AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Kjenner en som offisielt lever av NAV. En arbeidssky lurendreier som jeg antar har snakket rundt en psykolog eller lege for å bli stemplet ufør. Han mistenker jeg har har titalls millioner kr i krypto, bitcoins. Dette ut fra prat vi hadde for ca seks-sju år siden. Tror han sa han hadde tretti bitcoins eller mer, som er mye verdt i dag. Han kan ha solgt de for lenge siden da de var lite verdt, men jeg fikk inntrykk av at han måtte sulte før han solgte. Han lever ikke ekstravagant, men bor litt bedre og har en litt bedre bil enn en NAV-inntekt skulle tilsi. Bør jeg varsle NAV? Kan NAV sjekke sånt? Kan han ha rett på penger fra NAV likevel selv om det stemmer at han er rik? Anonymkode: cc5c6...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Det er ikke forbudt. Anonymkode: f509d...5df 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Selvsagt. Man kan da være ufør og millionær f.eks. Anonymkode: cdc87...e53 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Ja man kan bli ufør og få uføretrygd selv om man er mangemillionær. Å være en lurendreier for å snylte på systemet er derimot ikke greit. (Men man vet jo ikke slikt sikkert.) Endret 9 timer siden av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Venninnen min er ufør. Hun er og mangemillionær. Har jo ingenting å si. Hun er ufør for en grunn. At hun har flere millioner i formue gjør hun ikke mindre ufør for å si det slik. Anonymkode: e468f...0c4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Det er jo ikke ulovlig å ha formue og være ufør. Anonymkode: df008...332 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Ja og hva så? Småligheten kjenner ingen grenser. Kjenner ei ufør med over 7 mill i banken. Folk arver vettu. Det er ingen lov som sier du skal være lutfattig om du ikke kan jobbe. pass dine egne saker. Anonymkode: 0b93b...815 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Det er noe som heter å ha rettigheter i folketrygden. Les litt om det du. Anonymkode: cbec8...280 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Du tror det er ulovlig å ha formue når man er ufør? Eller hva er problemet? Sjalu ts? Anonymkode: 66711...8cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Kapitalinntekter regnes ikke med i beregning av uføretrygd så vidt jeg vet. Kun pensjonsgivende inntekt. Og gevinst på krypto (og aksjer/fond) gir ikke høyere pensjon i framtiden. Anonymkode: af366...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Dette får du bare legge fra deg... Spesielt siden du bare tror dette om ham. Og som andre sier er det ikke ulovlig å ha litt penger selv om en er ufør. Anonymkode: 1b5a5...274 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kjenner en som offisielt lever av NAV. En arbeidssky lurendreier som jeg antar har snakket rundt en psykolog eller lege for å bli stemplet ufør. Han mistenker jeg har har titalls millioner kr i krypto, bitcoins. Dette ut fra prat vi hadde for ca seks-sju år siden. Tror han sa han hadde tretti bitcoins eller mer, som er mye verdt i dag. Han kan ha solgt de for lenge siden da de var lite verdt, men jeg fikk inntrykk av at han måtte sulte før han solgte. Han lever ikke ekstravagant, men bor litt bedre og har en litt bedre bil enn en NAV-inntekt skulle tilsi. Bør jeg varsle NAV? Kan NAV sjekke sånt? Kan han ha rett på penger fra NAV likevel selv om det stemmer at han er rik? Anonymkode: cc5c6...e8f Det er ikke alt som vises på utsiden Eller som man ønsker skal vises på utsiden. Anonymkode: af366...8dd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Smålig… Anonymkode: 86414...fd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Du syns han har finere bil enn en ufør burde ha? 🤔 Anonymkode: e7e39...5c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Hva slags bil og hvordan bolig mener du vi med nav-inntekt skal ha egentlig? Og anta noe kan du gjøre så mye du bare vil, for å være rik har han faktisk helt lov til å være! Er du kanskje litt misunnelig på ham? For det virker iallfall slik utifra hva du skriver… Anonymkode: 25f58...fdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kjenner en som offisielt lever av NAV. En arbeidssky lurendreier som jeg antar har snakket rundt en psykolog eller lege for å bli stemplet ufør. Han mistenker jeg har har titalls millioner kr i krypto, bitcoins. Dette ut fra prat vi hadde for ca seks-sju år siden. Tror han sa han hadde tretti bitcoins eller mer, som er mye verdt i dag. Han kan ha solgt de for lenge siden da de var lite verdt, men jeg fikk inntrykk av at han måtte sulte før han solgte. Han lever ikke ekstravagant, men bor litt bedre og har en litt bedre bil enn en NAV-inntekt skulle tilsi. Bør jeg varsle NAV? Kan NAV sjekke sånt? Kan han ha rett på penger fra NAV likevel selv om det stemmer at han er rik? Anonymkode: cc5c6...e8f Jeg håper virkelig at du er et troll, for så totalt blottet for kunnskap burde ikke et voksent oppegående mennesker som klarer å håndtere et tastatur være: Anonymkode: 312cc...725 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Shit, skjønner nå at jeg ikke burde betalt ned boliglånet da jeg hadde god inntekt før jeg ble syk. Beklager så mye, ingen har før nå opplyst meg om at vi uføre må bo kummerlig og kjøre NAV-standsmessig. Anonymkode: 809a4...9df 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Kjører både fin bil, drar på flere utenlandsturer årlig og øker formuen år for år i tillegg til å motta uføretrygd. Hvorfor skulle det være ulovlig? Anonymkode: aface...758 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Du tror virkelig det bare er å snakke med en lege eller en psykolog for å bli ufør? Man kan ha så mye penger man vil når man er ufør. Er man på sosialstønad derimot kan man ikke ha noe penger. Man er heller ikke "NAV-er" når man er ufør. Da har man en sykdom. De som ikke vil jobbe og som går på sosialstønad er "NAV-ere". Endret 8 timer siden av Fountaine 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner en som offisielt lever av NAV. En arbeidssky lurendreier som jeg antar har snakket rundt en psykolog eller lege for å bli stemplet ufør. Han mistenker jeg har har titalls millioner kr i krypto, bitcoins. Dette ut fra prat vi hadde for ca seks-sju år siden. Tror han sa han hadde tretti bitcoins eller mer, som er mye verdt i dag. Han kan ha solgt de for lenge siden da de var lite verdt, men jeg fikk inntrykk av at han måtte sulte før han solgte. Han lever ikke ekstravagant, men bor litt bedre og har en litt bedre bil enn en NAV-inntekt skulle tilsi. Bør jeg varsle NAV? Kan NAV sjekke sånt? Kan han ha rett på penger fra NAV likevel selv om det stemmer at han er rik? Anonymkode: cc5c6...e8f D-U-S-T-!-!-! Anonymkode: 76125...a3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå