Thomasine Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hei. Trenger hjelp. Er sikkert SÅ lett for de som strikker jevnlig. Jeg strikker nå og da. Har strikket meg en lue. Ble for stor, men det ble en lue. 😅 Skal prøve igjen, men da vil jeg ha avslutningen finere. Jeg strikker 2 rett og 2 vrang ( jeg sa enkel? 😅), når jeg fikk den lengden jeg ønsket begynte jeg å felle av…litt og litt…det ble IKKE fint! Ikke lengre 2 og 2 på toppen av lua…🤔🫣 Er det noen tips jeg kan få til hvordan felle av slik at mønsteret ikke helt forsvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Jeg forstår ikke helt hva du mener, men har du ikke en oppskrift som du følger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg syns det er fint å felle dobbeltribb som i hipsterlua til petiteknit: https://www.petiteknit.com/no/products/hipsterhuen Der felles det på hver side av fire faste punkter, slik at rettmaskene fra fire ribber følges hele veien til toppen og mønsteret ellers "spises opp" med fellingene. Vil egentlig anbefale å kjøpe oppskriften og følge strikkefastheten i den, så får du også en lue som er passe stor. Anonymkode: f8670...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Petiteknit har en lue som heter weekend lue som høres ut som noe ala det du ønsker å strikke. Den har godt forklarte fellinger som gir en flott avslutning. Anbefaler deg å følge oppskrifter slavisk når du ikke er noen stor strikker. Jeg har selv strikket i godt over ti år nå, men har ikke før nylig turt å prøve meg på ting fra egen fantasi. Anonymkode: 50123...cd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 2 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 2 timer siden Takk for svar. 😀Skjønner at jeg må spørre noen som kan vise meg…🫣 Skal søke opp Petiteknit lue. 🙏🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå