AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 De som finnes som Chat gpt og copilot, de er kanskje ikke psykologer, men de kan definitivt være noen som kan være litt støttende. Har hatt litt helse utfordringer, og selv om spørsmålene mine har vært rettet mot det, symptomer ol, så har det hjulpet at de skriver type «du har hatt en vanskelig tid og har vært sterk» tilbake 😅😅 Anonymkode: c444f...f79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): De som finnes som Chat gpt og copilot, de er kanskje ikke psykologer, men de kan definitivt være noen som kan være litt støttende. Har hatt litt helse utfordringer, og selv om spørsmålene mine har vært rettet mot det, symptomer ol, så har det hjulpet at de skriver type «du har hatt en vanskelig tid og har vært sterk» tilbake 😅😅 Anonymkode: c444f...f79 Men har det hjulpet kun i noen få minutter eller har du fått det bedre resten av dagen av at ChatGPT trøstet deg? Anonymkode: c8acd...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De som finnes som Chat gpt og copilot, de er kanskje ikke psykologer, men de kan definitivt være noen som kan være litt støttende. Har hatt litt helse utfordringer, og selv om spørsmålene mine har vært rettet mot det, symptomer ol, så har det hjulpet at de skriver type «du har hatt en vanskelig tid og har vært sterk» tilbake 😅😅 Anonymkode: c444f...f79 Men det er jo ingen der som faktisk mener at du har vært sterk. Det er bare en samtalemodell som skriver det den er opplært til at folk liker å høre. Anonymkode: 327da...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 Pi.ai er det du leter etter. Anonymkode: 37718...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 Men AI-psykologer har da eksistert siden 1960-tallet! Mest kjent fra den tiden er ELIZA. Den finnes i mange utgaver, her er en av de: https://psych.fullerton.edu/mbirnbaum/psych101/eliza.htm skriv hva du vil si der det står "input". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pi.ai er det du leter etter. Anonymkode: 37718...ed1 Men det er tekstbasert da, jeg tenkte mer avansert. At man kunne se en person altså psykologen som endret ansiktsuttrykk, viste at hun lyttet, nikket osv Anonymkode: 5e5e6...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke rart det ikke er lagd enda? Mener at de lager en ai som man har videosamtale med når man selv ønsker og som tar inn lyd og som selv snakker med ord. Man kan se ansiktsuttrykk og alt sånt. Den kunne kommet med enten trøstende ord eller råd og verktøy man kan bruke. Bedre enn mange av de psykologene jeg har gått til på dps ihvertfall. Anonymkode: 5e5e6...8f6 Psykologer skal ikke komme med råd og verktøy. De skal hjelpe deg å reflektere slik at du selv kan endre måten du tenker på. Frode Thuen har forøvrig startet AI-opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #28 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 16.59): Det finnes sikkert noe slikt allerede. Men mye av behandlingen av depresjon handler om å bygge en relasjon mellom pasienten og psykologen. At pasienten har en som lytter og støtter. Jeg tror ikke folk vil føle det samme når det er et dataprogram. Anonymkode: c8acd...4d7 Edit: Jeg vet ikke om dette gjelder for andre. Men da jeg gikk til psykolog så jobbet jeg hardt for å bli bedre delvis for å kunne vise psykologen at jeg ble frisk fra depresjonen. Jeg var opptatt av å følge rådene til psykologen, rapportere tilbake og jeg gledet meg til jeg kunne fortelle psykologen at nå går det mye bedre. Jeg hadde neppe følt det samme om jeg kun snakket til et dataprogram. Anonymkode: c8acd...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 26. desember 2024 #29 Del Skrevet 26. desember 2024 Man er helt avhengig av andre sitt nervesystem for å få en effektiv behandling. Når du har en aktivert nervesystem, så kan den andre personen hjelpe deg helt ubevisst å roe ned nervesystemet fordi man går sammen i følelser og jobber bevisst med de. Ved å forholde seg til andre mennesker som har et mer behagelig nervesystem, så lærer man seg at man kan slappe av når kroppen er ekstremt aktivert. Så takk for at det enda ikke finnes AI psykolog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #30 Del Skrevet 29. desember 2024 Husker ikke hvilket radioprogram, men NRK intervjuet en mann som hadde spurt ai om å fungere som psykologen hans etter et brudd. Og mannen mente han hadde hatt god hjelp av dette. Var også en psykolog om uttalte seg om dette. Kan ikke huske om det var chatgtp eller hva han hadde brukt men hvis du googler litt finner du sikkert ut av det. Jeg hørte radioprogrammet i NRK radio - appen. Anonymkode: 7de43...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #31 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis du kun er ute etter støttende utsagn er jo det en mulighet. Men det kan du lære å gi deg selv også. Det høres ut dom du er ute etter støttesamtaler, ikke behandling hos en psykolog. Anonymkode: 331e5...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå