AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Vi har faktisk ikke fri i dag. De færreste har vel det, det er vanlig arbeidsdag i dag🙈 Anonymkode: 28aa7...c43 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Here we go again…. Anonymkode: 72d67...08d 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Kanskje fordi de har ting som er greit å kunne gjøre uten barn på slep? Er ikke alle som er ferdige med juleforberedelsene, og lille julaften er tross alt en vanlig dag hvor barnehagen har åpent. Anonymkode: 97b75...7dc 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Det er selvsagt kun for å plage barnehageansatte. At man trenger noen timer uten en spinnvill toåring til å få klargjort til en stor familiefeiring i jula der toåringen skal ha 10 dager fri fra barnehagen er jo ikke viktig i denne sammenhengen- det viktigste er jo tydeligvis å sørge for at en kjip assistent kan ta seg fri fra en betalt jobb - før jul 🙄 Anonymkode: 848dd...3da 29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Fordi da får jeg gjort ting hjemme og barnet slipper å kjede seg. Så henter man heller tidlig. Hvorfor skal du gi folk dårlig samvittighet fordi man velger annerledes enn deg? Jeg jobber eller vi jobber mange timer før jul. Kaos på jobb. Så man gjør ting for å overleve. Rett og slett. Anonymkode: 66c29...2b1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 Og en ting til, det har ikke du noe med, slut tå legge deg opp i saker du ikke har noe med eller har kjennskap til. Folk har sine grunner. Anonymkode: 28aa7...c43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Jeg husker jeg gjorde det da mine var små. Vi jobbet 100 % og denne dagen brukte jeg til å vaske huset og få gjort alt jeg ikke hadde rukket. Da jeg hentet de rundt kl. 15, var huset julevasket og alt var endelig klart. Jeg hadde rukket en litt god og lang pause denne dagen for meg selv, og var mentalt klar for en aktiv julefeiring med 3 små. Barna var nok også fornøyd. Få barn i barnehagen, betydde mer oppmerksomhet fra voksne. Denne dagen var helt nødvendig for oss som familie, husker jeg. Anonymkode: f329b...98f 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden En del av dagens foreldre synes lite opptatt av barnas behov for familiær tilknytning. Anonymkode: b95b3...8b5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er høygravid og 100% sykemeldt. Samboer jobber. Vesla har det MYE bedre i barnehagen enn med meg som ikke får gjort så mye med henne grunnet kaputt bekken og utmattelse. Hadde jeg ikke vært i slik form hadde hun vært hjemme med meg, men hun eeelsker barnehagen og får heller kortere dag i dag. Du trenger ikke grine på hennes vegne selv om jeg har fri og hun er i barnehagen. Anonymkode: d34fb...aa2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og en ting til, det har ikke du noe med, slut tå legge deg opp i saker du ikke har noe med eller har kjennskap til. Folk har sine grunner. Anonymkode: 28aa7...c43 Ho-ho-ho! Man har tydeligvis dårlig samvittighet da, ellers går man ikke i slik forsvarsmodus. Folk som står trygt i sine valg,svarer saklig. Anonymkode: 38733...50e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og en ting til, det har ikke du noe med, slut tå legge deg opp i saker du ikke har noe med eller har kjennskap til. Folk har sine grunner. Anonymkode: 28aa7...c43 Kanskje derfor jeg spør siden jeg ikke evner og fatte hvorfor man velger sånn? den som ikke spør får som kjent ikke svar Anonymkode: dce0d...067 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har ikke barnehagebarn. Men hadde jeg hatt det så ville de vært der kort dag i dag. For her skal det arrangeres jul i morgen. Gjesterom skal gjøres klar. Mat skal hentes frem. Brød skal bakes. Siste rest av rydding og vask skal gjøres. Ferske blomster skal kjøpes inn, og plasseres rundt i huset. Jeg har fri. Mannen sitter imidlertid på hjemmekontoret. Så snart han er ferdig der så har det kommet pakker