Gå til innhold

Hallusinasjoner på grunn av angst og psykisk stress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har slitt med hallusinasjoner på grunn av angst/psykisk stress i snart tre uker. Jeg er så sliten og lei! Har begynt å tenke tanken på om det er noe annet galt med meg, for det går ikke over. Er snakk om lukt og lys hallusinasjoner. 
Har aldri hatt migrene, men begynt å lure på om det kan være det. Migrene uten hodepine som varer daglig, dag og natt i så lang tid? Det eneste andre angstsymptomet jeg har er hjertebank, anspent i kroppen også er det noe spesifikt som stresser meg hver dag (mat og en spesifikk vanskelig hendelse). 

Har ofte ekstreme hallusinasjoner under flashbacks og angstanfall/panikkanfall i forbindelse med PTSD. Har også hatt det i flere perioder med mye panikkangst og angstanfall. Akkurat nå så er det mer psykisk stress enn direkte skyhøy angst som tidligere. Føler meg for rolig til å ha så langvarige plager, så begynner å tvile på om det faktisk er angst/psykisk stress eller om det er noe somatisk galt med meg. 

Andre som har slitt med det med lav angst? 

Anonymkode: f2c34...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har slitt med hallusinasjoner på grunn av angst/psykisk stress i snart tre uker. Jeg er så sliten og lei! Har begynt å tenke tanken på om det er noe annet galt med meg, for det går ikke over. Er snakk om lukt og lys hallusinasjoner. 
Har aldri hatt migrene, men begynt å lure på om det kan være det. Migrene uten hodepine som varer daglig, dag og natt i så lang tid? Det eneste andre angstsymptomet jeg har er hjertebank, anspent i kroppen også er det noe spesifikt som stresser meg hver dag (mat og en spesifikk vanskelig hendelse). 

Har ofte ekstreme hallusinasjoner under flashbacks og angstanfall/panikkanfall i forbindelse med PTSD. Har også hatt det i flere perioder med mye panikkangst og angstanfall. Akkurat nå så er det mer psykisk stress enn direkte skyhøy angst som tidligere. Føler meg for rolig til å ha så langvarige plager, så begynner å tvile på om det faktisk er angst/psykisk stress eller om det er noe somatisk galt med meg. 

Andre som har slitt med det med lav angst? 

Kan du forklare mer spesifikt hvordan du opplever lukt og lys hallusinasjonene?

Anonymkode: 1e43f...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du forklare mer spesifikt hvordan du opplever lukt og lys hallusinasjonene?

Konstant lukt av røyk. Det minner om sigarettrøyk, men når naboen røyker så kjenner jeg forskjellen på røyklukten i hodet og lukten av sigaretter. 

Lys er blinkende lys i sidesynet. Lynnedslag og hele rommet blinker. Det er som om lyset  i rommet skifter farge (som om alle lyspærene har blitt byttet ut til en pære som lyser kraftig blått eller gult). Det er tre forskjellige varianter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Konstant lukt av røyk. Det minner om sigarettrøyk, men når naboen røyker så kjenner jeg forskjellen på røyklukten i hodet og lukten av sigaretter. 

Lys er blinkende lys i sidesynet. Lynnedslag og hele rommet blinker. Det er som om lyset  i rommet skifter farge (som om alle lyspærene har blitt byttet ut til en pære som lyser kraftig blått eller gult). Det er tre forskjellige varianter. 

Røyklukt er litt typisk noe med nervesystemet ditt -overaktivt pga stress muligens. Jeg har piksel- «lyn» i sidesynet når jeg beveger øyene fra side til side, merkes særlig når jeg ser mot lyse flater eks på badet. Det er pga glasskegemeløsning mest sannsynlig hormonrelatert -er i førovergangsalder og har ubalanser i hormonene. Alle får glasslegemeløsning pga alder, men ikke alle merker det like godt. 
jeg hadde acetonlukt i nesa støtt og stadig når jeg var på det sykeste med ME. ME er jo en sykdom som går utover det autonome nervesystemet og mange med ME rapporterer lukt hallusinasjoner bla røyklukt eller acetonlukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...