AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #141 Del Skrevet 23. desember 2024 Har 4 barn og sendte de yngste i barnehagen for å slappe av og gjøre husarbeid samt ha litt tid alene med skolebarna. Fikk litt dårlig samvittighet, men landet på at det var rett for oss. Da jeg hentet la jeg merke til at det var mange andre barn der også. Anonymkode: 02914...40c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 23. desember 2024 #142 Del Skrevet 23. desember 2024 Fleste jeg kjenner var nå på jobb i dag. Er og en del jeg kjenner som ska jobbe både til 14 og 16 i morgen på butikk. Ikke helt skjønt hvorfor dagligbutikk ska ha åpent til kl 16 på julaften. Da jeg var barn stengte butikker kl 12 og noen bensinstasjon åpent til 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23. desember 2024 #143 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er enig ts. Jeg har baarn jeg vet hvor lite tid det er etter jobb. Disse dagene burde man tilbringe kvalitetstid med barna! Man vet aldri hvor lenge man sellv rlker dem lever og dem blir voksne en dag. Anonymkode: ae6d5...c94 Men kanskje kvalitets tid for deg er ikke det for alle andre... kansje du har perfekte barn som elsker å være med å handle... rydde hjemme og kanskje stresse litt. Men for de fleste er det ikke kvalits tid å fly rundt ned e barn på kjøpesenteret som er sulten, sliten,kjeder seg og vil hjem....eller ta med et barn på rydde..når barnet synes det er gøy å rydde i 5 minutter så vil de noe annet. Selfølgelig vil man ha så mye tid med barna..men det å la da være i barnehagen i 3-5 timer for å kunne gjøre litt alene tar ingen skade av og barn får man tok kvalitets tid sammen ellers.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #144 Del Skrevet 23. desember 2024 Vi har hatt ferie fra barnet i dag og det var ikke en trivelig dag for noen... Barnehagebarnet har blitt tatt med på lekeplass en times tid og blitt lekt litt med inne, men ellers har vi måttet rydde, vaske, ordne for vi skal ha gjester i morgen, samt tatt oss av babyen. Barnehagebarnet har ikke hatt ro på seg til å leke alene eller hjelpe til og har bare hatt nedsmeltinger, herjet og utagert. Vi har ikke fått gjort alt vi skulle og må holde på til langt på kveld. Jeg tror barnet hadde hatt en bedre dag i barnehagen. Anonymkode: 97e33...0f5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #145 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei det teller ikke❤️ og at man har fri og sender i barnehagen er innafor alle andre dager men i dag kunne de som du har gjort gitt dem fri ❤️ Anonymkode: dce0d...067 Alle andre dager er greit, men ikke i dag? Hvorfor det? Samme f for ungen vel. Et døgn før julaften er en uke for en treåring 😂 Anonymkode: d5a7e...04e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #146 Del Skrevet 23. desember 2024 Aldri skjønt det jeg heller, vil jo ha de sammen med meg! Og de er vant til at jeg gjør ting, det er ikke sånn at jeg sitter og leker med de 100% av tiden akkurat, men vi er sammen da. Rolige dager uten bhg/skole er jo det aller beste! Anonymkode: 9d610...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #147 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en av dem som leverer i bhg når jeg har fri og jeg står ved det stolt! Alle venninnene mine som er akademikere gjør det samme! Suck it mamma politiet jeg har hatt den beste dagen i dag hvor jeg har brukt tid kun på meg selv 🤩🤩💯💯 Anonymkode: bc1ae...f4a Får håpe ditt barn har hatt det li kjekt i barnehagen og får nok tid med deg ellers. Elkers ser jeg ikke problem i dette. Anonymkode: ae6d5...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #148 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Aldri skjønt det jeg heller, vil jo ha de sammen med meg! Og de er vant til at jeg gjør ting, det er ikke sånn at jeg sitter og leker med de 100% av tiden akkurat, men vi er sammen da. Rolige dager uten bhg/skole er jo det aller beste! Anonymkode: 9d610...02b Det er fordi du har barn som håndterer å leke alene uten tilnærmet 100 % oppmerksomhet 😅 vi har øvd på å leke alene fra starten av, men det har alltid endt i hylgråt og/eller totalt kaos og utagering og ting som blir ødelagt. Vi har vært på alt av foreldrekurs som helsestasjonen og kommunen tilbyr. Alle sier vi gjør alt rett, men det fungerer ikke for vårt barn. Så nå er neste steg ppt/bup. Ikke alle har enkle barn som pusler litt alene mens man tar julevasken Anonymkode: 97e33...0f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #149 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 Noen ganger gjør vi det for å få ordnet ting. F.eks. vasket, handla inn og lignende. Eller bare for å ha fri noen timer sammen da vi sjeldent har barnevakt. Nå har vi sjeldent/ aldri fri likt heller, men skulle det skje så hadde jeg levert med god samvittighet Kjører ikke 9 timers dag selvfølgelig. For å ha mitt på det rene har ungene fri fra fredag til 6. januar her. Anonymkode: f1d0d...447 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #150 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er fordi du har barn som håndterer å leke alene uten tilnærmet 100 % oppmerksomhet 😅 vi har øvd på å leke alene fra starten av, men det har alltid endt i hylgråt og/eller totalt kaos og utagering og ting som blir ødelagt. Vi har vært på alt av foreldrekurs som helsestasjonen