AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #101 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når 95 av 100 familier klarer dette så burde de 5 siste familiene klare det også? Det er realiteteten i barnehagen her, vi er 3 voksne på jobb fordi det var påmeldt 9. Er det de 5 som sender i barnehagen eller de 95 som har tatt fri som tar feil her? Anonymkode: dce0d...067 Mannen skal jobbe julaften i morgen, 1 dag og nyttårsaften , jeg hadde flaks å fikk fri. Å måtte jobbe en helt vanlig dag burde man ikke klage på. Nei selv om 95% klarer det så betyr ikke det at alle gjør det. Du gjør en jobb, hvorfor er det helt grusomt? Anonymkode: b5156...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #102 Del Skrevet 12 timer siden Jeg vil heller at folk skal levere barna i barnehagen enn at de drar de med på kjøpesenter i dag 🤯 Anonymkode: 9e2c7...df3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #103 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen skal jobbe julaften i morgen, 1 dag og nyttårsaften , jeg hadde flaks å fikk fri. Å måtte jobbe en helt vanlig dag burde man ikke klage på. Nei selv om 95% klarer det så betyr ikke det at alle gjør det. Du gjør en jobb, hvorfor er det helt grusomt? Anonymkode: b5156...e96 Jobb er ikke grusomt heller ikke ha fri med egne unger. Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #104 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil heller at folk skal levere barna i barnehagen enn at de drar de med på kjøpesenter i dag 🤯 Anonymkode: 9e2c7...df3 Når man ser forsvaret til div foreldre her så gråter jeg ennå mer for barna nå som barnehagen er stengt flere dager. Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #105 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mannen skal jobbe julaften i morgen, 1 dag og nyttårsaften , jeg hadde flaks å fikk fri. Å måtte jobbe en helt vanlig dag burde man ikke klage på. Nei selv om 95% klarer det så betyr ikke det at alle gjør det. Du gjør en jobb, hvorfor er det helt grusomt? Anonymkode: b5156...e96 Men nå er dere på jobb så gjelder ikke dere dere er jo av de 5 som ikke klarte eller fikk Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 12 timer siden #106 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når man ser forsvaret til div foreldre her så gråter jeg ennå mer for barna nå som barnehagen er stengt flere dager. Anonymkode: dce0d...067 Er du foreldre selv? Hvorfor føler du slikt å tråkke på andre foreldre? Tror ikke du har det så godt med deg selv om du må skrive og holde på slikt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #107 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jobb er ikke grusomt heller ikke ha fri med egne unger. Anonymkode: dce0d...067 Ingen skriver at det er grusomt med egne barn? Selv om du tenker det så betyr ikke det at det er sant, men barn flyende rundt på kjøpesenter eller mens foreldrene rydder og vasker er faktisk ikke tid med foreldre. Det er stress for små barn, selv om man kjørte barna gjennom slikt stress før så gjør vi ikke det i dag. Lille julaften var et mareritt hjemme med mamma som stresset vilt mye for i morgen var det julaften. Det var to lange dager, for pakkene og spenningen bygde seg opp. Hvorfor er du en slik dømmende person? Anonymkode: b5156...e96 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #108 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man ser forsvaret til div foreldre her så gråter jeg ennå mer for barna nå som barnehagen er stengt flere dager. Anonymkode: dce0d...067 Jeg gråter for barna som har slike foreldre som snakker som om andre, ikke rart at det er så mange barn som er stygge mot andre. Man trenger virkelig ikke å forsvare at man bruker barnehagen på en helt vanlig dag😂 Anonymkode: b5156...e96 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #109 Del Skrevet 12 timer siden Det er svært, svært få som velger å sende barna i barnehagen på lille julaften når de har fri selv. Jeg har jobbet mange år i barnehage, og dette gjelder noen ytterst få hvert år. Vi som er på jobb gjør det vi kan for at dagen skal bli fin for de få barna som er tilstede, men det er selvsagt en veldig annerledes dag enn hverdager. Kanskje 5-10 barn fra 5 forskjellige avdelinger, små og store. Men som sagt, man gjør det beste ut av det. Anonymkode: 26259...278 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #110 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men nå er dere på jobb så gjelder ikke dere dere er jo av de 5 som ikke klarte eller fikk Anonymkode: dce0d...067 Hva spiller det for en rolle, jeg synes jo det er flott at flere barn kommer i barnehagen. Litt synd på det ene barnet som har foreldre som skal jobbe som må være samme ansatte som ikke vil være der. Du er på jobb, samme fot deg da om det kommer 1 eller 5. Vi har sykt mye å gjøre på jobb i julen, jeg er ikke sur på de som bruker min bedrift! Veldig glad for da har jeg jobbe neste år også. Og det fødes færre og færre barn, det legges ned barnehager. Hva skal du gjøre når man bare har brukt for halvparten av dere? Anonymkode: b5156...e96 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #111 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er svært, svært få som velger å sende barna i barnehagen på lille julaften når de har fri selv. Jeg har jobbet mange år i barnehage, og dette gjelder noen ytterst få hvert år. Vi som er på jobb gjør det vi kan for at dagen skal bli fin for de få barna som er tilstede, men det er selvsagt en veldig annerledes dag enn hverdager. Kanskje 5-10 barn fra 5 forskjellige avdelinger, små og store. Men som sagt, man gjør det beste ut av det. Anonymkode: 26259...278 Akkurat dette. Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #112 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor bryr deg deg egentlig? Slutt i barnehagejobben hvis du hater den sånn. Anonymkode: 848dd...3da Hvis du tror det var det som var poenget🙈 Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #113 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Folk blir provoserte fordi de bidrar til samfunnet og er eksemplariske foreldre, så kommer det folk som tydeligvis ikke jobber og kliner til med « la oss bare alle FÅ» La oss bare ta fri, klø oss på magen mens barna leker hjemme. Anonymkode: b22b4...52f Der missa du alt eksemplariske foreldre faktisk 🫣 Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 12 timer siden #114 Del Skrevet 12 timer siden Hvordan dagen oppleves for barnet avhenger da veldig av alderen på barnet. Det er forskjell på et barn på 5 år som vet hva jul er og gleder seg, og et barn på 18 mnd som ikke ser på dagen som noe annerledes enn andre dager. Jo større barna blir, jo mer fokus legger jeg på tradisjoner og kos rundt høytider. For de aller minste er de jo bare «med». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #115 Del Skrevet 12 timer siden I vår barnehage i dag er det ett barn. Og fem voksne. For disse voksne hadde ikke mer avspasering eller ferie igjen, så de måtte jobbe i dag. De som ikke skulle være med barnet skulle vaske ned 🤭 Og vi hadde faktisk tenkt å ha ungene i barnehagen i dag, men vi fikk et ganske spesielt brev fra barnehagen om hvor viktig det var at de ansatte fikk fri og at det på den og den avdelingen ikke var NOEN barn denne lille julaftenen… Så vi holdt ungene hjemme, og jeg vet flere andre som gjorde det samme. Hva betyr det? Jo, at jeg må være oppe til ganske sent i kveld for å få alt klart til i morgen, siden jeg ikke får gjort det med ungene til stede. Hurra for dopause med KG, nå tilbake til hjemmebarnehagen… Anonymkode: 3b39e...cf6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #116 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I vår barnehage i dag er det ett barn. Og fem voksne. For disse voksne hadde ikke mer avspasering eller ferie igjen, så de måtte jobbe i dag. De som ikke skulle være med barnet skulle vaske ned 🤭 Og vi hadde faktisk tenkt å ha ungene i barnehagen i dag, men vi fikk et ganske spesielt brev fra barnehagen om hvor viktig det var at de ansatte fikk fri og at det på den og den avdelingen ikke var NOEN barn denne lille julaftenen… Så vi holdt ungene hjemme, og jeg vet flere andre som gjorde det samme. Hva betyr det? Jo, at jeg må være oppe til ganske sent i kveld for å få alt klart til i morgen, siden jeg ikke får gjort det med ungene til stede. Hurra for dopause med KG, nå tilbake til hjemmebarnehagen… Anonymkode: 3b39e...cf6 Akkurat det som er realiteten rundt om Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #117 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat det som er realiteten rundt om Anonymkode: dce0d...067 De lever jo strengt tatt av at barn er i barnehagen. Virker som om folk ikke lenger forstår hvorfor de drar på jobb. Så dukker det opp private alternativer som forstår næringslivets gang, og da sutres det over privatisering av omsorg Anonymkode: b22b4...52f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 11 timer siden #118 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har da på ingen måte sagt jeg jobber 120%? Eller at jeg har barehagebarn? Anonymkode: 680a7...355 Beklager, da blandet jeg deg sammen med en annen. Det kan forklare hvorfor du virker så sneversynt og har problemer med å forstå at andre mennesker har andre forutsetninger og tar andre valg enn deg. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Når 95 av 100 familier klarer dette så burde de 5 siste familiene klare det også? Det er realiteteten i barnehagen her, vi er 3 voksne på jobb fordi det var påmeldt 9. Er det de 5 som sender i barnehagen eller de 95 som har tatt fri som tar feil her? Anonymkode: dce0d...067 Ingen av dem. De fem som sender i barnehagen har valgt det av grunner bare de kjenner til, og de eneste som trenger å mene noe om de grunnene er de selv. De 95 som sender har tatt dette valget utifra sine behov, og tenger heller ikke begrunne dem. Vi får håpe at de ikke har latt seg påvirke av fordømmende mennesker som igjen gi hele familien negative konsekvenser. Hvis dere er 3 voksne på 9 barn så har dere glimrende muligheter til å gi disse barna ekstra oppmerksomhet og fylle de med overskudd av positive tanker og følelser. Dere har god tid til å begynne å tenke tanker og gjøre forarbeid til planleggingsdagen mange barnehager har 2. januar, eller skrive planer og dere ligger bakpå med. Dere kan rydde og ommøblere på pauserommet så de andre kan få et hyggelig møte med personalbasen når de kommer på jobb neste gang. Dere kan sette i gang aktiviteter for barna som det ellers ikke er kapasitet til. Dere kan ta e-læringskurs. Vanligvis klager dere (med rette altså) over underbemanning, men nå klager du altså over overbemanning? Hvordan er det mulig å anse det som et problem og ikke en ressurs? Pga en feil var vi en ekstra på jobb på min avdeling også i går (helsevesenet). Det anså vi som en kjempegode, og jeg hørte ikke et negativt ord fra noen. Vi kunne fordele pasientene på flere så vi hadde god tid hos hver enkelt, samt at vi kunne ta e-læringskurs og ha god pause. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #119 Del Skrevet 11 timer siden 23. desember er en arbeidsdag! Juleaften ligeså! I romjulen er det arbeidsdager. Nyttårsaften er arbeidsdag. Folk jobber, faktisk! Anonymkode: b22b4...52f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #120 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 A) Det er en helt vanlig arbeidsdag for veldig mange, inkludert min mann. Han jobber også frem til kl.1500 på julaften. B) Jeg har en nyfødt hjemme som jeg må ta meg av. Derfor er det greit å ha eldste på 4 år i barnehage. Han er der fra kl.09-14, i det tidsrommet skal jeg rekke å vaske tøy, amme, pumpe og gjøre de siste forberedelsene til julaften. Anonymkode: c7b49...9c4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå