Gå til innhold

Barnehagen i dag når dere begge har fri.......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fri fra jobb på lille julaften?!😳

Det har jeg da virkelig ALDRI hatt. Merkelig opplegg.

Anonymkode: 784f1...301

Hvorfor er det så merkelig? Det er en inneklemt dag. Helt normalt å ta fri i dag og fredag for å få en skikkelig juleferie.

Anonymkode: 64ec0...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dagen i dag er en helt vanlig arbeidsdag, så de aller fleste som sender barna i barnehagen i dag er på jobb. De som velger å sende i barnehagen mens de selv har fri har sine grunner til det, og det har ikke resten av oss noe med. 

I fjor hadde barna på 2 og 1 år + oss voksne vært syke hele desember, og da lille julaften kom så hadde vi ikke ordnet noe som helst. Vi skulle arrangere julaften hos oss, så vi hadde litt å gjøre. Hadde det ikke vært for at det falt på en lørdag så hadde barna vært i barnehagen den dagen. Vi hadde heldigvis besteforeldre som kunne trå til, så da fikk vi jaggu handlet julemiddag, mat for hele uka, julegaver, vasket hele huset, satt opp ekstra bord og pyntet treet på rekordtid. Det hadde ikke vært like lett med to små hjemme. Så fikk vi en fin ettermiddag og kveld sammen med barna hvor vi kunne senke skuldrene og kose oss. 

I år hadde vi ikke mye feriepenger å skryte av pga to tette foreldrepermisjoner og sykemelding inni der, så jeg tok meg bare råd til å ta ubetalt ferie fredag og neste mandag. Skulle gjerne sendt de i barnehagen, men barnehagen har mast i over en måned om at pga ferie og avspasering så må de ha eksakt oversikt over hvem som må i barnehagen, og at om man kan så er det fint om barna har fri. Det hele var skrevet sånn at selv vi som jobbet tenkte at da får vi ordne med hjemmekontor/litt barnevakt så vi ikke "belaster" barnehagen den dagen. Tror det funket da, for da jeg leverte barna hos barnevakten kl 08.30 så var barnehagen helt mørk.

Anonymkode: 2a1bd...04f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ofte måtte jobbe på lillejuleaften fordi vi har mange barn som kommer. Jeg ville også hatt fri for å ordne til jul (men da sammen med barnet mitt, fordi det er hyggelig!). 

I år har jeg fått fri, var ikke så mange påmeldte i år. Jeg koser meg sammen med mitt barn. Vi skal pakke inn julegaver, pynte tre og kanskje vaske litt. Han hjelper til. Sprayer litt jif her og der og tørker med en klut, kjempehappy! 

Jeg blir så frustrert over alle som «de skal være hjemme i ti dager». Du sender de i bhg over 200 dager i året!! Nyyyyt at du kan ha de hjemme for f@$<

Takk for meg, og god jul! 

bhg ansatt

Anonymkode: 9efcc...f2a

Hvorfor er det alltid ansatte i barnehage som sutrer over dette? Alltid. Ikke bussjåfører, ikke butikkansatte, ikke de som jobber innenfor helse, men det er de som jobber i barnehage som klager. Men for all del, vi burde vel bare stenge kollektivtransporten, stenge sykehus, legevakten (er da ikke så farlig om folk får hjerteinfarkt?) og alt mulig annet så dere som jobber i barnehagen får fri fordi at alt her i landet handler om dere. 

Anonymkode: 93f29...3b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er det så merkelig? Det er en inneklemt dag. Helt normalt å ta fri i dag og fredag for å få en skikkelig juleferie.

Anonymkode: 64ec0...1da

Jeg som har en kontorjobb som fint kan vente til nyttår har alltid gjort det, men i år ble det ikke sånn.

De som har helt andre typer jobber hvor mennesker er avhengig av tjenesten kan ikke bare ta seg fri. Alle på sykehjem, politi, butikkansatte osv er avhengig av at feriekabalen går opp f.eks, og da er det ikke "bare bare" å ta fri en inneklemt dag fordi det er kjekt med lang juleferie. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det alltid ansatte i barnehage som sutrer over dette? Alltid. Ikke bussjåfører, ikke butikkansatte, ikke de som jobber innenfor helse, men det er de som jobber i barnehage som klager. Men for all del, vi burde vel bare stenge kollektivtransporten, stenge sykehus, legevakten (er da ikke så farlig om folk får hjerteinfarkt?) og alt mulig annet så dere som jobber i barnehagen får fri fordi at alt her i landet handler om dere. 

Anonymkode: 93f29...3b9

Dette.

"Skulle ønske alle foreldre tok fri med barna sine så jeg kan få fri til å handle og ordne til jul", også møter de stengte butikker fordi alle de ansatte er hjemme med sine egne barn, eller kommer ikke gjennom til legevakten med sykt barn fordi de har fri. Hadde vært noe. Er tross alt jul og inneklemt dag.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig takknemlig for at jeg kan levere i barnehagen idag. Er alene om alt, og har behov for å bruke dagen på å klargjøre til jula. Med sykdom og lite krefter, og null støtte, må man gjøre det man må for å livet til å gå rundt. 

Anonymkode: d00f3...cfc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg som har en kontorjobb som fint kan vente til nyttår har alltid gjort det, men i år ble det ikke sånn.

