Gå til innhold

Barn vil ikke hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er far til et barn på 8år. Hun bor hos sin mor og er hos meg annenhver helg. Hun har et søsken hos meg. 
Hver helg gråter hun både fredag, lørdag og søndag fordi hun ikke vil hjem, hun forteller at hun savner meg hele tiden. Jeg forsøker å oppmuntre henne, fortelle at hun blir å ha det fint på skolen, kose seg med vennene å ha tid med sin mor og at det ikke er lenge til vi sees igjen. Det hjelper ikke. 

Hva kan det være? Jeg blir bekymret. 

Anonymkode: 3830a...ae8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Jeg er far til et barn på 8år. Hun bor hos sin mor og er hos meg annenhver helg. Hun har et søsken hos meg. 
Hver helg gråter hun både fredag, lørdag og søndag fordi hun ikke vil hjem, hun forteller at hun savner meg hele tiden. Jeg forsøker å oppmuntre henne, fortelle at hun blir å ha det fint på skolen, kose seg med vennene å ha tid med sin mor og at det ikke er lenge til vi sees igjen. Det hjelper ikke. 

Seperasjonsangst. Min har det lignende og vi har kommet frem til at det er seperasjonsangst. Det er utrolig hardt for de små. Det er ikke så mye å få gjort med det egentlig. Sånn utenom mer samvær,noe som er umulig i mitt tilfelle. Da det hadde gått utover samværet med mor. Så det er ikke så enkelt.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har du ikke henne 50%

Det er ikke mulig pga avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lojalitet. De voksne bestemte at vi skulle bytte fra 50-50 til annenhver helg hos Pappa når jeg var rundt samme alder, og i fleire år etterpå gjorde jeg en heil drøss med småting for å markere at jeg var like mye Pappa sin unge som Mamma sin, sjøl om jeg bodde mindre der. Jeg følte at jeg svikta Pappa når jeg var mindre hos han enn hos Mamma, så du skal ikke se bort fra at det dattera di gjør er en liten overkompensasjon for at du skal vite at hun er like glad i deg som i mamma. 

Anonymkode: 40dbb...979

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke mulig pga avstand. 

Flytt nærmere barnets mor.

Anonymkode: b4354...b07

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du anerkjenner jo overhodet ikke ha hun sier? Du avfeier (oppmuntrer), avleder (fint på skolen, kose seg på vennene). Dette gjør at hun føler seg helt alene i følelsene sine og sitter fastlåst i dem. 

Du MÅ anerkjenne for at hun skal slippe følelsene og kunne akseptere dem. Akkurat nå blir det konflikt mellom ditt ønske om å muntre henne opp og hennes faktiske følelser. 

Så du må tørre å snakke om det vonde:
"Vil du ikke hjem?"
"Savner du meg hele tiden? Jeg savner deg også"

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ønsker deg mer i livet. Hør på barnet, er det mulig flytte nærmere, mer samvær

Anonymkode: efdae...5d9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun trenger deg mer, hva slags far flytter bort fra barnet sitt? 

Anonymkode: bbec8...4cb

Hvor står det at far har flyttet bort fra barnet sitt?

Anonymkode: 154f4...f5c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Lojalitet. De voksne bestemte at vi skulle bytte fra 50-50 til annenhver helg hos Pappa når jeg var rundt samme alder, og i fleire år etterpå gjorde jeg en heil drøss med småting for å markere at jeg var like mye Pappa sin unge som Mamma sin, sjøl om jeg bodde mindre der. Jeg følte at jeg svikta Pappa når jeg var mindre hos han enn hos Mamma, så du skal ikke se bort fra at det dattera di gjør er en liten overkompensasjon for at du skal vite at hun er like glad i deg som i mamma. 

Anonymkode: 40dbb...979

Dette! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er nok ungen bekymret over at du skal føle hun ikke elsker deg like mye som mor, og/eller at du elsker søsken mer enn henne når søsken bor der konstant. Ska ikke se borti fra hu gruner til mor hver gang hu skal til deg heller…

Anonymkode: 0c1ad...cb6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lajlaj skrev (11 timer siden):

Du anerkjenner jo overhodet ikke ha hun sier? Du avfeier (oppmuntrer), avleder (fint på skolen, kose seg på vennene). Dette gjør at hun føler seg helt alene i følelsene sine og sitter fastlåst i dem. 

Du MÅ anerkjenne for at hun skal slippe følelsene og kunne akseptere dem. Akkurat nå blir det konflikt mellom ditt ønske om å muntre henne opp og hennes faktiske følelser. 

Så du må tørre å snakke om det vonde:
"Vil du ikke hjem?"
"Savner du meg hele tiden? Jeg savner deg også"

Problemet er at om jeg gjør det, beskylder mor meg for å påvirke dette hos barnet og at jeg ikke oppmuntrer nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun trenger deg mer, hva slags far flytter bort fra barnet sitt? 

Anonymkode: bbec8...4cb

Det er vanskelig mellom meg å mor. Å bo nærme er ikke en god løsning. Dette også for å skjerme andre barn. 

Hun har drevet med trakassering i så stor grad at jeg ikke kan ha arbeidssted i nærheten av hennes omgangskrets eller leve i det for den saks skyld. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn sier slikt om far når hun er her, og slikt om meg når hun er hos ham. Lojalitet og separasjonsangst. For alt du vet sier hun det samme om deg når hun er hos mor. 

Anonymkode: 72d11...6c6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at jeg ville heller ikke hjem fra helgesamvær med pappa. Det var for hos pappa var det ingen lekser, ingen hverdag, bare kos, lek, gøy, ingen hverdagsrutiner, det var bare god helgekosemat og stas. Jeg trodde i mitt barnlige sinn at dersom jeg var mer hos pappa eller bodde der så var det slik hele tiden. Ikke som hos mamma der det var skole, lekser, mas om tannpuss, grønnsaker og kjedelig hverdagsmat, det var leggetider og oppgaver i hjemmet.

Selvsagt var det best hos pappa ;)

Anonymkode: 39244...318

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at om jeg gjør det, beskylder mor meg for å påvirke dette hos barnet og at jeg ikke oppmuntrer nok. 

Ærlig talt, skjerp deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som var sammen med moren til datteren din - hva er ditt inntrykk av denne dama? Selv om hun er kvinne, så betyr ikke det nødvendigvis at hun er en bedre omsorgsperson enn deg. Hvis hun også har et søsken hun er glad i som bor heltid hos deg, så kan det spille inn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...