Gå til innhold

Barn vil ikke hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

OK. De fleste klarer å finne måter å håndtere sånt på.

Anonymkode: bb15f...4c8

Ok. Ja, også har vi mennesker som ikke gjør det. Hva med ari behn? 
Vi kan gjerne snakke om at dersom vi var ari, ville vi håndtert ting annerledes, men sannheten er at ingen av oss var i hans sko og hadde vi vært det, ville vi trolig gjort akkurat det samme.

Anonymkode: 3830a...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ok.

Hvis hun synes synd på meg, er det isåfall på bakgrunn av at hennes mor snakker stygt om meg til henne. Min datter vet ikke noe om hvordan alt dette har påvirket meg og det har aldri vært et tema hos oss. 

Selvsagt er jeg ikke perfekt, det er ingen. 
Det å være voksen og forelder, fratar ikke mobbing en skadelig virkning på meg som individ. Hvis du leser om virkningene av det, er det både ramset opp selvmord, depresjon, lav selvfølelse og videre. Det er ikke noe man bare «skrur av».  

Hva sier familievern kontoret når dere er der? Har du kontaktet barnevernet? Har du tatt opp samtaler hvor du blir mobet som bevis? Om mor er så utagerende at du ikke kan bo i nærheten av hensyn til dit andre barn, synes jeg det er merkelig at du har tapt saken om mer samvær?

Jeg tenker både du og mor trenger mye rådgivning her. Du må begyne å anerkjene datra de sine følelser! Det er ikke greit å la henne stå allene i henes følelser, uanset hva mor sier. Om mor er så utagerende som du fremstiler henne som, så må jo dateren din være klar over det. Da er det bekymringsverdig at dere ikke snaker om det. 

Jeg forstår du synes dette er vanskelig, men det er enda vonere for barne dit! Så vær så snill dra tilbake til familiekontoret (for jeg går ut i fra at du var der MANGE ganger før du forlot datra de), og fortel de at du trenger mer hjelp til å støte datra de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi kan gjerne snakke om at dersom vi var ari, ville vi håndtert ting annerledes, men sannheten er at ingen av oss var i hans sko og hadde vi vært det, ville vi trolig gjort akkurat det samme.

Sammenligner du deg med Ari Behn? 

hvis du ikke ønsker å validerende datterens følelser, ikke kan ha mer kontakt med henne, og ikke vil involvere instanser som kan bidra i situasjonen med mor-hva vil du da med tråden? 

Anonymkode: d5599...04b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Hva sier familievern kontoret når dere er der? Har du kontaktet barnevernet? Har du tatt opp samtaler hvor du blir mobet som bevis? Om mor er så utagerende at du ikke kan bo i nærheten av hensyn til dit andre barn, synes jeg det er merkelig at du har tapt saken om mer samvær?

Jeg tenker både du og mor trenger mye rådgivning her. Du må begyne å anerkjene datra de sine følelser! Det er ikke greit å la henne stå allene i henes følelser, uanset hva mor sier. Om mor er så utagerende som du fremstiler henne som, så må jo dateren din være klar over det. Da er det bekymringsverdig at dere ikke snaker om det. 

Jeg forstår du synes dette er vanskelig, men det er enda vonere for barne dit! Så vær så snill dra tilbake til familiekontoret (for jeg går ut i fra at du var der MANGE ganger før du forlot datra de), og fortel de at du trenger mer hjelp til å støte datra de. 

Det er ikke noen sak som er tapt, jeg har også bevis for alt dette.  

Men jo jeg skal forsøke å gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (10 timer siden):

Ærlig talt, skjerp deg.

Og hva feiler det deg?

Anonymkode: 5e7fc...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sammenligner du deg med Ari Behn? 

hvis du ikke ønsker å validerende datterens følelser, ikke kan ha mer kontakt med henne, og ikke vil involvere instanser som kan bidra i situasjonen med mor-hva vil du da med tråden? 

Anonymkode: d5599...04b

Nei, det er feil.
jeg forsøker å forklare deg at det ikke er svart hvitt. Det er ikke så enkelt som å bare skjerpe seg, komme seg ut av offerrollen og kjøre på, selv om du mener det. 

Det jeg sier er at grunnen til at jeg ikke hittil HAR blitt med på min datters fremstilling av at hun ikke vil til mor, er på bakgrunn av mor. 

Først og fremst ønsket jeg innspill på hva det kan være og jeg har allerede fått noen gode svar som kan passe til denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du mener altså at Ari tok livet sitt ene og alene fordi Märtha var ekkel mot ham? Det har jeg faktisk ikke hørt noe om før nå.

De fleste finner måter å håndtere «vanskelig» ekser på uten å true med uføretrygd. Skriftlig kommunikasjon, klare avtaler osv. Kanskje du skulle snakke med en profesjonell om dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener altså at Ari tok livet sitt ene og alene fordi Märtha var ekkel mot ham? Det har jeg faktisk ikke hørt noe om før nå.

De fleste finner måter å håndtere «vanskelig» ekser på uten å true med uføretrygd. Skriftlig kommunikasjon, klare avtaler osv. Kanskje du skulle snakke med en profesjonell om dette.

Nei. Det sa jeg ikke. Det er dine ord, ingen andre her som har sagt det.  

Det var heller ikke en trussel. Men jeg orker ikke å diskutere med deg, du vil ikke forstå likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 17.36):

Hei. Jeg er far til et barn på 8år. Hun bor hos sin mor og er hos meg annenhver helg. Hun har et søsken hos meg. 
Hver helg gråter hun både fredag, lørdag og søndag fordi hun ikke vil hjem, hun forteller at hun savner meg hele tiden. Jeg forsøker å oppmuntre henne, fortelle at hun blir å ha det fint på skolen, kose seg med vennene å ha tid med sin mor og at det ikke er lenge til vi sees igjen. Det hjelper ikke. 

Hva kan det være? Jeg blir bekymret. 

Er hun mishandlet hos mor? Seksuelt misbrukt av evt. en stefar? Mye rare folk der ute.....

Anonymkode: 97f08...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du håndtere datteren din sine følelser og stå i det eller så må du forsøke å gjøre noe med samværet. 

Hvis det du sier om barnets mor stemmer, så har nok ikke datteren din det bare greit der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 9.18):

Og hva feiler det deg?

Anonymkode: 5e7fc...471

En voksen mann vil ikke hjelpe barnet sitt emosjonelt og bruker moren som unnskyldning? Utrolig patetisk og synd for datteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...