De som har helt andre typer jobber hvor mennesker er avhengig av tjenesten kan ikke bare ta seg fri. Alle på sykehjem, politi, butikkansatte osv er avhengig av at feriekabalen går opp f.eks, og da er det ikke "bare bare" å ta fri en inneklemt dag fordi det er kjekt med lang juleferie. 

Og selvstendig næringsdrivende. Alle som har brukt opp ferien fordi det er planleggingsdager, sommerstengt, høststengt, påskestengt, og julestengt, vinterferie i skolen 

Anonymkode: b22b4...52f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna er ikke i barnehagen, men takk og pris at svigermor ville ha dem på overnatting til i dag! Ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle rukket alt jeg har fått gjort i dag uten å være helt utslitt til kvelden. 

Anonymkode: a5147...704

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er stygt? Jeg spør hvorfor man velger sende barna i barnehagen i dag hvis dere begge har fri?  Hvorfor så krenka fordi jeg spør? at du reagerer sånn er vel fordi du kanskje kjenner litt på det? JA for selv hadde jeg gjort det om jeg selv hadde hatt fri. Å da kun snakk om i dag spesefikt.

Anonymkode: dce0d...067

Jeg har ikke barn, men jeg reagerer alikevel ganske sterkt på noen av innleggene dine. De er ganske dømmende og lite forståelsesfulle for at vi alle lever forskjellige liv og har hver våre utfordringer.

Anonymkode: 3b44e...66f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Og selvstendig næringsdrivende. Alle som har brukt opp ferien fordi det er planleggingsdager, sommerstengt, høststengt, påskestengt, og julestengt, vinterferie i skolen 

Anonymkode: b22b4...52f

Nettopp. Alle har ikke mulighet til å bare "ta seg fri" hver gang det dukker opp en inneklemt dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi begge jobber i dag. Jeg jobber i romjulen og mannen jobber også da. Barna var hjemme i helgen nå, de er hjemme 24-25-26des. Så barnehage fredag 27des, fri helgen også fri 1nyttårsdag. 

Mye fri med andre ord. 

Vi er mange som har et "dårligere" barnehagetilbud som ikke er tilpasset turnus og jobb. Dere som jobber 8-16 og har fri helligdager og kan ta ut avspasering, er heldig. 

Anonymkode: 78599...586

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje derfor jeg spør siden jeg ikke evner og fatte hvorfor man velger sånn? den som ikke spør får som kjent ikke svar

Siden du vet at begge foreldre har fri må de jo ha sagt det til deg, og da kan du jo bare spørre dem? 
Jeg evner og fatter slikt veldig lett, hvis det er fem av hundre, skal de sikkert på politihuset og skaffe seg nytt pass, kjøre sine gamle foreldre, til frisør eller tannlege, det er ikke noen som har en avslappende dag lillejulaften. 45 av de andre tar sikkert småbarna med seg, kan du ikke glede deg over dem? De 50 siste er på jobb i dag. 

Anonymkode: 57027...ba9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭

fordi vi har masse og gjøre hjemme , og de ville i bhg, men de har fri hele romjulen og begynner ikke før 3 desember igjen, og de var der var 1030 til 1530

Anonymkode: caca8...286

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er enig ts. Jeg har baarn jeg vet hvor lite tid det er etter jobb. Disse dagene burde man tilbringe kvalitetstid med barna!  Man vet aldri hvor lenge man sellv rlker dem lever og dem blir voksne en dag. 

Anonymkode: ae6d5...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Litt trist om sitter i den situasjonen at man på død og liv må sende i barnehagen når 95% av barne har fri

95 % av barna har fri? Når ble det vanlig at foreldrene ikke jobber lillejulafen? Jeg har jobbet i snart 40 år (8-16-jobb) og har aldri hatt fri lillejulaften unntatt når den har falt på lørdag eller søndag.

Anonymkode: 15fe1...8ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭

De får barn bare for å få barn men elsker å ha fri fra de. Sikkert besteforeldre som passer mye og.. Eller så jobber de mye og handler, pynter,ordner mat og annet eller date før det er lang juleferie..

Anonymkode: bca78...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg kan tenke meg, er at foreldrene stresser seg ihjel hjemme med å vaske, pynte, forberede mat og stå på for å gjøre det klart til jul på lille julaften. Da tenker jeg ungene har det bedre i barnehagen og kan leke der, mens foreldrene blir ferdige hjemme og ikke kan holde øye med en vill treåring eller femåring i samme slengen.

Bare en teori, altså. Jeg tror ikke foreldre gjør det fordi de ikke liker sine egne unger, men fordi de har hendene fulle med forberedelser, så ungene skal få en fin og pyntet jul.

Anonymkode: 5f8d0...d41

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av dem som leverer i bhg når jeg har fri og jeg står ved det stolt! Alle venninnene mine som er akademikere gjør det samme! Suck it mamma politiet jeg har hatt den beste dagen i dag hvor jeg har brukt tid kun på meg selv 🤩🤩💯💯

Anonymkode: bc1ae...f4a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi ungen kan bli med på ting hun ramser opp og sier ungen er happy med å spraye litt Jif.

Les innlegget hennes igjen. 

Anonymkode: 28aa7...c43

De fleste unger liker å spraye , står likevel ikke at barnet er enkelt 

Anonymkode: fcdbd...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...