til to ulike postkontor, og noen andre ærender som må gjøres i siste liten. Men utpå ettermiddagen er vi ferdige. Da skal vi nyte en rolig kveld med god mat, og julestemning. Anonymkode: 680a7...355 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Et barn trenger ikke være der hele dagen fra tidlig til seint. Men at et barn blir levert til litt lek og morro mens mor og far reiser ut, handler mat og styrer i stand til julaften. Jeg synes det er helt innafor. Ting går fortere, og ikke minst mor og far får da tid på ettermiddagen til å 100% kose med barna, for alt er da i orden. Anonymkode: 08bcd...ae6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er selvsagt kun for å plage barnehageansatte. At man trenger noen timer uten en spinnvill toåring til å få klargjort til en stor familiefeiring i jula der toåringen skal ha 10 dager fri fra barnehagen er jo ikke viktig i denne sammenhengen- det viktigste er jo tydeligvis å sørge for at en kjip assistent kan ta seg fri fra en betalt jobb - før jul 🙄 Anonymkode: 848dd...3da Ta seg fri? tvungen ferie mener du? avspasering? Om du seriøst sender ungen i barnehagen for at en kjip assistent skal TA seg fri syns jeg seriøst synd på deg og ungen din Anonymkode: dce0d...067 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg husker jeg gjorde det da mine var små. Vi jobbet 100 % og denne dagen brukte jeg til å vaske huset og få gjort alt jeg ikke hadde rukket. Da jeg hentet de rundt kl. 15, var huset julevasket og alt var endelig klart. Jeg hadde rukket en litt god og lang pause denne dagen for meg selv, og var mentalt klar for en aktiv julefeiring med 3 små. Barna var nok også fornøyd. Få barn i barnehagen, betydde mer oppmerksomhet fra voksne. Denne dagen var helt nødvendig for oss som familie, husker jeg. Anonymkode: f329b...98f trist Anonymkode: dce0d...067 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden Vel i dag er jeg sammen med barnet så vet ikke om det teller. Men på fredag hadde vi begge fri, og da leverte vi i barnehagen. S tok vi oss 4 timer med oss tid, der vi hadde en god morgen date og bare fokuserte på hverandre. Så tok vi 3 timer der vi vasket, ryddet og pakket til juleferien. Absolutt ingen dårlig samvittighet. Forholdet vårt trengte det virkelig. Og nå skal vi være hjemme med barnet frem til 5 januar. 🤷🏼 Anonymkode: c5607...02c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har faktisk ikke fri i dag. De færreste har vel det, det er vanlig arbeidsdag i dag🙈 Anonymkode: 28aa7...c43 Men da gjelder det jo ikke deg 🙈 Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et barn trenger ikke være der hele dagen fra tidlig til seint. Men at et barn blir levert til litt lek og morro mens mor og far reiser ut, handler mat og styrer i stand til julaften. Jeg synes det er helt innafor. Ting går fortere, og ikke minst mor og far får da tid på ettermiddagen til å 100% kose med barna, for alt er da i orden. Anonymkode: 08bcd...ae6 Husker egne foreldre ikke hadde slike muligheter. Da de kom hjem lille julaften var det armer og bein.. Mor på kjøkkenet. Far som løp ut og inn med klargjøring ute, ved, med mer. Pyntingen var vårt ansvar, bror som nektet å bidra og satt seg ned med TV spill, mor som ga instrukser fra over grytene. Far som tråkker inn gjørme på nyvasket gulv. Var ikke akkurat en rolig og konfliktfri familiestund før jul 😂 Anonymkode: 680a7...355 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden Da ungene var små kunne jeg fint sende dem i barnehagen på lillejulaften selv om jeg hadde fri. Med 100% jobb og 100% alenemor (far døde da barna var 4 og 2 år), uten familie her vi bor, så trengte jeg dagen til å handle inn til jul, vaske og gjøre klart. Hadde jeg fri hele romjulen så hadde barna også fri. Men lillejulaften ble, for meg, ofte en hektisk dag og jeg hadde ikke kapasitet til å gjennomføre med barna "på slep". Anonymkode: 9cfd4...6dc 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå