Gå til innhold

Foreldrene våre vil krasje jenteturen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har bestilt tur sammen med søstrene mine over jul. Men vi har et problem. Foreldrene våre vil bli med. Vi hadde tenkt en jentetur og gjøre det vi vil (dra på gode restauranter, sjekke ut uteliv, shopping og noen attraksjoner). 

Problemet er at våre foreldre ofte vil noe annet. På tidligere turer har de blitt småsure over at vi vil spise sånn eller slik mat. De liker det mer enkelt og tradisjonelt. De vil besøke helt andre attraksjoner enn oss. De vil spise på helt andre tidspunkt osv..det blir generelt mer masete å ha de med. I tillegg sliter vår mor med ryggen. Vi har bestilt hotell 15min gåtur unna sentrum da det var rimeligere. 

Jeg vet vi kan dele oss underveis på turen, men det er ikke alternativ for foreldrene våre. De tenker at skal man på tur, så er man sammen. 

De er pensjonister og god råd. Så de har fri til å gjøre det de vil. Hva gjør vi?

Anonymkode: 55496...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Si nei? De er jo bare frekke om de inviterer seg selv med på en tur dere planlegger. 

Anonymkode: 17079...8a9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er pensjonister og god råd. Så de har fri til å gjøre det de vil. Hva gjør vi?

Anonymkode: 55496...c2f

Sier at denne gangen ønsker dere å reise alene. Og neste gang forteller dere ikke om turen før dere er på tur, evt hjemme igjen.

Anonymkode: bd8a1...986

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier nei, her har vi planlagt en ungdommelig tur. Vi kan reise sammen seinere. 

Anonymkode: 71642...4e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere sier «vi hadde tenkt oss en tur sammen bare vi jentene, skal feste litt og virkelig slå ut håret. Blir ikke det samme om dere er der også da» også foreslår dere en destinasjon med passende for de. 

Anonymkode: 3f12d...def

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Si at de gjerne må reise, men dere gjør deres egen greie uten de. 

Anonymkode: 88991...6a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferie med mamma eller pappa (de er skilt) er ikke ferie for meg. Vi er veldig forskjellige, og de er gamle og trenger mye hjelp. Vi kan godt reise på tur, men da blir jeg med som «støttekontakt», det er ikke ferie f.o.r. min del, jeg trenger ferie etter ferien, og jeg bruker ikke hele feriebudsjettet opp på en slik tur. Da må de finne et sted de vil til, så blir jeg med alene.

De blir derfor ikke invitert med på det som skal være årets ferietur for meg og ungene, med avslapning og å gjøre det vi ønsker når vi ønsker det.

Anonymkode: 989af...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si at denne gang skal dere på en sprek tur med mye aktivitet og ungdommelig profil. Dere kan heller reise sammen på neste tur, og da planlegge et opplegg som passer for dem også. Dere ønsker ikke å endre planene som nå er lagt, og de vil ikke trives med dem.

Anonymkode: 1f802...427

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker de jo kan vere med, men att de må belage seg på att dere vil ditt og datt, og att de må finne på ting for seg selv, og med klar beskjed att surmuling på tur er uaktuelt. Dette er deres tur, de har selv valgt å vere med. 

En ting er att de reiser med dere utav det blå, en anna er att de skal diktere alt som skal gjøres og, det har de da ingen rett til om de på dø og liv skal slenge seg med. 

(Er mamma selv, og en må ta ett steg til sides og la voksne unger styre livet sitt, selv om jeg har veldig lyst til å blande meg inn, dette må det absolutt øvest på) 

Anonymkode: 82c4f...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si nei, denne gangen er de bare oss søstre. 

Anonymkode: 02faa...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...