AnonymBruker Skrevet 2. januar #41 Del Skrevet 2. januar Det finnes så mye som er verre en GTA, velg dine kamper med omhu. Anonymkode: 010da...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #42 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mange udugelige guttemødre uten ryggrad. Bare dere får sitte i fred i stua med kaffekoppen er det uinteressant hva som foregår på gutterommet. «Han har bevist at han tåler det»?? Virkelig?? - Noe av det absolutt dummeste jeg har lest her inne på lenge. Anonymkode: a88c5...4cb Nå er ikke jeg i målgruppen til å svare her egentlig. Men hvis barn allerede har smarttelefoner og internettilgang er gta peanuts i forhold til det de sannsynligvis allerede er eksponert for. Anonymkode: af273...8c1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #43 Del Skrevet 2. januar Jeg har spilt masse GTA. Synes ikke det er så ille. Er det pga sex at det er 18 år? Det er en spennende historie og man løser ulike oppdrag. Skjønner ikke hvorfor det er 18(!) år? Og det er ikke et drittspill, ærlig talt altså. Koste meg i timesvis med det for noen år siden. Anonymkode: f1c4e...994 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #44 Del Skrevet 2. januar Det er en del å tenke på her. For det første vil de fleste som gis tilgang til spesielt TikTok og YouTube, men også andre sosiale medier få se alt fra spillene. Det florerer av videoer av det mest voldelige mv. De kan jo dere også google frem før dere tar avgjørelsen. Eldstemann, det er jo gjerne med de kampene står, var vi restriktive med. Vi tillot til slutt GTA likevel. Tungen på vektskålen var hvordan de spilte spillet. De kjørte ganske uskyldige gateløp fra A til B. Det var flott gameplay. De var ikke interessert i «story mode». En del av gamingkulturen er visst å skrike sine fulle lungers kraft. Hvis mulig, så forsøk å stoppe dette før det blir en vane. De kan bli frustrerte og sinte når de spiller. Da pleier jeg å få kontakt med dem og spørre om de fortsatt koser seg og om de vil gjøre noe annet. Anonymkode: e8527...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #45 Del Skrevet 2. januar Pilleville skrev (På 24.12.2024 den 15.52): Har han ikkje tik tok heller? Selvsagt har hun ikke det. Hun har generelt hatt strammere regler på apper/spill/sosiale medier enn de langt fleste jevnaldrende. TikTok får hun ikke ha før hun er så gammel at jeg ikke lenger har noe jeg skulle sagt. Anonymkode: 14f87...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #46 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt har hun ikke det. Hun har generelt hatt strammere regler på apper/spill/sosiale medier enn de langt fleste jevnaldrende. TikTok får hun ikke ha før hun er så gammel at jeg ikke lenger har noe jeg skulle sagt. Anonymkode: 14f87...864 Viktig å holde barnet litt utenfor samfunnet ja. Best å være hun utdaterte med rare foreldre. Alltid vært sunt å vokse opp sånn. For det er jo ikke slik at de som vokser opp unaturlig strengt, ikke tar mest av når de endelig har mulighet Anonymkode: 9a251...458 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #47 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viktig å holde barnet litt utenfor samfunnet ja. Best å være hun utdaterte med rare foreldre. Alltid vært sunt å vokse opp sånn. For det er jo ikke slik at de som vokser opp unaturlig strengt, ikke tar mest av når de endelig har mulighet Anonymkode: 9a251...458 Tik tok er virkelig ikke noe man må ha. Tvert imot. Skal med glede holde ungene unna det i mange år, for å slippe å fritere hjernen deres. Ikke meg du har sitert forøvrig, men kunne ikke dy meg. Anonymkode: af273...8c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #48 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finnes så mye som er verre en GTA, velg dine kamper med omhu. Anonymkode: 010da...bb2 Helt enig, GTA er ikke gale. Fortnite og overwatch er faktisk verre da.. Hilsen en gamermor..Velg deres kamper med omhu! De spiller det hos kompiser uansett! Og ser vel mange flere filmer eller serier med mye verre innhold.. Anonymkode: b8d9e...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #49 Del Skrevet 2. januar Det som forundrer meg er at mange syns det er greit å la ungdommen sin drikke alkohol og gir de det og, men å spille ett spill som faktisk er ganske så uskylig... Herreminhatt! Anonymkode: b8d9e...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet 2. januar #50 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spilte ikke gta da jeg var ung, men spilte Mujaffas BMW haha. Den var ganske drøy. Ble ikke gangster av den grunn. I dag jobber jeg som lærer og har elever som spiller slike type spill. Jeg tenker man får se an barnet. Noen av barna "tar med seg" ord og uttrykk fra spillet inn i hverdagen på skolen, og det er ikke greit. Da tenker jeg at man kan vurdere om barnet bør spille. Noen barn klarer å oppføre seg selv om de spiller slike spill i fritiden. Anonymkode: ebbbe...4b3 Dropp det! Du hakke no gummi! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #51 Del Skrevet 2. januar Det er ikke vanskelig å sette grenser. At ganske små barn nå har smarttelefoner til tross for at det ikke finnes et eneste fornuftig argument for at de bør ha det sier jo litt om tøflene som sitter med oppdrageransvaret. Tilsvarende tyder det på svakhet å tillate barn å spille spill som er ment for voksne. Hvis noen andre foreldre ikke klarer å sette grenser trenger man jo absolutt ikke å legge seg på samme nivå selv. Barn tåler og har godt av å vente. Anonymkode: 99cc0...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Balloon Skrevet 2. januar #52 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har spilt masse GTA. Synes ikke det er så ille. Er det pga sex at det er 18 år? Det er en spennende historie og man løser ulike oppdrag. Skjønner ikke hvorfor det er 18(!) år? Og det er ikke et drittspill, ærlig talt altså. Koste meg i timesvis med det for noen år siden. Anonymkode: f1c4e...994 Jeg har alltid tenkt at det er pga. moralen i spillet. Det er jo bra med en spennende historie. Men man spiller jo som en kriminell, der det legges opp til å bryte loven osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #53 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Viktig å holde barnet litt utenfor samfunnet ja. Best å være hun utdaterte med rare foreldre. Alltid vært sunt å vokse opp sånn. For det er jo ikke slik at de som vokser opp unaturlig strengt, ikke tar mest av når de endelig har mulighet Anonymkode: 9a251...458 Jeg vil ikke si at å ikke få Snapchat som åtteåring, Instagram som tiåring eller ikke få TikTok i det hele tatt er unaturlig strengt. Heller ikke å ikke få spille spill eller se filmer/serier for voksne som 13-åring. Hun er ei rolig og fornuftig jente med godt grep om nettvett, nettikette og generelt gode holdninger. I motsetning til mange av de jevnaldrende jentene som har fått tilgang til sosiale medier lenge før de hadde kompetanse rundt trygg bruk. Anonymkode: 14f87...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #54 Del Skrevet 2. januar Min på 12 spiller GTA med en kompis som er et par år eldre. Jeg sitter på stua jeg og, som oftest. Hvis han spiller nede egen stue) så er jeg ofte nede og strekker ut øret. det de rett og slett gjør er å kjøre rundt omkring, skyte på biler.( ja det er vel i dagens mediebilde og mammapoliti helt forferdelig) guttene følger ingen oppdrag og storyline. de flyr også, og så banner de en del, eller, mer sånn « åh, shitt! Fy f**, jeg ble så sjukt catcha»Osv osv..mye engelsk i dagens språk (uting) og mye « skibedi toilet, rizz, sigma, gyatt» jeg har en VELDIG omsorgsfull, snill, morsom gutt som elsker lillebroren sin og som gjør det bra på skolen. Han er sterkest i engelsk, historie og matematikk. det jeg skal frem til er at hvis unge i dag blir påvirket i negativ grad, så har de det IKKE GREIT HJEMME eller er i feil vennegjeng! Det er min teori. Anonymkode: fe339...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 3. januar #55 Del Skrevet 3. januar 14-åringen her har spilt GTA en god stund. Det fikser han helt fint. Sosiale medier og internett byr på *langt* mer krevende og problematiske ting enn et dataspill, som enhver tenåring med normal funksjonsevne og ingen underliggende issues fint håndterer som - et spill. Har selv spilt mye GTA, da det er en spillserie som har eksistert i maaaaaange år. Pluss for GTA at de har mye bra soundtracks, husker det selv fra mange år siden, hehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #56 Del Skrevet 3. januar Min har aldri hatt restriksjoner på spill, noe som jeg har fått mye pes for av andre foreldre, men det har jeg ingen problemer med. Jeg har spilt mye selv og vet derfor hva spillene går ut på og føler på ingen måte at man tar skade av å spille GTA før man er 18. Er en del filmer og serier med lavere aldersgrense som jeg ville vært mer skeptisk til. Anonymkode: 45e37...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #57 Del Skrevet 3. januar Det er bare de ekstreme belastende bedrevitende foreldre som setter seg i mot verge på dette. Det ligger forskning ute på akkurat dette feltet. Å den viser at ungdom har overhode ikke noe fare for innhold i spill eller at spill skal være til en virkelighetsoppfatning Anonymkode: a612a...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:54 #58 Del Skrevet fredag kl 23:54 Når barna er yngre, er alle veldig opptatt av aldersgrenser. Når de er ungdommer så er det liksom mer «frie tøyler», se an modenhet, de ser/opplever verre andre steder (som om det er et godt argument) osv. Det er vel satt en aldersgrense av en grunn? Og tenkt hvor mye enklere det hadde vært om «alle» fulgte aldersgrensene som er satt, så hadde vi slippet disse evige diskusjonene? Anonymkode: 06917...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå