Gå til innhold

Kan man bytte ut meierismør med melkefri smør til sjokoladakake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet?

Skal lage en lavkarbo sjokoladekake i morgen da mannen min er diabetiker men den må og være melkefri daa datteren min ikke tåler melk. Fant en oppskrift på "omhelse" og den ser grei nok ut å lage men  den har meierismør i både kaken og kremen. Vi bruker mye meierismør, men ikke til datteren vår da må vi bruke melkefritt smør. Er det noen som vet om det går? Vet jo at lavkarbo tåler lite endringer. Er det noe annet man eventuelt kan bytte det ut med istedenfor, slik som kokosolje kanskje (med nøytral smak)? Håper på noen gode tips fra hjelpsomme sjeler

Anonymkode: 4ee61...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen som vet?

Skal lage en lavkarbo sjokoladekake i morgen da mannen min er diabetiker men den må og være melkefri daa datteren min ikke tåler melk. Fant en oppskrift på "omhelse" og den ser grei nok ut å lage men  den har meierismør i både kaken og kremen. Vi bruker mye meierismør, men ikke til datteren vår da må vi bruke melkefritt smør. Er det noen som vet om det går? Vet jo at lavkarbo tåler lite endringer. Er det noe annet man eventuelt kan bytte det ut med istedenfor, slik som kokosolje kanskje (med nøytral smak)? Håper på noen gode tips fra hjelpsomme sjeler

Noen melkefrie smørtyper blir det vellykket med, andre totalt fiasko. 

Anonymkode: 32f7c...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen melkefrie smørtyper blir det vellykket med, andre totalt fiasko. 

Vi har eldorado melkefri.....har du noen bedre forslag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har eldorado melkefri.....har du noen bedre forslag kanskje?

Husker ikke hva jeg brukte som fungerte og hva som ikke fungerte, beklager, du skulle prøvd ut dette i god tid før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja men altså... det du ipraksis gjør er å bytte ut fløte (som jo meierismør er et produkt av) med ett eller annet oljeprodukt (som absolutt ikke er smør). Tenker du det går fint, så kjør på.

Anonymkode: ee485...ebb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Husker ikke hva jeg brukte som fungerte og hva som ikke fungerte, beklager, du skulle prøvd ut dette i god tid før jul. 

Nei kunne ikke det, da det var et innfall jeg kom på i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har god erfaring med å bruke Berit nordstrand sitt, vet andre har vært fprnøyd med eldorado, men det har jeg aldri prøvd

Anonymkode: 6c482...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk å bytte det ut med smøremyk fra eldorado😄 den er jo veldig ‘myk’ så er det snakk om en ‘smørkrem’ er jeg usikker på om den vil holde, ville selv gått for en glasur da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg ikke liker bakst med meierismør, velger jeg margarin eller olje. Regner med at også melkefritt smør går bra, men det påvirker selvsagt smaken (til det bedre :)).

Anonymkode: f8539...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Siden jeg ikke liker bakst med meierismør, velger jeg margarin eller olje. Regner med at også melkefritt smør går bra, men det påvirker selvsagt smaken (til det bedre :)).

Anonymkode: f8539...3a2

Ja, og den holder seg myk i kjøleskap :) Funker ikke dersom det er et poeng i at den skal bli mer fast i formen da. 

Anonymkode: 5a0f5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...