og kommunen tilbyr. Alle sier vi gjør alt rett, men det fungerer ikke for vårt barn. Så nå er neste steg ppt/bup. Ikke alle har enkle barn som pusler litt alene mens man tar julevasken Anonymkode: 97e33...0f5 Mine barn har ingen spesielle behov (så vidt jeg vet),men en 1 åring leker uansett ikke mye for seg selv! Noen ser bare seg og sitt og skjønner ikke hvorfor andre kanskje har helt andre forutsetninger. Anonymkode: f1d0d...447 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #151 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 Slapp av da. . Noen har kanskje fri og ønsker å gjøre siste forberedelser til jul. Da er det fint at barna kan leke og kose seg i barnehagen istedenfor å være hjemme. Noen jobber lille julaften. Anonymkode: 62aa9...eb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #152 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er fordi du har barn som håndterer å leke alene uten tilnærmet 100 % oppmerksomhet 😅 vi har øvd på å leke alene fra starten av, men det har alltid endt i hylgråt og/eller totalt kaos og utagering og ting som blir ødelagt. Vi har vært på alt av foreldrekurs som helsestasjonen og kommunen tilbyr. Alle sier vi gjør alt rett, men det fungerer ikke for vårt barn. Så nå er neste steg ppt/bup. Ikke alle har enkle barn som pusler litt alene mens man tar julevasken Anonymkode: 97e33...0f5 Haha! Ja for alle andre som liker å ha ungene sine hjemme har kun unger som pusler litt for seg selv mens man vasker. 🤣 Anonymkode: 9d610...02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #153 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha! Ja for alle andre som liker å ha ungene sine hjemme har kun unger som pusler litt for seg selv mens man vasker. 🤣 Anonymkode: 9d610...02b Det var vel ikke helt det denne brukeren nevnte? Anonymkode: f1d0d...447 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #154 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha! Ja for alle andre som liker å ha ungene sine hjemme har kun unger som pusler litt for seg selv mens man vasker. 🤣 Anonymkode: 9d610...02b Jeg er den du siterte og jeg liker også å ha barnet mitt hjemme ❤️ men mest når jeg har mulighet til å ha mest mulig fokus på barnet. Anonymkode: 97e33...0f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #155 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og jeg tenker at du bare bekrefter alle mine fordommer om hvilke mennesker som jobber i barnehager. Anonymkode: 93f29...3b9 Likevel sender du det mest dyrebare du har dit? Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #156 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mine barn har ingen spesielle behov (så vidt jeg vet),men en 1 åring leker uansett ikke mye for seg selv! Noen ser bare seg og sitt og skjønner ikke hvorfor andre kanskje har helt andre forutsetninger. Anonymkode: f1d0d...447 Helt sant! Anonymkode: 97e33...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #157 Del Skrevet 23. desember 2024 Mini her i hus har vært i bhg fra kvart på ti til halv tre av den enkle grunn at hun er høyt og lavt konstant og i bhg får hun utfolde seg med masse lek og herjing. Jeg hverken gidder eller orker tilbringe mange timer på en random lekeplass på lille julaften. Har nok av annet å gjøre før jul, selvom vi begge er hjemme i dag. Anonymkode: ab230...feb 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #158 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg tenker at om man er en del av de få prosentene som ikke klarer å ordne i stand til jul med barna hjemme, så har de nok rett - barnet har det bedre i barnehagen da. Jeg syns synd i barna, ikke fordi de må i barnehagen på lillejulaften, men regner med det henger på halv fire resten av året og. Anonymkode: aaf2f...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23. desember 2024 #159 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg tenker at om man er en del av de få prosentene som ikke klarer å ordne i stand til jul med barna hjemme, så har de nok rett - barnet har det bedre i barnehagen da. Jeg syns synd i barna, ikke fordi de må i barnehagen på lillejulaften, men regner med det henger på halv fire resten av året og. Anonymkode: aaf2f...60e Joda man klarer å holde barnet hjemme og fikse til jul...men er det bedre for foreldre og barn? Nei.... Du kan heller ikke sammenligne 1 dag å året med resten av året. Mange jobber mye og har ikke fort tid til alt som skal være klar til imorgen Og da er det mye bedre at et barn kan være i barnehagen i noen timer..leke,ha det gøy,spise og kose seg..mens foreldre holder på noe timer hjemme. Eller tror du at det er bedre med 2 foreldre som kanskje stresser litt..litt sliten og setter barn foran skjermen for at de skal få gjort noe? Oh jeg vet ikke om du er små barn foreldre...men for oss fleste så henger det halv fire ofte...for vi bruker heller tid på barna en p holde det ryddig hele tiden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #160 Del Skrevet 23. desember 2024 Skulle gjerne hatt fri og slappet av alene i dag. Gjort våre siste par ærender og pakke inn de siste par dagene uten hjelpsom 2-åring. Men tok henne fri fra barnehagen for hennes del. Barnet var happy da og vi skal bort til jul så var ikke så mye å gjøre hjemme heldigvis Anonymkode: 3bd64...bc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå