AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Vi fikk tvillinger i november og har 2 på snart 2 og 4 også. Vi har sagt fra til mine foreldre at vi blir hjemme dette året, så kommer vi heller neste år igjen. Dette ble veldig dårlig motatt, men jeg orker ikke og kjøre en halvtime med 4 barn, og tvillingene gråter når de kjører bil., de hater det. Selvom jeg eller far sitter bak med dem. Jeg blir jo lei meg når mine foreldre reagerer sånn og heller ikke søster på 19 og bror på 15 viser noe forstårelse,selvom jeg forstår dem bedre enn mine foreldre. Mannen var der med gavene idag og da hadde de bare satt gavene i gangen og de sa så vidt hei,men han tok gavene og dro, synes det var kleint. Skjønner selvsagt de er skuffet,men hadde håpet på litt forstårelse. Ingen spørsmål ut av dette, måtte bare få ut litt frustrasjon Anonymkode: 183c9...c78 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor inviterte dere ikke dem til dere hvis det er så slitsomt med 30 min kjøring? Anonymkode: a377d...ad2 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Barnslig og flau oppførsel. Klart dere vil være hjemme, herregud. Noen mennesker altså.. Endret 4 timer siden av Jajakvinne12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Kun 1 halvtime i bil? Dere bor jo nesten i nabolaget til hverandre? Jeg hadde glatt kjørt den lille biten med 4 unger (selv om 2 av dem gråter) Anonymkode: 5d234...b9b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor inviterte dere ikke dem til dere hvis det er så slitsomt med 30 min kjøring? Anonymkode: a377d...ad2 Kanskje de vil være bare de, kjernefamilien. Starte egne tradisjoner. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden La de sutre. Om de ikke fatter at det blir styr for dere med nyfødte tvillinger og småbarn så er det deres problem. Her feirer jeg og kjæresten med 3 særkullsbarn. Er vår første jul sammen og vi gleder oss til en rolig jul. Vi har derimot åpent hus for de som vil feire hos oss. Anonymkode: d8967...4df 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kun 1 halvtime i bil? Dere bor jo nesten i nabolaget til hverandre? Jeg hadde glatt kjørt den lille biten med 4 unger (selv om 2 av dem gråter) Anonymkode: 5d234...b9b Det er ikke det tråden handler om Anonymkode: 43cfc...e4b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke det tråden handler om Anonymkode: 43cfc...e4b Joda. Når TS begrunner at de ikke kan dra dit til jul med: "men jeg orker ikke og kjøre en halvtime med 4 barn, og tvillingene gråter når de kjører bil., de hater det. Selvom jeg eller far sitter bak med dem" - så er avstand et tema for tråden Anonymkode: 5d234...b9b 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Tvillinger som er så små at ingen forventer å reise selv 30 min. Slitsomt nok å være borte med en 2 og 4 åring Sovetid, leggetid, passe på og så tvillinger i tillegg. Manglende støtte viser at de ikke forstår småbarns behov. Hev dere over alle. Anonymkode: 745f0...ec9 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Ja det er synd dr oppfører seg slikt...men ta det fra en som har mistet sin far .du vet aldri om du for neste jul sammen. Oh særlig med 30 min kjøring. Be de til dere ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke det tråden handler om Anonymkode: 43cfc...e4b Jo, det er jo det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Takk for alle svar forelderene mine vil feire hjemme ,så de drar ikke bort julaften, men de kommer til oss nyttårsaften. Anonymkode: 183c9...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ville heller kjørt en halvtime og vært gjest og fått alt servert, enn å måtte lage til julaften selv med nyfødte tvillinger og to barn til som har litt forventninger til dagen. Men skjønner at dere er slitne. Anonymkode: 510cd...4c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ville også blitt hjemme, forstår deg veldig godt! Jeg ser levende for meg hvor slitsomt dette kan være uavhengig av avstand. Det er mildt sagt krevende med fire barn som er så små. Barna har det nok også best hjemme akkurat nå. Dere tar det igjen neste jul om dere ønsker. Anonymkode: a1844...58c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Skjønner ts godt. De har fire barn fra spedbarn til 4år. Barna legges kanskje på ulike tidspunkt, blir overtrøtt og har ulike behov. Jeg vet ikke hvordan foreldrene dine er med hjelp, men det kan være slitsomt med 4 små hvis man må passe på hele tiden. Feks hvis det alltid står skåler fremme med godteri, julekaker, nøtter (som kan settes i halsen), middag servert sent, dyrt interiør man må passe på. Da er det av og til best å være hjemme. Så kan det være litt unntakstilstand i år. Hva om de kommer til dere? Og gjerne med noe medbrakt slik som tilbehør eller dessert. Vi feiret også jul første året med baby i hus, hjemme hos oss. Var uaktuelt å være hos andre. Kunne fungert om det var plass til overnatting. Vi fikk besøk her i stedet. Da kunne vi sørge for at maten var klar 17 og ikke senere. Vi sørget for at baby fikk flaske før middag for mest mulig ro. Også hadde vi tilgjengelig vippestol og diverse som var til god "hjelp". Og baby ble lagt til fast tidspunkt. Slet med søvnen og vi måtte være konsekvent, ellers ville det blitt en kjip natt (og gått utover julebesøk senere i julen fordi vi hadde vært sliten). Et alternativ er felles julebrunsj hos dere eller julegrøt på formiddagen. Så kan dere evt åpne felles pakker fra hverandre da. Anonymkode: 493f2...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Veldig merkelig at de ikke skjønner at folk vil være hjemme i sitt eget hus når de vil akkurat det samme Anonymkode: da6fe...f2e 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville heller kjørt en halvtime og vært gjest og fått alt servert, enn å måtte lage til julaften selv med nyfødte tvillinger og to barn til som har litt forventninger til dagen. Men skjønner at dere er slitne. Anonymkode: 510cd...4c8 Samme her Få alt servert, besteforeldre og familie som kan underholde de andre ungene, slippe opprydding etterpå og mulighet for å dra hjem når man måtte ønske. Perfekt Og 30 minutter er virkelig ikke langt. Det er som en svipptur til butikken eller til barnehagen. Anonymkode: 5d234...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden En halvtime er jo ingenting. Jeg bodde i den avstanden fra foreldre og svigerforeldre da mine var små (yngste også født i november) og besøkte dem stadig vekk. Kjørte gjerne f.eks til bare helt vanlig søndagsmiddag for et par-tre timer. Så dette skjønner jeg ikke. Anonymkode: e5634...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for alle svar forelderene mine vil feire hjemme ,så de drar ikke bort julaften, men de kommer til oss nyttårsaften. Anonymkode: 183c9...c78 Men da kan de være sur på deg selv. Hater når foreldre (besteforeldre) alltid skal ha julen hos seg, for det er tradisjon....Skal bare være på deres premisser. Jeg ville rett og slett sagt "det er synd det ble slik i år, dere kunne gjerne kommet alle sammen til oss da det i år er litt unntakstilstand, men det er opp til dere om dere ønsker å feire med oss eller ikke". Her er det jo dere som tilrettelegger for at de kan feire hos dere. Men de vil faktisk ikke, også blir de sur???? Anonymkode: 493f2...a7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville heller kjørt en halvtime og vært gjest og fått alt servert, enn å måtte lage til julaften selv med nyfødte tvillinger og to barn til som har litt forventninger til dagen. Men skjønner at dere er slitne. Anonymkode: 510cd...4c8 Er mye mer behagelig å være i eget hjem. Barna har rommene sine og alt kan tilpasses deres leggerutiner. Man kan ha lave skuldre og ikke ha store forventninger. Her får ungene julestrømper og så kan de leke, game, se på TV etc mens vi starter forberedelsene til middagen fra morgenen av så vi kan spise tidlig middag tilpasset barna sine vante rutiner. Så kan vi bare kose oss og slappe av mens vi åpner presanger. Anonymkode: d8967...4df 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå