Gå til innhold

Barnehagen i dag når dere begge har fri.......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har aldri hatt barnet mitt i barnehagen når jeg selv har fri. Klarte å gjøre husarbeid og handle sammen med barnet

Anonymkode: 554ab...ea5

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

trist

Anonymkode: dce0d...067

Hvorfor bruker du tid her, i stedet for med egne barn? Er det ikke trist at mor sitter foran en skjerm og skriver stygt til andre mødre, i stedet for å bruke kvalitetstid med dem? 

Eller er du mulig blant de som er ensomme i høytiden, og trenger virkelighetsflukt i form av å skape debatt på nett? 

Anonymkode: 680a7...355

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er høygravid og 100%standar svar.  sykemeldt. Samboer jobber. Vesla har det MYE bedre i barnehagen enn med meg som ikke får gjort så mye med henne grunnet kaputt bekken og utmattelse. Hadde jeg ikke vært i slik form hadde hun vært hjemme med meg, men hun eeelsker barnehagen og får heller kortere dag i dag. Du trenger ikke grine på hennes vegne selv om jeg har fri og hun er i barnehagen. 

Anonymkode: d34fb...aa2

Standar svar, var mange av hennes venner der i dag? kjente hun de voksne?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La nå barna få ta del i forberedelsene… 

De trenger å få lov til å bare være sammen med dere. 💕

Anonymkode: 086e6...878

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye jobber du, TS? Og hvor mange barn har du? 

Anonymkode: b22b4...52f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er selvsagt for det at de foreldrene driter i barna sine🙄 De tenker bare på seg selv!!

Herlighet, hvem er det som ikke nyter å ha med seg småbarn som gleder seg til jul på butikken i dag?? Eller kose seg med de siste forberedelsene hjemme med barna rundt seg??

At noen foreldre ikke evner å nyyyyyyte hvert eneste sekund med barna sine uansett er selvsagt helt horribelt, og de burde aldri fått barn🤦‍♀️🤦‍♀️

Jeeeeezzzzz…. 

(Jeg er SELVFØLGELIG sarkastisk, om noen skulle lure) 

Hva andre velger får være opp til dem! Da mine var små var de få fridagene jeg hadde uten barna hjemme, ofte de dagene som holdt meg gående!! Jeg fikk gjort uendelig med ting!! 

Anonymkode: c54f7...efe

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bruker du tid her, i stedet for med egne barn? Er det ikke trist at mor sitter foran en skjerm og skriver stygt til andre mødre, i stedet for å bruke kvalitetstid med dem? 

Eller er du mulig blant de som er ensomme i høytiden, og trenger virkelighetsflukt i form av å skape debatt på nett? 

Sikkert det samme som deg? Hva er stygt? at jeg lurer på hvorfor man velger som man gjør?🙈😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La nå barna få ta del i forberedelsene… 

De trenger å få lov til å bare være sammen med dere. 💕

Anonymkode: 086e6...878

Prøv det med et barn med autisme som liker rutiner og stresses av endringer. Folk har sine grunner. Les deg opp, kom deg ut av huset, skaff seg livserfaring og perspektiv

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye jobber du, TS? Og hvor mange barn har du? 

120% og 5 barn som aldri har vært i barnehage eller sfo lillejulaften 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En del av dagens foreldre synes lite opptatt av barnas behov for familiær tilknytning.

Anonymkode: b95b3...8b5

Sikkert det samme som deg? Hva er stygt? at jeg lurer på hvorfor man velger som man gjør?🙈😭

Fordi KG er full av tråder hvor de som tviler på barneønsket sitt blir oppfordret til å få barn, siden man må tenke på gamlehjemstiden sin. De barna må jo også passes av noen.

Anonymkode: bcd5c...128

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭

Velger aldri bhg når jeg har fri 

Anonymkode: fcdbd...c55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke barnehagebarn, alle er opptatt med sitt, utveksle gaver med venner og alt slikt. Så da kan jeg nyte å ha beina høyt, nippe kaffe, og koble av litt her inne. 

Og det klarer jeg uten å være nedlatende mot andres valg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ønsker man å fremstå som skinnhellig foreldrepoliti?

Man bommer dessverre da. Det man faktisk fremstå som  er kunnskapsløs og uten forståelse for andre mennesker.

.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Husker egne foreldre ikke hadde slike muligheter.

Da de kom hjem lille julaften var det armer og bein.. Mor på kjøkkenet. Far som løp ut og inn med klargjøring ute, ved, med mer. Pyntingen var vårt ansvar, bror som nektet å bidra og satt seg ned med TV spill, mor som ga instrukser fra over grytene. Far som tråkker inn gjørme på nyvasket gulv. 

Var ikke akkurat en rolig og konfliktfri familiestund før jul 😂 

Det er nok absolutt et argument for mange. At de selv husker dagen som slitsom og at foreldre var stresset og opptatt hele dagen, og nå er det er mulighet i motsetning til før.

Skulle jeg først dømt noen uten grunnlag, så hadde det vært motsatt. Lillejulaften etterfølges av mange fridager, og en dag i barnehagen før det vil kunne være gull for både foreldre og barn

Jeg tror heller ikke du er helt oppriktig når du later som du lurer på grunner. Ettersom du jobber 120% så er du jo ikke så sosialt isolert annet enn at du burde forstå hvor mange ulike familier og situasjoner det er. De fleste jobber i dag, og av de som har hatt mulighet og valgt fri, så er det nettopp av de grunner de selv har hatt. Om det er for å starte juleferie med familie så har de selvsagt barna hjemme, om det er for å komme i land med de siste forberedelsene så er det for de fleste mest praktisk at barna er i barnehagen. 

Noen barn kommer fra familier med store utfordringer, og det for at familien skal komme gjennom jula i det hele tatt så må barna være i barnehagen. Heldigvis for disse barna er det også andre barn fra mer ordnede forhold i barnehagen, slik at de selv ikke trenger å kjenne på skam og skyldfølelse for en mer dysfunksjonell familie.

Uansett grunn, alle grunner er gode nok. Foreldrene har tatt et valg, og det er kun deres valg. Og bare til opplysning for ikke å bli beskyldt for å føle meg truffet, mine barn er hjemme fordi jeg har turnusfri etter arbeidshelg.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei det teller ikke❤️ og at man har fri og sender i barnehagen er innafor alle andre dager men i dag kunne de som du har gjort gitt dem fri ❤️ 

Endret av ms. Perfect
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prøv det med et barn med autisme som liker rutiner og stresses av endringer. Folk har sine grunner. Les deg opp, kom deg ut av huset, skaff seg livserfaring og perspektiv

Har 2 :) godt med en ekstra fri dag før mange og i dag er en typisk annerlede dag i barnehagen oxo så vondt verre og sende i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rotemor skrev (20 minutter siden):

Man bommer dessverre da. Det man faktisk fremstå som  er kunnskapsløs og uten forståelse for andre mennesker.

.

Helt enig. Virker som det er umulig for noen å sette seg inn andres situasjoner. 

Endret av Meowmere
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (2 minutter siden):

.

🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Virker som det er umulig for andre å sette seg inn andres situasjoner. 

Litt trist om sitter i den situasjonen at man på død og liv må sende i barnehagen når 95% av barne har fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjorde det da barna var små. De siste ukene før jul er alltid hektiske på jobb, med en del overtid på kveld, dermed liten mulighet til å gjøre unna ting da.

Til gjengjeld har vi fri hele romjula, og masse tid til barna da. Noen timer på lillejulaften skadet de ikke på noen måte. 

Anonymkode: b5419...2aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...