lady90 Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Har fått østrogen gel (estrogel) og progesteron av legen. Progesteronen skal jeg ta 2 uker, så 2 ukers pause. Østrogen gelen sa legen at jeg skulle ta hele tida. Men på pakningsvedlegget står det at man skal bruke den i 3 uker og så et opphold på 7 dager. Noen som vet hva om er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Tror det er veldig forskjellig hvordan vi bruker hrt. Jeg skulle i utgangspunktet kun bruke både østrogen og progesteron etter eggløsning til mens. Men så ble jeg og gynekolog enig om å strekke det litt mer ut. Spør legen din? Anonymkode: 6d1a9...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Hvorfor ska du ha pause på noen av de? Tar du pause på progesteron får du jo mensen. Anonymkode: deeae...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Hvis du pauser østrogen får du alle symptomene tilbake. Pauser du progesteron får du mens. Mange velger å ikke ha mens, har ikke hørt om noen som har valgt å ha pause fra østrogen. Anonymkode: a7c92...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 8 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du pauser østrogen får du alle symptomene tilbake. Pauser du progesteron får du mens. Mange velger å ikke ha mens, har ikke hørt om noen som har valgt å ha pause fra østrogen. Anonymkode: a7c92...2f0 Ok men rart det står det på pakningsvedlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 8 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor ska du ha pause på noen av de? Tar du pause på progesteron får du jo mensen. Anonymkode: deeae...fad Ja og det var meningen sa legen såfremt jeg fremdeles har mens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg fikk beskjed fra gynekologen at jeg skulle bruke gel i 21 idager, og tablettene i 10 dager i strekk. Jeg får mens Anonymkode: cee1b...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Progesteron skal beskytte mot for tykk livmorhalsslimhinne. Den skal tas syklisk så lenge man har mensen/ egen syklus fortsatt, men kan gå over til en lavere dose hver dag for å slippe å blø når man er ferdig med mensen. Østrogenet har dessverre gammelt pakningsvedlegg og legen har rett. Kroppen din har ikke godt av svingningene et opphold gir, så det skal du ta hver dag, året rundt Anonymkode: e8469...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 4 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Progesteron skal beskytte mot for tykk livmorhalsslimhinne. Den skal tas syklisk så lenge man har mensen/ egen syklus fortsatt, men kan gå over til en lavere dose hver dag for å slippe å blø når man er ferdig med mensen. Østrogenet har dessverre gammelt pakningsvedlegg og legen har rett. Kroppen din har ikke godt av svingningene et opphold gir, så det skal du ta hver dag, året rundt Anonymkode: e8469...f7b Ok trodde legen sa riktig. Men rart at det er feil på pakningsvedlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå