AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Har du noe fast mat du spiser lillejuleaften og julaften? Ser du en spesiell film, eller har du andre faste ting du gjør? Jeg feirer julen alene noen år, men har ikke lagd noen faste tradisjoner enda. Anonymkode: 13cba...088 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Har ikke feiret alene, men hvis så ville jeg: Sovet litt utpå. Viktig å få med Askepott. Hadde stått opp litt før og stelt rundstykker og laget eggerøre. Er glad i røkelaks, hjemmelaget julepålegg og fenalår. Så hadde jeg spist i sofaen med dynen på meg. Og selvsagt pysj fremdeles. Ville så gått en langtur med hunden.(Kjenner du noen med hun kan du jo tilby tur da de kanskje er mer travelt)? Mens middagen gjør seg ferdig ville jeg tatt et bad, litt hudpleie, hårkur. Bare slappet av og tatt på noen digge klær etterpå. Julemusikk i bakgrunnen. Pinnekjøtt hadde jeg laget uansett. Liker godt lapskaus, så hadde kjøpt pakken med minst vekt, men brukt restene i lapskaus. Riskrem til dessert. Hadde kanskje spist senere enn kl 17 som er vanlig. Gaver hadde jeg åpnet etter middag. Kjøpt inn litt julegodt jeg liker. Film på kvelden. Kanskje lese bok eller høre podcast. Og en tur med hunden før legging. Også ville jeg hatt en akevitt og litt rødvin til maten og utover kvelden. Anonymkode: 80e53...238 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Lillejulaften er fast opplegg: Handle inn julemat og drikke Levere ut de siste julegavene Hente frem juletre og julepynten Pynte tre og huset mens vi drikker julebrus og hører julemusikk Lage og spise grøt Sette ut grøt til nissen (selv om ungene nå er ungdommer gjør vi det fortsatt) Se tegnefilmer og momse litt julekaker Ungene / ungdommene går i seng Jeg ordner med julestrømper Juleaften følger vi tradisjoner fra min barndom. Julestrømpe, god frokost, tegnefilmer, være ute minst 1 times tid - da har vi ofte akekonkurranse eller appelsinrenn på ski - matlaging, osv. Julekvelden "Karl-Bertil Jonssons Jul" får vi alltid med oss. Ellers så er det fast at 2.juledag går vi på kino. I løpet av romjulen ser vi Love Actually, Istid 1, Hjemme Alene og Løvenes Konge. Hvert år 3.juledag får ungene alltid velge middag. Ofte ender det opp med Taco. Og så har vi 1 fast spillkveld i romjula. Før jeg fikk barn likte jeg best stillheten i jula. Se en god film og lese bøker, gå en tur i en stille by og oppdage steder man ikke før har lagt merke til, spise god mat foran tv`n og stikke på Last Train sammen med venner som også feiret jul alene Anonymkode: 47d01...823 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Lillejulaften er fast opplegg: Handle inn julemat og drikke Levere ut de siste julegavene Hente frem juletre og julepynten Pynte tre og huset mens vi drikker julebrus og hører julemusikk Lage og spise grøt Sette ut grøt til nissen (selv om ungene nå er ungdommer gjør vi det fortsatt) Se tegnefilmer og momse litt julekaker Ungene / ungdommene går i seng Jeg ordner med julestrømper Juleaften følger vi tradisjoner fra min barndom. Julestrømpe, god frokost, tegnefilmer, være ute minst 1 times tid - da har vi ofte akekonkurranse eller appelsinrenn på ski - matlaging, osv. Julekvelden "Karl-Bertil Jonssons Jul" får vi alltid med oss. Ellers så er det fast at 2.juledag går vi på kino. I løpet av romjulen ser vi Love Actually, Istid 1, Hjemme Alene og Løvenes Konge. Hvert år 3.juledag får ungene alltid velge middag. Ofte ender det opp med Taco. Og så har vi 1 fast spillkveld i romjula. Før jeg fikk barn likte jeg best stillheten i jula. Se en god film og lese bøker, gå en tur i en stille by og oppdage steder man ikke før har lagt merke til, spise god mat foran tv`n og stikke på Last Train sammen med venner som også feiret jul alene Anonymkode: 47d01...823 Du skriver "vi", feirer du alene? Anonymkode: fda8f...c31 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skriver "vi", feirer du alene? Anonymkode: fda8f...c31 Hun har barn ja, men mye av dette kan man gjøre selv om man ikke har barn. Anonymkode: ab7c8...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Jeg handler inn alt jeg trenger, også låser jeg døra og trekker for gardinene. Går ikke ut av leiligheten før 1. januar. Anonymkode: c6c9b...108 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Jada. Steker ribbe til meg selv,og så drikker jeg meg full og ser på musikkvideoer. Å drikke seg full alene er undervurdert. Anonymkode: f5c92...bd0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun har barn ja, men mye av dette kan man gjøre selv om man ikke har barn. Anonymkode: ab7c8...414 Tråden er for de som er alene, hvis man er flere i husholdningen og er et "vi" er man ikke alene. Ts spør om tradisjoner for de som er alene. Anonymkode: fda8f...c31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tråden er for de som er alene, hvis man er flere i husholdningen og er et "vi" er man ikke alene. Ts spør om tradisjoner for de som er alene. Anonymkode: fda8f...c31 Får gjøre noe annet enn å se askepott og drikke brus da siden det ikke går alene. Ikke den du siterte. Anonymkode: c01c7...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får gjøre noe annet enn å se askepott og drikke brus da siden det ikke går alene. Ikke den du siterte. Anonymkode: c01c7...041 Det er ikke poenget. Hvis man spør om tradisjon for de som er alene og hva de pleier å gjøre, så er det jo svarene til de alene som er interessant. Ikke de som har andre å feire jul med. Blir som å spørre de med dårlig råd hva de bruker å gjøre i ferien, så svarer de med god råd hva de pleier å gjøre. Anonymkode: fda8f...c31 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke poenget. Hvis man spør om tradisjon for de som er alene og hva de pleier å gjøre, så er det jo svarene til de alene som er interessant. Ikke de som har andre å feire jul med. Blir som å spørre de med dårlig råd hva de bruker å gjøre i ferien, så svarer de med god råd hva de pleier å gjøre. Anonymkode: fda8f...c31 Vedkommende du mener ikke burde svare skriver til slutt hva hun pleide å gjøre når hun var alene i julen så hun er godt innenfor tematikken. Anonymkode: 4d2a0...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har familie jeg kan feire med, men jeg velger å feire alene for det synes jeg er best. Jeg pynter lille julaften (dvs frem mot lille julaften, treet blir pyntet lille julaften). Så tar jeg meg en hjemmelaget Eggelikør til grev innen og hovmesteren før jeg spiser kveldsmat med rundstykker med hjemmelaget pålegg. Lufter hunden og så legger vi oss. På julaften står jeg opp ca 1030. Tenner røkelse og stearinlys. En julebrus og så slår jeg på tvn. Hunden står opp og vi går ut å tisser. Askepott begynner. Når askepott er ferdig setter jeg på pinnekjøttet. Og så suller jeg litt frem til det er ferdig og lager tilbehør. Eller til jeg blir sulten. Spiser meg god og mett mens jeg ser tv. Kan være film, serie osv. Så er det rett og slett natt og ca samme prosedyre resten av jula. JEg moillkoser meg alene julaften. Anonymkode: 98589...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #13 Del Skrevet akkurat nå Jeg feirer noen juler alene, da mannen jobber turnus. Men har dyr, så føler meg likevel aldri alene på de dagene. En tradisjon jeg har i slike juler er at jeg bruker å ha på tven under julemiddagen, og jeg endrer på julemiddagen slik at den blir slik jeg liker den aller mest. Om været tillater det drar jeg ned på kirkegården og tenner lys sent på kvelden, etter at alle andre har stresset seg ferdig. Det er spesielt å gå der helt alene med alle de tente lysene. Jeg bruker også å kjøpe julehefter/juleblader/juleromaner de årene, for å sørge for at jeg har noe skjermfritt å ta meg til. Anonymkode: 5e612...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå