AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Del Skrevet 13 timer siden Skjønner deg veldig godt. Innførte den tradisjonen selv da jeg ble mamma for første gang for 24 År siden og de har vi holdt på siden. Anonymkode: d412b...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her Få alt servert, besteforeldre og familie som kan underholde de andre ungene, slippe opprydding etterpå og mulighet for å dra hjem når man måtte ønske. Perfekt Og 30 minutter er virkelig ikke langt. Det er som en svipptur til butikken eller til barnehagen. Anonymkode: 5d234...b9b 30min er langt om barna blir skikkelig vrang og grinete etter turen også. Eller hvis en sovner og det går utover legging og søvn på natten. 30min er ikke svipptur. Mange har barnehagen 5-15min unna med bil. Anonymkode: 493f2...a7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke det tråden handler om Anonymkode: 43cfc...e4b Ho skriver jo at ho ikke orker pga 2 stk av unga gråter Anonymkode: f0dda...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi fikk tvillinger i november og har 2 på snart 2 og 4 også. Vi har sagt fra til mine foreldre at vi blir hjemme dette året, så kommer vi heller neste år igjen. Dette ble veldig dårlig motatt, men jeg orker ikke og kjøre en halvtime med 4 barn, og tvillingene gråter når de kjører bil., de hater det. Selvom jeg eller far sitter bak med dem. Jeg blir jo lei meg når mine foreldre reagerer sånn og heller ikke søster på 19 og bror på 15 viser noe forstårelse,selvom jeg forstår dem bedre enn mine foreldre. Mannen var der med gavene idag og da hadde de bare satt gavene i gangen og de sa så vidt hei,men han tok gavene og dro, synes det var kleint. Skjønner selvsagt de er skuffet,men hadde håpet på litt forstårelse. Ingen spørsmål ut av dette, måtte bare få ut litt frustrasjon Anonymkode: 183c9...c78 Du må ikke ha dårlig samvittighet -at de ikke kan respektere det er deres problem og ikke ditt. De overlever, er snakk om en kveld. Anonymkode: bad45...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 13 timer siden #25 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for alle svar forelderene mine vil feire hjemme ,så de drar ikke bort julaften, men de kommer til oss nyttårsaften. Anonymkode: 183c9...c78 Men gud forby om andre vil feire hjemme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi fikk tvillinger i november og har 2 på snart 2 og 4 også. Vi har sagt fra til mine foreldre at vi blir hjemme dette året, så kommer vi heller neste år igjen. Dette ble veldig dårlig motatt, men jeg orker ikke og kjøre en halvtime med 4 barn, og tvillingene gråter når de kjører bil., de hater det. Selvom jeg eller far sitter bak med dem. Jeg blir jo lei meg når mine foreldre reagerer sånn og heller ikke søster på 19 og bror på 15 viser noe forstårelse,selvom jeg forstår dem bedre enn mine foreldre. Mannen var der med gavene idag og da hadde de bare satt gavene i gangen og de sa så vidt hei,men han tok gavene og dro, synes det var kleint. Skjønner selvsagt de er skuffet,men hadde håpet på litt forstårelse. Ingen spørsmål ut av dette, måtte bare få ut litt frustrasjon Anonymkode: 183c9...c78 Vi har siden barna var små sagt at vi er hjemme -vil man feire jul sammen med oss må de komme hjem til oss. Nå er det fremdeles sånn etter barna ble store, men da pga jeg har en kronisk sykdom som krever at jeg må legge meg nedpå flere ganger i løpet av dagen og da er det best å være hjemme. Gjør sånn som dere syntes er best. Anonymkode: bad45...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Del Skrevet 13 timer siden Folkens, TS har to NYFØDTE tvillinger, et barn på 2 og et på 4. Selvfølgelig har hun lyst å chille hjemme. Jeg skjønner deg godt. Anonymkode: 194e9...274 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Veldig merkelig at de ikke skjønner at folk vil være hjemme i sitt eget hus når de vil akkurat det samme Anonymkode: da6fe...f2e Dette! Det er jo så mye lettere for de uten småbarn å reise denne halvtimen en for ts. De får bare være sure der borte. Kos dere hjemme ts, med god samvittighet. Anonymkode: 40fb4...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for alle svar forelderene mine vil feire hjemme ,så de drar ikke bort julaften, Anonymkode: 183c9...c78 Da bør de ha forståelse for at dere også vil feire hjemme, med 4 barn fra 4 og ned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #30 Del Skrevet 13 timer siden minister-mio skrev (8 minutter siden): Men gud forby om andre vil feire hjemme Ja, særlig ts sine søsken som garantert ikke har lyst på julefeiring i ts sitt hjem med barnekaos. Det skal være jul for alle, også store barn. De trenger julestemningen sin. Babyer og 2-åringer kan jo feire hvor som helst, og 4-åringen har sikkert forventninger knyttet til besteforeldrejulen med tante og onkel. 30 minutter er virkelig nada. På vei hjem kommer hele hurven til å sovne i bilen, så det blir fredelig. Anonymkode: e5634...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #31 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kun 1 halvtime i bil? Dere bor jo nesten i nabolaget til hverandre? Jeg hadde glatt kjørt den lille biten med 4 unger (selv om 2 av dem gråter) Anonymkode: 5d234...b9b Er du splitte pine gal? De fikk tvillinger i november! Jeg hadde også født rundt juletider, og da kun én storesøster på 5, det var helt uaktuelt å dra noe sted. Enda var det en relativt grei fødsel og jeg var i ok form. Foreldrene kom til oss, men det vet jeg ikke om jeg hadde orket med fire små under 5 år. Vi satte ny tradisjon da vi ble fem (eks hadde også et barn fra før på ti), jul feirer vi hjemme, alle som vil er velkomne. La dem surmule, de unge kan komme tilbake når de selv har fått barn. De innbiller seg sikkert at de ville hjulpet til masse, men med så mange små er den beste hjelpen å få ha egne rutiner i eget hjem. Anonymkode: b8f2e...557 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 13 timer siden #32 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): En halvtime er jo ingenting. Jeg bodde i den avstanden fra foreldre og svigerforeldre da mine var små (yngste også født i november) og besøkte dem stadig vekk. Kjørte gjerne f.eks til bare helt vanlig søndagsmiddag for et par-tre timer. Så dette skjønner jeg ikke. Anonymkode: e5634...8f5 Selv om en halvtime i bil er "ingenting" for deg, så kan det fort være det for andre. Folk er forskjellige og har ulike behov. Hva er det du ikke skjønner med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 12 timer siden #33 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, særlig ts sine søsken som garantert ikke har lyst på julefeiring i ts sitt hjem med barnekaos. Det skal være jul for alle, også store barn. De trenger julestemningen sin. Babyer og 2-åringer kan jo feire hvor som helst, og 4-åringen har sikkert forventninger knyttet til besteforeldrejulen med tante og onkel. 30 minutter er virkelig nada. På vei hjem kommer hele hurven til å sovne i bilen, så det blir fredelig. Anonymkode: e5634...8f5 Hva vet du om det er mer kaos med ungene hjemme enn borte? Hva vet du om Hva slags forventninger ts sine søsken har til julaften? Får de bare julestemning hjemme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå