Gå til innhold

Hvorfor er skal svoren være sprø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor det er så viktig at den må være det. Er ikke svoren sprø ja da er himmel og hav satt i bevegelse. Jeg tror til og med at det har oppstått full krangel (3.verdenskrig) når den ikke har blitt sprø.

Er det viktig for deg at den er sprø? Overlever du om du ikke får sprø svor? Hva gjør du dersom ikke får det...

God ribbesteking på julaften :)

Anonymkode: da82a...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi de liker sprø svor? Herregud for et dumt spørsmål 

Anonymkode: d5a45...f16

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi den skal spises.

Anonymkode: f03da...286

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da kan man spise alt uten å måtte kaste mat. Den er uspiselig når den ikke er sprø, men seig og fettete. 

Anonymkode: a72c5...30c

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså. Det går fint for min del. Jeg blir ikke sur. Men foretrekker sprø svor. 

Anonymkode: 93e3e...033

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ikke smaker godt om den ikke er sprø. For min del trenger vi ikke svor. Spiser i høyden en liten bit eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du bløt svor? Syns selv det smaker dritt og seigt da går det på avskjære og med bein. Sprø da syns jeg det smaker og blir dåist

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprø svor smaker best. Blir ikke svoren sprø er det kjipt, men ingen total krise. Da spiser vi ikke svor. 

Anonymkode: 407d8...288

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprø svor er rosinen i pølsa! Det betyr at måltidet er perfekt tilberedt og komplettert. Jeg foretrekker også pastaen al dente og smilende egg👌, ja generelt godt tilberedt mat.

Kombinasjonen salt, sprøtt og fett er en veldokumentert suksess!

Liker du myke knekkebrød eller vått potetgull?

Hvorfor det gjøres til en stor ting? Det er kultur, fellesskap, samtaleemne osv

Endret av kvinneguide
Utdyping
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste synes at det er en beste delen av ribba.

Når den ikke blir sprø, så er den for mange, blant annet meg, uspiselig - tennene mine klarer ikke tygge gjennom svor som ikke har poppet.

Men jeg hadde jo aldri kranglet på noe hvis det ikke ble sprøtt, men jeg hadde blitt elstremt skuffet... Uansett om jeg selvsagt ikke hadde klaget høyt.

Anonymkode: 6560f...015

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett, så fordi fjernsynskjøkkenet med Ingrid Espelid Hovig en gang for veldig lenge siden skulle ha ribbe. Og da ble det plutselig brukt en oppskrift hvor svoren skulle poppe og bli sprø. Og så har det ballet på seg… 

Selv kjører jeg old school og koker ribba et par timer, før jeg skjærer av svoren og setter ribba i ovnen. Fettet smelter da og trekker ned i kjøttet, og alt blir lett crunchy. Fantastisk godt!

Anonymkode: a897c...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis svoren skal spises, er den helt klar best når den er sprø. Derfor. Så enkelt. Håper det hjelper. 

Anonymkode: ba7f6...5bd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempelett å få svoren sprø, så jeg har aldri opplevd å ikke få sprø svor.

Anonymkode: 8543f...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg husker rett, så fordi fjernsynskjøkkenet med Ingrid Espelid Hovig en gang for veldig lenge siden skulle ha ribbe. Og da ble det plutselig brukt en oppskrift hvor svoren skulle poppe og bli sprø. Og så har det ballet på seg… 

Selv kjører jeg old school og koker ribba et par timer, før jeg skjærer av svoren og setter ribba i ovnen. Fettet smelter da og trekker ned i kjøttet, og alt blir lett crunchy. Fantastisk godt!

Anonymkode: a897c...0d8

Hva gjør du med svoren da?

Anonymkode: 6560f...015

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det ikke noen katastrofe om svoren er sprø. Jeg kutter opp alt i små stykkker og steker de i langpanne. Da blir ribba ikke så tørr. Og da smaker den mye bedre enn den måten for å få sprø svor. Ja, svoren er seig da, men det smaker mye bedre..

det er et hysteri blitt med at svoren skal være sprø!!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...