Gå til innhold

Vet om en NAVer som jeg tror også er kryptomangemillionær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner en som offisielt lever av NAV. En arbeidssky lurendreier som jeg antar har snakket rundt en psykolog eller lege for å bli stemplet ufør. Han mistenker jeg har har titalls millioner kr i krypto, bitcoins. Dette ut fra prat vi hadde for ca seks-sju år siden. Tror han sa han hadde tretti bitcoins eller mer, som er mye verdt i dag. Han kan ha solgt de for lenge siden da de var lite verdt, men jeg fikk inntrykk av at han måtte sulte før han solgte. Han lever ikke ekstravagant, men bor litt bedre og har en litt bedre bil enn en NAV-inntekt skulle tilsi.

Bør jeg varsle NAV? Kan NAV sjekke sånt? Kan han ha rett på penger fra NAV likevel selv om det stemmer at han er rik?

Anonymkode: cc5c6...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvsagt. Man kan da være ufør og millionær f.eks. 

Anonymkode: cdc87...e53

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan bli ufør og få uføretrygd selv om man er mangemillionær. Å være en lurendreier for å snylte på systemet er derimot ikke greit. (Men man vet jo ikke slikt sikkert.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venninnen min er ufør. Hun er og mangemillionær. Har jo ingenting å si. Hun er ufør for en grunn. At hun har flere millioner i formue gjør hun ikke mindre ufør for å si det slik.

Anonymkode: e468f...0c4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke ulovlig å ha formue og være ufør.

Anonymkode: df008...332

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja og hva så? Småligheten kjenner ingen grenser. Kjenner ei ufør med over 7 mill i banken. Folk arver vettu. Det er ingen lov som sier du skal være lutfattig om du ikke kan jobbe. 

pass dine egne saker. 

Anonymkode: 0b93b...815

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe som heter å ha rettigheter i folketrygden. Les litt om det du.

Anonymkode: cbec8...280

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tror det er ulovlig å ha formue når man er ufør? Eller hva er problemet? Sjalu ts? 

Anonymkode: 66711...8cb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kapitalinntekter regnes ikke med i beregning av uføretrygd så vidt jeg vet.
Kun pensjonsgivende inntekt. Og gevinst på krypto (og aksjer/fond) gir ikke høyere pensjon i framtiden.

Anonymkode: af366...8dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette får du bare legge fra deg... Spesielt siden du bare tror dette om ham.
Og som andre sier er det ikke ulovlig å ha litt penger selv om en er ufør.

Anonymkode: 1b5a5...274

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjenner en som offisielt lever av NAV. En arbeidssky lurendreier som jeg antar har snakket rundt en psykolog eller lege for å bli stemplet ufør. Han mistenker jeg har har titalls millioner kr i krypto, bitcoins. Dette ut fra prat vi hadde for ca seks-sju år siden. Tror han sa han hadde tretti bitcoins eller mer, som er mye verdt i dag. Han kan ha solgt de for lenge siden da de var lite verdt, men jeg fikk inntrykk av at han måtte sulte før han solgte. Han lever ikke ekstravagant, men bor litt bedre og har en litt bedre bil enn en NAV-inntekt skulle tilsi.

Bør jeg varsle NAV? Kan NAV sjekke sånt? Kan han ha rett på penger fra NAV likevel selv om det stemmer at han er rik?

Det er ikke alt som vises på utsiden
Eller som man ønsker skal vises på utsiden.

Anonymkode: af366...8dd

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du syns han har finere bil enn en ufør burde ha? 🤔 

Anonymkode: e7e39...5c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags bil og hvordan bolig mener du vi med nav-inntekt skal ha egentlig? Og anta noe kan du gjøre så mye du bare vil, for å være rik har han faktisk helt lov til å være! Er du kanskje litt misunnelig på ham? For det virker iallfall slik utifra hva du skriver…

Anonymkode: 25f58...fdd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg håper virkelig at du er et troll, for så totalt blottet for kunnskap burde ikke et voksent oppegående mennesker som klarer å håndtere et tastatur være:

Anonymkode: 312cc...725

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Shit, skjønner nå at jeg ikke burde betalt ned boliglånet da jeg hadde god inntekt før jeg ble syk. Beklager så mye, ingen har før nå opplyst meg om at vi uføre må bo kummerlig og kjøre NAV-standsmessig.

Anonymkode: 809a4...9df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjører både fin bil, drar på flere utenlandsturer årlig og øker formuen år for år i tillegg til å motta uføretrygd. Hvorfor skulle det være ulovlig?

Anonymkode: aface...758

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror virkelig det bare er å snakke med en lege eller en psykolog for å bli ufør?

Man kan ha så mye penger man vil når man er ufør. Er man på sosialstønad derimot kan man ikke ha noe penger.

Man er heller ikke "NAV-er" når man er ufør. Da har man en sykdom. De som ikke vil jobbe og som går på sosialstønad er "NAV-ere".

Endret av Fountaine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

D-U-S-T-!-!-!

Anonymkode: 76125...a3a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...