fugl fønix Skrevet 23. desember 2024 #21 Del Skrevet 23. desember 2024 Rottweileren våres tok 3 mus ett år. Flink vovve det 🥰. Og en gang vi var på skogstur hadde vi 3 nysgjerrige grevlinger som fulgte etter oss, hun snudde seg brått og glefset og knurret etter dem. Skal si deg grevlingene skvatt til og la på sprang vekk fra oss...og godt er det, er ikke så glad i å møte på grevling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #22 Del Skrevet 23. desember 2024 Terrier rasene, Dansk svensk gårdshund og Dvergpinscher i hvertfall. De er jo avlet for det. Anonymkode: bb9ab...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #23 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare av nysgjerrighet - hva gjør hundene med musene de fanger? 😅 Leker de med dem som katter gjør, eller spiser de dem opp..? Eller kommer de bare stolt for å vise dem frem..? Anonymkode: 50f38...50b Spiser, ikke noe lek etter det jeg har sett. Det er jo veldig bra. Anonymkode: 16967...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #24 Del Skrevet 23. desember 2024 Min første sheltie tok mus, nå har vi hygen og den er helt vill etter mus. Det er ikke sjans å få den med hvis den har fått nyss om at det finnes mus. Anonymkode: 4552f...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #25 Del Skrevet 23. desember 2024 Musefeller er billigere. Anonymkode: b10d6...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granitta Skrevet 23. desember 2024 #26 Del Skrevet 23. desember 2024 (endret) Omg Endret 23. desember 2024 av Granitta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #27 Del Skrevet 23. desember 2024 Katten vi hadde i min barndom dro gjerne med seg levende mus inn og lekte med dem. Når hunden, en buhund, fikk nok gikk han bort og tok livet av dem. Men han spiste de ikke. Anonymkode: 7716d...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #28 Del Skrevet 26. desember 2024 Vi har en cockapoo. Den er rå på å fange mus. Og spiser dem 🙈 Anonymkode: f97e3...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #29 Del Skrevet 27. desember 2024 De fleste hunderaser kan nok ta mus hvis de får muligheten. Men de er nok ikke på langt nær så effektive som katter. Kattene jakter jo aktivt på mus og småfugler, mens hunder mer kan glefse tak i en hvis den tilfeldigvis ser en. Og hunder dreper typisk byttet sitt raskt og effektivt med et bitt og litt risting, mens katter er noen ondskapsfulle torturister som liker å drive å leke med byttet sitt i lang tid, og plage det lengst mulig til det til slutt dør. Så en gang nabokatta ligge i veien rett ved parkeringsplassen min når jeg kom hjem, og når jeg hadde parkert bilen la jeg merke til at grunnen til at den lå der var at den hadde en liten fugl mellom labbene. og den lå der og ikke gjorde noe med fuglen helt til den prøvde å rømme, og da slo den til den med klørne så den ikke fikk stukket av. Og slik fortsatte den gang på gang med å slå til fuglen når den prøvde å stikke, også ventet igjen. Den holdt på slik i 45 minutter etter at jeg kom hjem før fuglen til slutt døde, og jeg vet ikke hvor lenge den hadde holdt på å torturere den før jeg kom. AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 12.27): Bare av nysgjerrighet - hva gjør hundene med musene de fanger? 😅 Leker de med dem som katter gjør, eller spiser de dem opp..? Eller kommer de bare stolt for å vise dem frem..? Anonymkode: 50f38...50b Hadde en storpuddel som en gang tok 3 mus på rad på ca 3 sekunder. Vi satt og slappet av i solveggen på ferie og plutselig hørte vi tre raske dunke lyder ved siden av oss. Og når vi snudde oss stod hunden der stolt med en labb i været og markerte over de 3 små musene på bakken som den hadde tatt med ett glefs på hver. De må jo ha løpt i kø inn mot husveggen. Anonymkode: 7740a...9b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #30 Del Skrevet 27. desember 2024 Dachs Anonymkode: fe36e...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 30. desember 2024 #31 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 8.57): De fleste hunderaser kan nok ta mus hvis de får muligheten. Men de er nok ikke på langt nær så effektive som katter. Kattene jakter jo aktivt på mus og småfugler, mens hunder mer kan glefse tak i en hvis den tilfeldigvis ser en. Og hunder dreper typisk byttet sitt raskt og effektivt med et bitt og litt risting, mens katter er noen ondskapsfulle torturister som liker å drive å leke med byttet sitt i lang tid, og plage det lengst mulig til det til slutt dør. Så en gang nabokatta ligge i veien rett ved parkeringsplassen min når jeg kom hjem, og når jeg hadde parkert bilen la jeg merke til at grunnen til at den lå der var at den hadde en liten fugl mellom labbene. og den lå der og ikke gjorde noe med fuglen helt til den prøvde å rømme, og da slo den til den med klørne så den ikke fikk stukket av. Og slik fortsatte den gang på gang med å slå til fuglen når den prøvde å stikke, også ventet igjen. Den holdt på slik i 45 minutter etter at jeg kom hjem før fuglen til slutt døde, og jeg vet ikke hvor lenge den hadde holdt på å torturere den før jeg kom. Hadde en storpuddel som en gang tok 3 mus på rad på ca 3 sekunder. Vi satt og slappet av i solveggen på ferie og plutselig hørte vi tre raske dunke lyder ved siden av oss. Og når vi snudde oss stod hunden der stolt med en labb i været og markerte over de 3 små musene på bakken som den hadde tatt med ett glefs på hver. De må jo ha løpt i kø inn mot husveggen. Anonymkode: 7740a...9b2 Små terriere ol er kanskje mer effektive enn katter, hvis man tenker antall fanget og drept. Katten kan som du beskriver holde på lenge med sin tortur. Hender de mistet interessen også og lar byttet ligge igjen halvdødt. Katter er en katastrofe(!) for økosystemet, de tar bl.a. flere millioner fugl hvert år og kan dessuten lovlig gå fritt overalt hele året. Men det er derimot veldig viktig med båndtvang for hunder på våren og sommeren, og om vinteren hvis det er littmye snø, for gud forby om en hund tok en rådyrkalv, da er det ikke måte på hvor tragisk.. Endret 30. desember 2024 av VisningsnavnPÅKREVD Edit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #32 Del Skrevet 30. desember 2024 Hos meg så kommer musen inn gjennom ett skap i veggen. Hundene har ikke sjans til å gå under der. Grunnen er at søppelkassen er der så kan ikke la døra stå åpent heller for hvor skal søpla være da? Når hundene overfaller søpla som lukter mat. Anonymkode: 97820...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #33 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg har en shiba som tar både mus, rotter, orm, lemen og hva som helst annet den kan få tak i. Men skulle jeg kjøpt meg hund til det formålet tror jeg kanskje jeg hadde gått for en terrier som er avlet til rottehund i stedet, siden shiba er mest for spesielt interesserte. Anonymkode: 48aa4...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 30. desember 2024 #34 Del Skrevet 30. desember 2024 Puddel etter min erfaring! Ikke golden! 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå