Gå til innhold

Barnehagen i dag når dere begge har fri.......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fri fra jobb på lille julaften?!😳

Det har jeg da virkelig ALDRI hatt. Merkelig opplegg.

Anonymkode: 784f1...301

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En del av dagens foreldre synes lite opptatt av barnas behov for familiær tilknytning.

Anonymkode: b95b3...8b5

Eventuelt så er barnas behov noe annet enn å ha stressa foreldre som ikke har tid til de på grunn av alt som skal ordnes til jul. Det er ikke alle som har vært klare siden slutten av november. Det er mye bedre for barna å være i barnehagen enn å måtte være med på vask, matlaging og handling til jul.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (Akkurat nå):

Eventuelt så er barnas behov noe annet enn å ha stressa foreldre som ikke har tid til de på grunn av alt som skal ordnes til jul. Det er ikke alle som har vært klare siden slutten av november. Det er mye bedre for barna å være i barnehagen enn å måtte være med på vask, matlaging og handling til jul.

Med litt planlegging så slipper man alt i siste liten :) Godt for store og små

Anonymkode: dce0d...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har så mye fri og er så mye med barna. Kanskje dere kan takke de som drar på jobb så det er midler nok til at dere kan ha så mye fri? 

Anonymkode: b22b4...52f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor så bitter på barnehageansatte?

Fordi de alltid blir så sure på foreldre som benytter seg av barnehageplassen de betaler for. 

Anonymkode: 717a2...05b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fri fra jobb på lille julaften?!😳

Det har jeg da virkelig ALDRI hatt. Merkelig opplegg.

Anonymkode: 784f1...301

Tenk litt. De fleste som har anledning tar fri i dag og fredag for ekstra lang juleferie. Man har ikke betalt fri, men velger å ta ut ferie eller avspasering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭

Jeg blir kvalm av slike foreldre. Men det er ikke noe du eller jeg kan gjøre noe med. 

Anonymkode: b656d...7b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende mange velger å planlegge å bruke lille julaften til slikt. Frem til for ganske få år siden var det normalen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde planlagt desember til minste detalj. Så ble jeg syk å lå på sykehus halve desember. Jeg har ikke kjøpt en gave eller vasket enn eneste truse. Alt kan ikke planlegges i livet og desember er enormt hektisk. Sånn er livet 

Anonymkode: b5156...e96

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør oss som hadde småbarn på 80-tallet også. Vi hadde også barna i barnehagen fordi 23.desember er en helt vanlig arbeidsdag. 

Anonymkode: b449f...c37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde planlagt desember til minste detalj. Så ble jeg syk å lå på sykehus halve desember. Jeg har ikke kjøpt en gave eller vasket enn eneste truse. Alt kan ikke planlegges i livet og desember er enormt hektisk. Sånn er livet 

Nå er det vel ikke snakk om slike tilfeller heller da?🙈 Livet skjer ❤️ Håper du er bedre nå og at du får en superf❤️in jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som i hvert fall er helt klart er at man ikke bør fortelle de moraliserende personene i barnehagen at man har fri. Da er jula ødelagt for dem og de er forpliktet til å lage selvrettferdige tråder på KG.

Anonymkode: 38b9f...eb3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke alt kan gjøres i god tid :)

Det som må gjøres i dag; siste runde med husvask og rydding. Baking av brød og kake, slik at det er så ferskt som mulig. Besøk innom to postkontor, da folk har sendt gave i siste liten. Innom en butikk, da de har somlet noe voldsomt med å få tilsendt en vare vi har bestilt. Påfyll av noen datovarer, da vi har prioritert familietid i helgen. Ta opp mat fra fryser og legge i kjøleskap. Noe klesvask - av samme grunn som mat, vi kommer ut av en helg der dette ikke har vært prioritert. Gjøre klar to gjesterom, med husdyr og barn og hjemmekontor på samme rom, så gjøres det rett før. Julelysene på ene altanen har blåst ned da det har vært storm i helgen, av samme grunn må inngangspartiet kostes og ryddes. Vi kutter julesylte og gravet laks, da denne skal være så fersk som mulig. Alle stearinlys og t-lys (som også er brukt i helgen) byttes ut. Av en eller annen grunn sluttet Sonosen å virke i går, så der må vi feilsøke. Og så har du jo også de av venner og familie som er "siste liten" mennesker, som vil utveksle gaver i dag. 

Så finnes det selvfølgelig ting vi kunne kjøpt oss ut av. Men for oss er akkurat dette med hjemmelaget mat i jula viktig. Synes ikke dette er stress, bare kos. Men hadde heller ikke vært hyggelig for barnehagebarn og henge med på, om det var der vi fortsatt var i livet. 

Anonymkode: 680a7...355

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er det vel ikke snakk om slike tilfeller heller da?🙈 Livet skjer ❤️ Håper du er bedre nå og at du får en superf❤️in jul

Desember så bader barnehagebarn i virus, foreldrene med. Jeg er lei å lese om de som skriver bare å planlegge bedre, jeg har så mange barn og jeg elsker å ha de hjemme hele tiden, barne barne får sprayet litt med jif så er han fornøyd! 
Livet skjer og sånn er det, det går ikke å planlegge ned til minste detalj. Og vi lever forskjellige liv. Hvorfor er det så mange som har vansker med å forstå det. 
Nå har jeg skolebarn, de var heller ikke i barnehagen den 23 desember når de var små. Da feirer vi julaften med bare kjernefamilien, men at andre har barn i barnehagen å lever helt andre liv har jeg full forståelse for. Hvorfor er det vanskelig for så mange andre?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For ei suppe dette ble. 🙈 

Her traff man i hvert fall en del såre tær. 

Anonymkode: 086e6...878

Folk blir provoserte fordi de bidrar til samfunnet og er eksemplariske foreldre, så kommer det folk som tydeligvis ikke jobber og kliner til med « la oss bare alle FÅ» La oss bare ta fri, klø oss på magen mens barna leker hjemme. 

Anonymkode: b22b4...52f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Forstår både jobb og fri her er det snakk om de som har fri og velger sende barna i en nesten tom barnehage fordi de skal som kommer frem her rydde vaske handle????

Hvorfor bryr deg deg egentlig? Slutt i barnehagejobben hvis du hater den sånn.

Anonymkode: 848dd...3da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭

Fordi foreldrene har en helt vanlig arbeidsdag i dag kanskje?

For meg er denne dagen en full arbeidsdag. Det samme gjelder for min mann, men han har tatt ut en feriedag i dag og passer derfor barna. Ikke alle har mulighet til å bare ta fri om de vil det.

De som har fri og likevel sender barna i bhg i dag har kanskje gjort det for å rekke nødvendige ærend og gjøremål. Ikke alle har hjelp fra familie og venner, og ikke alle reiser hjem til egne foreldre og blir oppvartet der. Det er mye som skal ordnes om man er småbarnsforeldre og samtidig skal arrangere jul for foreldre, svigerforeldre osv. uten noe hjelp.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Desember så bader barnehagebarn i virus, foreldrene med. Jeg er lei å lese om de som skriver bare å planlegge bedre, jeg har så mange barn og jeg elsker å ha de hjemme hele tiden, barne barne får sprayet litt med jif så er han fornøyd! 
Livet skjer og sånn er det, det går ikke å planlegge ned til minste detalj. Og vi lever forskjellige liv. Hvorfor er det så mange som har vansker med å forstå det. 
Nå har jeg skolebarn, de var heller ikke i barnehagen den 23 desember når de var små. Da feirer vi julaften med bare kjernefamilien, men at andre har barn i barnehagen å lever helt andre liv har jeg full forståelse for. Hvorfor er det vanskelig for så mange andre?

Når 95 av 100 familier klarer dette så burde de 5 siste familiene klare det også? Det er realiteteten i barnehagen her, vi er 3 voksne på jobb fordi det var påmeldt 9. Er det de 5 som sender i barnehagen eller de 95 som har tatt fri som tar feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen..der kom den...og så er det bare vente til påske ferie som kommer dette igjen 

Og alltid eksempler ...

Jeg har 8 barn...de har fri når jeg har fri..vi baker,synger og elsker all tid sammen ( ironisk)

Jeg har barn som sitter i rullestol og er barn som er skikkelig syk...og vi klarer å kose oss hjemme og vaske huset og bake og gjøre alt klart til jul

Hvorfra får du barn om du ikke vil være med de

Det er bare p planlegge 

Stakkars barna 

Og nei jeg føler meg ikke truffet...jeg har selv hat barn i barnehagen/sfo så jeg å mannen fikk gjort ting hjemme og jeg bryr meg ikke hva mamma politi mener 

Bare synd at folk ikke bare kan gjøre det de vil uten å shame. Vil dere sende barna i barnehagen for å rydde... shoppe et ...flott

Om du vil ta fri mer barna idag og imorgen..bake...vaske og shopping..flott

Men hvorfor skal alltid folk lage slike innlegg og shame foreldre som gjør ting på sin måte

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville nok heller hatt de en kort dag i barnehagen, - om en hadde handleturen ol igjen før jula, adskillig bedre å vere i barnehagen enn på ett kaotisk kjøpesenter denne dagen. Om ikke, hadde jeg hatt de hjemme og pynta til jul ilag med ungene. 

Anonymkode: e6b77...30e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...