AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #21 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg er ikke så opptatt av det. Mannen min likte seig svor, og jeg er blitt glad i det selv. Etter at jeg ble alene steker jeg en litt stor ribbe. Lar noe av svoren poppe og spiser den samme dag. Resten av svoren legger jeg under surkålen og spiser den seig dagen etterpå. Skal jeg servere andre ribbe, så lar jeg all svoren poppe da jeg tror seig svor er for spesielt interesserte 😂 Anonymkode: 9668d...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #22 Del Skrevet 23. desember 2024 Det smaker veldig godt, og er en viktig del av måltidet. Ofte er ikke ribba riktig stekt når svoren ikke har blitt sprø, og fettet har ikke rent bort og gjennom kjøttet slik det skal. Og ikke minst ser det mye bedre ut på bordet. Svin med seigt svor, eller der svoren er skjert bort, er bare trist. Har en del års erfaring, så svoren blir sprø. Den ligger nå rutet og godt saltet med svorsiden ned på andre dagen. Anonymkode: 52985...efc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #23 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): det er et hysteri blitt med at svoren skal være sprø!! Anonymkode: da82a...c83 Hvorfor er det et hysteri at folk har andre smakspreferanser enn deg? Anonymkode: 7bfcf...502 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #24 Del Skrevet 23. desember 2024 Fordi sprø svor er godt. Svoren blir alltid sprø på ribba. På skinkestek blir bare deler av svoren ordentlig sprø, vanskeligere å få svoren på sidene sprø. Anonymkode: 77327...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #25 Del Skrevet 23. desember 2024 Vi spiser ikke svoren,så spiller egentlig ingen rolle sånn sett. Men syns jo det ser penere ut,så jeg prøver jo å få den sprø pga det. Anonymkode: 3257a...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. desember 2024 #26 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg liker utseende på den sprø svoren og smaken. Seig svor er jo som å tygge på tyggegummi. Om svoren, mot alle odds, ikke skulle bli sprø, så ville jeg nok kuttet den av før ribba ble servert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #27 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 15.35): Hvis jeg husker rett, så fordi fjernsynskjøkkenet med Ingrid Espelid Hovig en gang for veldig lenge siden skulle ha ribbe. Og da ble det plutselig brukt en oppskrift hvor svoren skulle poppe og bli sprø. Og så har det ballet på seg… Selv kjører jeg old school og koker ribba et par timer, før jeg skjærer av svoren og setter ribba i ovnen. Fettet smelter da og trekker ned i kjøttet, og alt blir lett crunchy. Fantastisk godt! Anonymkode: a897c...0d8 Sprø svor på ribbe er noe som går igjen i oppskrifter verden rundt, så det har ingenting med henne å gjøre Anonymkode: d5a45...f16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #28 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 14.24): Hvorfor er skal svoren være sprø? Jeg lurer på hvorfor det er så viktig at den må være det. Er ikke svoren sprø ja da er himmel og hav satt i bevegelse. Jeg tror til og med at det har oppstått full krangel (3.verdenskrig) når den ikke har blitt sprø. Er det viktig for deg at den er sprø? Overlever du om du ikke får sprø svor? Hva gjør du dersom ikke får det... God ribbesteking på julaften Anonymkode: da82a...c83 Fordi mange synes svoren er det beste ved hele måltidet og liker den sprø. Akkurat som resten av oss er opptatt av at ribba ikke er brent til kull eller rå... Anonymkode: 2bf38...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. desember 2024 #29 Del Skrevet 23. desember 2024 Fordi sprø svor er det beste med hele ribba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #30 Del Skrevet 25. desember 2024 Fordi seig svor ikke er godt og fordi det hører med til julestemninga å knaske svor. Anonymkode: 291e2...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 25. desember 2024 #31 Del Skrevet 25. desember 2024 Fordi svoren er ikke spiselig lengre om den ikke er sprø. Den blir seig og ekkel. Simple as that. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 25. desember 2024 #32 Del Skrevet 25. desember 2024 Det varierer litt om jeg får det til, men det eneste jeg liker, er å plukke av og smake en knasende sprø bit med det samme jeg tar ribba utav ovnen. Selve middagen, da plukker jeg bort både svor og fett. Har spist pent hos andre, men det er lenge siden jeg har vært hos andre og spist dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 25. desember 2024 #33 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 14.43): Fordi da kan man spise alt uten å måtte kaste mat. Den er uspiselig når den ikke er sprø, men seig og fettete. Anonymkode: a72c5...30c Det er like mye fett i svoren selv om den er sprø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 25. desember 2024 #34 Del Skrevet 25. desember 2024 Fordi det er en "morsom" julegreie. Fikk vi svoren sprø i år? Ble ribba som ønsket? Har vi noe å "skryte" av?! For min del er det ikke en viktig greie, men liker sprø svor ikke seig. Det er uansett en artig greie vi snakker om på julaften. "i år har vi perfekt svor dere". Eller som i år, da bare halve ribba ble sprø. Var noe feil med grillelementet i ovnen. Så kunne vi "slåss" om de gode bitene. Barna vant 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #35 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg fjerner svoren og lager bacongull istedet når jeg lager ribbe til megselv. Syntes ikke det er godt sammen med ribbemidaggen men bedre som snacks på kvelden 😅 Anonymkode: f14ab...edf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 26. desember 2024 #36 Del Skrevet 26. desember 2024 Det er viktig å rute opp svoren på ribba skikkelig. Synes ikke de har gjort det dypt nok fra slakteriet. Da blir svoren sprø under steking og så kan man gjerne ha den under grillelementet på slutten av steketiden. Sprø svor er mye bedre enn seig og hard svor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 28. desember 2024 #37 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 18.13): Jeg fjerner svoren og lager bacongull istedet når jeg lager ribbe til megselv. Syntes ikke det er godt sammen med ribbemidaggen men bedre som snacks på kvelden 😅 Anonymkode: f14ab...edf Hvordan lager du bacongull? Jeg leste at det var en veldig omstendelig og tidkrevende prosess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 28. desember 2024 #38 Del Skrevet 28. desember 2024 Fordi da er da den er god selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #39 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 14.24): Hvorfor er skal svoren være sprø? Jeg lurer på hvorfor det er så viktig at den må være det. Er ikke svoren sprø ja da er himmel og hav satt i bevegelse. Jeg tror til og med at det har oppstått full krangel (3.verdenskrig) når den ikke har blitt sprø. Er det viktig for deg at den er sprø? Overlever du om du ikke får sprø svor? Hva gjør du dersom ikke får det... God ribbesteking på julaften Anonymkode: da82a...c83 vet ikke. kanskje de synes det er kult å knekke tennene sine. Anonymkode: fa19f...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #40 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 14.24): Hvorfor er skal svoren være sprø? Jeg lurer på hvorfor det er så viktig at den må være det. Er ikke svoren sprø ja da er himmel og hav satt i bevegelse. Jeg tror til og med at det har oppstått full krangel (3.verdenskrig) når den ikke har blitt sprø. Er det viktig for deg at den er sprø? Overlever du om du ikke får sprø svor? Hva gjør du dersom ikke får det... God ribbesteking på julaften Anonymkode: da82a...c83 Jøss. Er du ikke voksen? For alle voksne vet at svoren er seig og uspiselig når den ikke er sprø. Sprø svor er en snacks. Anonymkode: 8f549...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå