AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Vi er hos svigers nå i jula, og jeg tok med en matvare som jeg liker å spise. Jeg tenkte jeg ikke skulle plage de med at de skulle kjøpe det, og jeg liker denne matvaren. Dette ble tatt veldig ille opp, og som en fornærmelse hos svigers. Det var veldig vanskelig å skulle få plass i kjøleskapet til dette, og masse spørsmål om hvorfor jeg tok med dette, møtt med «men vi har jo …(erstattningsvare)». For meg er denne tingen viktig for å ha noe å kose meg med i jula, da jeg jo ikke har mine juletradisjoner rundt meg denne jula. er jeg urimelig? Anonymkode: 5de72...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Det er en relativt rar ting å ase seg opp over, i alle fall om de ønsker at du skal føle deg velkommen. Kan du ikke bare si det du sier her da, at du vet de har sørget godt for dere med mat og drikke, men at akkurat denne matvaren gir deg gode minner og julefølelse? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Er det en halv gris kan jeg forstå problemet. Er det en boks rekesalat forstår jeg ikke problemet. Anonymkode: 1c584...154 40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Kommer jo an på hva det er, men i utgangspunktet er det ingenting å bli sur for. Men hvis du har type tatt med deg egen mat til hvert måltid fordi du f.eks. ikke spiser kjøtt, da burde du heller opplyst om det på forhånd, Anonymkode: 50eea...5b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Hva slags matvare snakker vi om? Det er en viss forskjell på å ha med en ekstra ost og en alternativ middagsrett. Som julevertskap ville jeg foretrukket at gjestene sa fra hvis noe var spesielt viktig for dem av juletradisjoner, men jeg ville neppe blitt sur over at du hadde tatt det med (igjen med forbehold om hva det er. Man tar ikke med akevitt hvis vertskapet er avholds...). Endret 7 timer siden av Daria 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Det er jo vanlig å si fra, da. Med mindre det er snakk om en spesiell ost eller noe slikt. Om jeg vet gjester har allergier, dietter, ulike preferanser. Bruker jeg ganske mye tid på å finne, og lage, alternativer. Da jeg vil alle skal få noe de liker, og kan spise. Så kan tenke meg at jeg hadde blitt litt såret der og da om de plutselig dukket opp med egen mat. Ville ikke vist det, da. Anonymkode: 994e6...0e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hva er dette? Anonymkode: 7dd1a...287 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi er hos svigers nå i jula, og jeg tok med en matvare som jeg liker å spise. Jeg tenkte jeg ikke skulle plage de med at de skulle kjøpe det, og jeg liker denne matvaren. Dette ble tatt veldig ille opp, og som en fornærmelse hos svigers. Det var veldig vanskelig å skulle få plass i kjøleskapet til dette, og masse spørsmål om hvorfor jeg tok med dette, møtt med «men vi har jo …(erstattningsvare)». For meg er denne tingen viktig for å ha noe å kose meg med i jula, da jeg jo ikke har mine juletradisjoner rundt meg denne jula. er jeg urimelig? Anonymkode: 5de72...7c6 Men hva er det snakk om, da? Om det er Meierismør forstår jeg deg godt, da margarin og andre "erstatningsvarer" aldri blir det samme. Anonymkode: 32de4...1d8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Jeg syns dere begge er rare jeg da. Det er nok av dager i jula til å opprettholde dine egne juletradisjoner, så du kan droppe det akkurat den dagen noen andre er vertskap. På den andre siden hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig dersom jeg var vertskap og en gjest insisterte på å ta med en egen rett. Anonymkode: 3a4ed...e07 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Nja, jeg kan forstå dere begge to. Du vil ha noe du er vant til. De føler at det de tilbyr deg ikke er godt nok. Jeg hadde ikke brydd meg om noen tok meg noe. Jeg ville heller ikke valgt å ta med noe, bortsett fra det jeg blir bedt om å lage eller noe koselig til vertskapet, for jeg klarer å justere meg og feire på vertskapets premisser og etter deres tradisjoner. Anonymkode: d41bb...992 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Hvis jeg hadde vært vertsskap her, ville jeg ordnet plass i kjøleskapet og vært blid, hyggelig og forståelsesfull for at denne matvaren var viktig for deg. Samtidig ville jeg ikke funnet på å ta med noe til bare meg «bare fordi». Så viktige er ingen matvarer for meg. Anonymkode: bf0a8...258 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde blitt veldig fornøyd hvis alle hadde vært slikt, altså selvstendig og tatt ansvar for sine egne ønsker og behov 😄 Synes det er blitt mye at vi forventer at alle skal ta hensyn til "meg", så når folk faktisk tar eget ansvar som her, blir jeg storfornøyd! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Hvis det tar så stor plass i kjøleskapet at det skaper problemer, så kan jeg forstå svigers litt. Det er så mye annet man handler inn til jul som fyller kjøleskapet. Er dette noe som kan stå utenfor kjøleskap? I en kald bod, eller noe? Hvis det er snakk om et fenalår f.eks, eller annen salt mat, så trenger det jo ikke ligge i kjøleskap. Anonymkode: 17ad7...aba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Veldig vanskelig å svare på når du velger å utelate hva du har tatt med. Som mange andre her har påpekt, er det jo stor forskjell på å ta med en edamerost og å ta med ribbe fordi du vet vertskapet planlegger pinnekjøtt. Anonymkode: c5d90...5e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi er hos svigers nå i jula, og jeg tok med en matvare som jeg liker å spise. Jeg tenkte jeg ikke skulle plage de med at de skulle kjøpe det, og jeg liker denne matvaren. Dette ble tatt veldig ille opp, og som en fornærmelse hos svigers. Det var veldig vanskelig å skulle få plass i kjøleskapet til dette, og masse spørsmål om hvorfor jeg tok med dette, møtt med «men vi har jo …(erstattningsvare)». For meg er denne tingen viktig for å ha noe å kose meg med i jula, da jeg jo ikke har mine juletradisjoner rundt meg denne jula. er jeg urimelig? Anonymkode: 5de72...7c6 Inntil du gidder svare alle spørsmålene om hva det var du hadde med så er du AH her 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Nei, du er ikke urimelig. Vi har flere julegjester hvert år og noen tar med seg pålegg de liker eller noe annet. Det er da bare hyggelig og det er da alltid plass til å lagre et eller annet sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Jeg vil gjerne ha dyr eplejuice, porchetta og andre dyrere pålegg i jula. Mine foreldre kjøper billigste juice, enkelt pålegg, så jeg kjøper med meg det pålegget jeg vil ha. Min mors problem om hin hadde blitt fornærmet for at jeg ikke orker kjip mat i jula. Ingen Meny der mine foreldre bor. Vi får gjester i 1 uke (venner) før jul hvert år. De får egen hylle så de kan få sin kulturmelk, sine yoghurter, juice osv og vi setter frem glass for de liker å lage kjøleskapsgrøt Synes ikke de skal endre deres matrutiner for å tilpasse seg vår. Vi spiser mye brød, det gjør ikke de. Så de hadde med masse musli/granola/rosiner mm. De kommer tilbake hvert år fordi de trives. Tvsngsforing hadde ikke fått de til å komme tilbake. Anonymkode: f214a...d91 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Alle venter i spenning på hva det er 🤗 Anonymkode: afd76...c70 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): er jeg urimelig? Ja. Du er urimelig hvis du tror folk kan gjøre seg opp en mening uten å vite hva det dreier seg om. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Er det en sånn eske med en hel kalkun? "Neida, skal se om jeg finner litt plass til det" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå