AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hei! Jeg er gravid i uke 40 og forhåpentligvis kommer det om bare få dager en liten en til verden ❤️ samboeren min har en sønn på 9år fra før av som er hos oss 50/50. Det jeg lurer litt på er hvor mye det er normalt at en voksen leker med sønnen sin. Når vi har han her hos oss er samboeren min med på absolutt alt. De kan spille sammen (mobilspill) etter jobb, være ute, spille brettspill osv fra morgen til kveld (altså etter jobb og hele dagene på helg). Jeg er også med på mye, men har ikke klart så mye i det siste fordi jeg er høygravid. Hvis min samboer ikke leker med han er bestemoren veldig på og skal finne på noe hele tiden. Han er aldri med venner på sin egen alder. Det har ikke så mye å si for meg for jeg tror min samboer overkompenserer i og med at han har han 50%, men er det egentlig sunt? Jeg tenker også spesielt når det kommer en til inn i bildet at det kan bli en fryktelig stor overgang for både min samboer og min stesønn 🥺 vi har også en hund, men det er jeg som har hatt hovedansvar og gjort alt med hunden, men nå må jo min samboer ta litt mer ansvar der i og med at det kommer en baby. Hvis jeg sier «kanskje du skal finne på noe selv?» så går det 5 minutter også spretter min samboer opp og er nødt til å aktivisere fordi han ikke har evnen til å kjede seg eller finne på noe selv. Hvor mye leker dere med deres barn? Og er det normalt eller er det rart at faren er så mye med sønnen? Jeg er som sagt veldig nøytral er bare veldig redd for den brå overgangen… 🥺 Anonymkode: 2919a...135 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Når mine var på den alderen, lite. Spilte noen brettspill, så en film sammen osv, ellers var de jo helst med venner. Har han ingen jevngamle venner i nærheten? Når det er sagt så er det jo fint at far er så nærværende med sin sønn. En på 9 skjønner også det blir noe anderledes med en baby i hus. Kanskje dere kan involvere han mye her og gi han ansvar for hunden, så han føler seg nyttig. Anonymkode: a85c7...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når mine var på den alderen, lite. Spilte noen brettspill, så en film sammen osv, ellers var de jo helst med venner. Har han ingen jevngamle venner i nærheten? Når det er sagt så er det jo fint at far er så nærværende med sin sønn. En på 9 skjønner også det blir noe anderledes med en baby i hus. Kanskje dere kan involvere han mye her og gi han ansvar for hunden, så han føler seg nyttig. Anonymkode: a85c7...156 Vi har masse unger i gata som også går i klassen hans, når de er ute å leker i snøen for eksempel vil han heller være inne og spille med faren enn å være ute med venner. Min samboer sier han skal bestemme selv og jeg kan liksom ikke legge meg for mye borti det heller… Jeg er helt enig i at det er super fint at de har et så tett bånd ❤️ er bare redd det kan bli litt mye om det gir mening og dermed går på bekostning av vennskap🥺 Anonymkode: 2919a...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Aldri lekt med mine barn i det hele tatt. Det er de som skal bli voksne og derfor strekke seg etter meg, ikke jeg som skal bli et barn. Men, jeg har alltid vært mye sammen med barna. de hjelper med å lage mat, vi gjør rent SAMMEN som familie. Vi går turer, vi planter i hagen og hugger ved. Også de helt små fikk enkle oppgaver. Vi har kosestunder i sofaen med både brettspill, eventyr, tegning og tv. Å lese bok har jeg gjort MYE. Men ren lek har jeg aldri drevet med, og synes dessuten at det er helt galt. Håper du kan ta en prat med din samboer, for ellers kommer du til å være alene med baby om alt. Høres ut som en tivoli pappa som overkompenserer noe voldsomt… Anonymkode: cc81a...231 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Leker ikke med min 9 åring , spiller litt brett spill med han når han har lyst , eller for å minske på skjerm tiden . Anonymkode: 26fbf...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Lekte ikke direkte med 9 åring. Vi spilte brettspill, drev med hobby ting, var på skytterbanen, syklet og gikk turer. Men å sette seg ned å bygge legos osv det gjorde de nå selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikio Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Det er fint at man kan finne på ting sammen som en familie, spille spill, male, gå tur eller gjøre noe hyggelig. Men det er så viktig at barn lærer å aktivisere seg selv. At de får opplevd følelsen av å kjede seg. Slik blir de mindre avhengig av sine foreldre til å finne på ting. De blir mer kreative og ofte også rolige. Dette vil ha mye å si for hverdagslivet hjemme. Foreldre som spretter opp for å aktivisere ungene sine skjønner jeg meg ikke på. De gjør dem en bjørnetjeneste 🐻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå