Gå til innhold

Feil kjønn på ordinær ultralyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette sa jordmor til meg: Å få beskjed om jente er det eneste sikre man kan få svar på. Jenter har nemlig "streker" mellom beina. Gutt og jente kan ellers se like ut. Ser ikke jordmor disse strekene, er det selvsagt heller en penis hun ser etter - men da er sjansen større for å ta feil, da jenters kjønn også kan være av litt størrelse. 

Anonymkode: 70c22...b60

Oi, denne var ny for meg😆 har alltid hørt motsatt, at spådom om gutt er tryggere! Interessant!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette sa jordmor til meg: Å få beskjed om jente er det eneste sikre man kan få svar på. Jenter har nemlig "streker" mellom beina. Gutt og jente kan ellers se like ut. Ser ikke jordmor disse strekene, er det selvsagt heller en penis hun ser etter - men da er sjansen større for å ta feil, da jenters kjønn også kan være av litt størrelse. 

Det er jo helt feil. Opplysning om gutt er sikrere enn opplysning om jente. Du hører jo også i denne tråden at flere forteller at de har fått beskjed om jente, men det var gutt. Motsatt er sjeldnere. 

Anonymkode: c40c0...a03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo helt feil. Opplysning om gutt er sikrere enn opplysning om jente. Du hører jo også i denne tråden at flere forteller at de har fått beskjed om jente, men det var gutt. Motsatt er sjeldnere. 

Tja, er det egentlig det? Ser jordmor der hvor strekene skal være, og det ikke er streker, så er det åpenbart gutt. Er vinkelen slik at de ikke kan se strekene og de derfor heller ser etter en penis, så kan det være begge kjønn fordi de kan se like ut. Kan. Det er klart at det ikke gjelder alltid, men at hver gang man antar at det er jente i disse tilfellene, kan det tenkes at det er snakk om en gutt med "lite utstyr", så det ligner mer ei jente. Så det blir antatt jente, men viser seg å være gutt. Jeg synes svarene i denne tråden heller vise til at det er dette som er den mest riktige antagelsen, og at det jeg skrev dermed blir riktigst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja, er det egentlig det? Ser jordmor der hvor strekene skal være, og det ikke er streker, så er det åpenbart gutt. Er vinkelen slik at de ikke kan se strekene og de derfor heller ser etter en penis, så kan det være begge kjønn fordi de kan se like ut. Kan. Det er klart at det ikke gjelder alltid, men at hver gang man antar at det er jente i disse tilfellene, kan det tenkes at det er snakk om en gutt med "lite utstyr", så det ligner mer ei jente. Så det blir antatt jente, men viser seg å være gutt. Jeg synes svarene i denne tråden heller vise til at det er dette som er den mest riktige antagelsen, og at det jeg skrev dermed blir riktigst.

Alle i denne tråden som har fortalt at de har fått feil opplysning, har fått beskjed om jente, men det var gutt... Jeg har definitivt inntrykk av at det er det som er det vanligste når det gjelder feil opplysning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 2.19):

Noen som har fått feil kjønn på ordinær ultralyd?

Jordmoren sa " jeg tror det er ei jente ", men virket samtidig usikker. Dette forklarte hun med at hun ikke kunne se penis mellom bena. 

Anonymkode: f1d18...dae

Selv på Ordinær UL er kjønn "bare" 80% sikkert egentlig. Vet om flere som har fått vite feil. Og det har heller egentlig ikke lov til å si at de er sikker eller med 100% og slikt for det er ingen garanti for at de ser rett. 

Anonymkode: 8aaf0...582

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror og frue fikk beskjed på oul om at de ventet en tredje gutt. Viste helt tilfeldig bildene fra oul til min tante som har jobbet som jordmor med spesialfelt innenfor ultralyd (typ om de finner hjertefeil ect) og hun kikket såvidt på bildene og sa «dette er en jente, her har Jm sett feil» ut kom en jente. 😂😅

Anonymkode: 0782c...696

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle i denne tråden som har fortalt at de har fått feil opplysning, har fått beskjed om jente, men det var gutt... Jeg har definitivt inntrykk av at det er det som er det vanligste når det gjelder feil opplysning.

Poenget mitt er det samme. Jeg kan skrive hele forrige innlegg på nytt. Penisen hos fostre kan vel så godt ligne ei jente. Så da blir det gjetta jente, men ut kommer en gutt. Fordi dette har vært en gutt med liten penis på UL, som likeså godt kunne ha vært et jentekjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 0.28):

Skjønner ikke hvordan folk tør å sende fra seg slike helseopplysninger, samme med disse gentestene folk tar av seg selv for å se hvilken etnisk opprinnelse de har.

Slik info kan lagres i Kina og USA for fremtidig "rase" utryddelse slik som under andre verdenskrig. Tenker ikke folk på over det?

Anonymkode: 05dc0...31f

Nei, kan ikke si jeg går rundt og tenker på det. 

Aldri fått feil kjønn på noen av mine. Sett det selv på tul og fått det bekreftet på oul

Anonymkode: ee065...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre jenter og fikk vite riktig kjønn på alle. Mannen fikk ikke vite riktig på sin eldste datter. 

Jeg har flere venninner som har fått opplyst feil kjønn, det ble i deres tilfelle gutt og ikke jente som det ble sagt. 

Endret av Josephine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis hun sier "jeg TROR det er jente", slik du skriver i HI, så har du jo ikke fått vite feil kjønn. Jordmor har kommunisert usikkerhet og hvis du tror at det da bombesikkert er jente er det din egen feil. 

Anonymkode: 3a78a...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en gutt som «var jente» på UL hver eneste uke fra halvveis til dagen før KS. På den siste ultralyden hadde testiklene kommet ned i pungen og da så jeg det selv med en gang. 

Anonymkode: 67ecd...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 14.19):

Du tar feil. Her skriver NHI det motsatte av deg, og det er dette som har vært opplest og vedtatt siden jeg fikk mitt første barn for 15 år siden. 

Anonymkode: 67ecd...547

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 6.07):

Jeg fikk beskjed om at det var jente på ordinær ul. Siste barn og to gutter fra før. Ble en tredje gutt, gitt😄💙💙💙 Tror det er mer vanlig å ta feil den veien - ser man en penis, så er den der, liksom.. 

Anonymkode: 2dde9...b4c

Ja noen ligger vel sånn til at den blir gjemt bort på ul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...