuleaften om de vil reise dagen før. Andre besteforeldre gjør jo det. Det der hadde aldri jeg godtatt, de må ta hensyn til at dere har små barn. Det som også er vanlig at julefeiring går på rullering, man feirer hos de eldste et år,det andreåret feirer familien hos den yngre delen av familien osv. Vel, bestemoren min turde aldri å ta lappen, da barnebarnet hennes skulle gifte seg på en annen kant av landet, bestilte hun en maxi taxi til barnebarnets bryllup. Og hun satt i rullestol, så hun måtte ha assistanse av meg og tante. Ikke var hun rik heller,levde må minstepensjon,og hun levde alene,da mannen hennes døde tidlig. likevel greide hun å skrape sammen de 1000 lappene til taxi turen. Hun fikk nok litt økonomisk hjelp fra døtrene sine til taxi utgiftene. Så alt går ann. På bittelillejulaften satte vi oss på tog,sammen med henne, slik at hun kunne feire jul sammen med alle barna og barnebarna sine. Så det finnes løsninger om bestemor bare vil. I ditt tilfelle er det besteforeldrene til dine barn som har vondt i vilja. De kan ikke forvente at jul skal feires bare hos dem hvert år, det er ikke rettferdig i hele tatt. Heretter må du bli mer streng med dem. Jeg regner med at besteforeldrene til dine barn er sprekere og har bedre økonomi siden de er 2 om utgiftene, så de har nok råd til å ta taxi 1 gang i året, så her finnes ingen unnskyldninger, mener jeg da. De bor over 70 mil unna, så taxi er ikke en mulighet. Hvis dette hadde vært et kort dagsbesøk så hadde jeg jo ikke giddet å ta med egen drikke. Anonymkode: 5de72...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet i går, 12:08 #142 Del Skrevet i går, 12:08 Ellers finnes det tog, eller fly de kan ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #143 Del Skrevet i går, 12:12 fugl fønix skrev (3 minutter siden): Ellers finnes det tog, eller fly de kan ta. Ja, det finnes, men de må kjøre flere timer for å komme til det også, de ønsker ikke det. Det er jo SÅÅÅ mye bedre om vi bare har det hos de🙄 ts Anonymkode: 5de72...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:33 #144 Del Skrevet i går, 12:33 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Joda for mange av oss er det helt ok Anonymkode: 72aac...ee6 Dersom du leser gjennom tråden, ser du likevel at for de fleste ville det ha opplevdes veldig spesielt om noen, på julaften, kom med egen mat og trengte plass til å lage den. Flott at du er utstyrt med storkjøkken, men det er altså ikke normen, og ikke innafor for de fleste. Det finnes mennesker som synes mange, rare ting er 'helt ok', men det er jo et viktig poeng å være klar over at man da er i utakt med mange, og innretter seg deretter. Men, som jeg har skrevet mange ganger, TS vil ikke ha med seg en kalkun eller lage en helt egen rett på julaften, hun vil ha med seg en kartong med drikke hun liker. Hadde jeg vært vert, ville jeg ha kjøpt inn til henne, samme hva det var, og hadde hun ikke likt ribbe, som en annen skriver om, ville jeg ha lagd et alternativ. Sånn liker jeg å ha det når jeg inviterer. Jeg tenker det er her problemet til TS egentlig ligger: de inkluderer henne ikke og overkjører henne. Å lage et nummer ut av en kartong i kjøleskapet, finnes det forhåpentligvis ikke så mange som hadde gjort, og denne kartongen blir jo i overført betydning derfor større enn seg selv. Du er ikke urimelig, TS, du har også barn og din egen familie. Det må være plass til deg også. Jeg synes du bør ta en fot i bakken her. Det skal jo ikke være sånn at du gruer deg til annenhver jul? Jeg håper uansett denne blir så god som den får blitt, og jeg sender deg en juleklem. Anonymkode: c5af6...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #145 Del Skrevet 23 timer siden Her er det helt normalt at vi tar med om vi har noe spesielt vi liker. Vi kjøper alltid en type smør som moren min ikke bruker å ha, da vi liker det best. Og hun syns bare det er flott, og sier vi godt bare kan ta resten avden med når vi drar fordi hun spiser uansett ikke det. Anonymkode: e3fae...8ad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 21 timer siden #146 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal ærlig innrømme at jeg tok med 200g sjokolade nederst i veska på påskebesøk. Godteri er "farlig godt", så det blir ikke kjøpt inn, eller det er små mengder, og man tar 1-2 biter hver. Men deler jeg er det borte på sekunder. Etter litt klaging og uttrykk rundt hvor usunt det er. Så, ja, jeg var så skamløs at jeg satt meg på senga på gjesterommet, og koste meg med sjokoladen min på påskeferie 😅 Anonymkode: 994e6...0e6 Men det vet jo ikke de andre om, og har da ikke vondt av 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #147 Del Skrevet 17 timer siden Hvis jeg hadde vært svigerforelder, hadde jeg tenkt at denne drikkevaren skal jeg skaffe og ha tilgjengelig neste gang svigerdatter kommer hit. Det er jo egentlig ikke noe «særere» enn en som har allergi for noe, skulle man også da bli snurt om noen hadde med havremelk eller tilsvarende og si «da får du drikke vann til frokost» eller «kaffen er kjempegod svart, sånn har vi drukket den i alle år, tåler du ikke melk så kan du drikke den svart!»? Anonymkode: 632d1...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 17 timer siden #148 Del Skrevet 17 timer siden Det høres ut som om svigers er kjip generelt, og at det er et større problem en den ene kartongen. Neste gang tar du med to. Bare for å sette standarden, tenker jeg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå