AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #141 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Uansett hva som skjer, så kommer jeg ikke til å legge meg ned og bli trygdet Anonymkode: 58b12...fe0 Du er jo snart pensjonist... Anonymkode: 4c8c8...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #142 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Uansett hva som skjer, så kommer jeg ikke til å legge meg ned og bli trygdet Anonymkode: 58b12...fe0 Nå måtte jeg le 🙂. Jeg følte meg også uovervinnelig. Så nok litt ned på folk som ikke var i jobb. Ble plutselig ufør da jeg var noen og førti, og har fått livet svært redusert. Ikke lurt å være så tøff i trynet. Plutselig smeller det. Og da skjemmes man gjerne over sine tidligere holdninger. Jeg hadde heldigvis vett til å ha uføreforsikring. Anonymkode: 4b3ae...b29 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #143 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett hva som skjer, så kommer jeg ikke til å legge meg ned og bli trygdet Anonymkode: 58b12...fe0 Vi er flere med den holdningen som har blitt tygdet. Det er ikke ett valg man tar å bli trygdet om du med flere tror det. Jeg hadde ikke sjangs til å komme tilbake til noe jobb, fungerer ikke hjemme en gang. Anonymkode: 91abe...753 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #144 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dette tilfellet sliter jeg med å skjønne at noen trives så godt med å krisemaksimere ja, spesielt siden de velger å ikke ta medisinene sine midt oppi denne «livskrisen». Bare for å ha det verst mulig, liksom. Anonymkode: 6cc52...246 Hvis medisiner gjør deg ennå dårligere så er vel valget ikke så vanskelig? Mange som blir dårligere av medisiner og må velge å avstå. Anonymkode: 91abe...753 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #145 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett hva som skjer, så kommer jeg ikke til å legge meg ned og bli trygdet Anonymkode: 58b12...fe0 🤣 Får håpe du ikke møter deg selv i døra og må spise dine egne ord da. Anonymkode: 2103a...53a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #146 Del Skrevet 23. desember 2024 Stor pike skrev (15 timer siden): Jeg er også i overgangsalderen og har lite plager. Men jeg har empati og kan føle med de som er plaget. Og hvis noen har det jævlig så har de det. Dette. Bare fordi jeg ikke har den samme overgangsalderen som TS trenger jeg vel ikke å snakke henne ned. Nettopp fordi jeg har det annerledes så har jeg mindre forutsetninger for å sette meg inn i hva hun går gjennom. Det blir som om jeg skulle fortelle kvinner med fødselsskader at de må ta seg sammen og oppføre seg normalt fordi jeg hadde greie fødsler og ikke trengte å sy et eneste sting. Anonymkode: 25a37...052 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #147 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette. Bare fordi jeg ikke har den samme overgangsalderen som TS trenger jeg vel ikke å snakke henne ned. Nettopp fordi jeg har det annerledes så har jeg mindre forutsetninger for å sette meg inn i hva hun går gjennom. Det blir som om jeg skulle fortelle kvinner med fødselsskader at de må ta seg sammen og oppføre seg normalt fordi jeg hadde greie fødsler og ikke trengte å sy et eneste sting. Anonymkode: 25a37...052 Dette! Jeg blir så matt av folk som har så lite evne til empati, skremmende. Anonymkode: 2103a...53a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #148 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis medisiner gjør deg ennå dårligere så er vel valget ikke så vanskelig? Mange som blir dårligere av medisiner og må velge å avstå. Anonymkode: 91abe...753 Men det står jo ikke noe sted at hun blir dårligere av medisinene? Det står at hun ikke kan ta hormonpreparater, og så står det at hun har valgt å ikke ta sine vanlige medisiner, som er sovepiller og beroligende. For å være «flink» skriver hun, noe jeg ikke kan forstå. Samtidig klager hun over at det er et rent helvete med panikkangst osv. Litt løsningsorientert går det vel an å være. Anonymkode: 6cc52...246 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #149 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): TS, hvilken behandling får du for overgangsalder? Dersom en type østrogen ikke fungerer, så finnes det forskjellig annet man kan prøve ut. Man trenger ikke å legge seg ned og bli offer for overgangsalderen heller. Men det vil kreve litt innsats fra deg. Anonymkode: 096c1...10f Det krever heller ikke så mye innsats å lese gjennom en tråd der TS har svart på akkurat dette....flere ganger. Anonymkode: ad2dc...335 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #150 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): TS har prøvd hormoner, om du leser tråden. Anonymkode: 91abe...753 Gidder ikke lese hele tråden nei. Da må hun prøve flere sorter. Anonymkode: 30e63...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #151 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men det står jo ikke noe sted at hun blir dårligere av medisinene? Det står at hun ikke kan ta hormonpreparater, og så står det at hun har valgt å ikke ta sine vanlige medisiner, som er sovepiller og beroligende. For å være «flink» skriver hun, noe jeg ikke kan forstå. Samtidig klager hun over at det er et rent helvete med panikkangst osv. Litt løsningsorientert går det vel an å være. Anonymkode: 6cc52...246 Om du leser tråden så forteller hun. Jeg tenker TS er løsningsorientert men det betyr jo ikke at hun ikke syntes jula er vanskelig for det. Makan selvom folk forteller om det de syntes er problematisk her -betyr ikke at man automatisk er i offerrolle eller har andre mestringsstrategier. Anonymkode: 91abe...753 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #152 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Flere som sliter med den kombinasjonen? Jeg kommer meg greit gjennom dagene til vanlig, fordi jeg er ufør. Kan slappe av når jeg vil, sove når jeg vil, være for meg selv når jeg vil osv, alt etter dagsform. Nå har utflyttede unger kommet hjem på ferie, og jeg har det helt grusomt. Angst, panikkanfall, tinnitus på topp, søvnløs, gråteferdig m.m. Og prøver jeg å gjøre noe praktisk, kommer hetetoktene som perler på en snor. Dette blir en lang jul, kjenner jeg. Følte bare for å klage litt. Anonymkode: 59035...9d0 Er selv i overgangsalderen. Men sliter med soving og hetetokter som har vart 1 mnd nå. Savner en 8 timers søvn. Ellers så er det ikke så gale med overgangsalderen. Anonymkode: f5786...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #153 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om du leser tråden så forteller hun. Jeg tenker TS er løsningsorientert men det betyr jo ikke at hun ikke syntes jula er vanskelig for det. Makan selvom folk forteller om det de syntes er problematisk her -betyr ikke at man automatisk er i offerrolle eller har andre mestringsstrategier. Anonymkode: 91abe...753 Altså, det står rett ut at hun har valgt å IKKE ta beroligende og sovetabletter denne julen (av uforståelige grunner). Da mener jeg man tar offerrollen når man klager. Er det ikke nettopp i situasjoner der ting føles uutholdelig at man tar slike medisiner? Anonymkode: 6cc52...246 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuleku Skrevet 23. desember 2024 #154 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det sitter en del folk der ute som drømmer om en dag fri og ha en familie. Utakknemlige dame. Overgangsalder er ikke en livskrise. Anonymkode: 9b743...2f4 Jo, det kan det faktisk være. 😞 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #155 Del Skrevet 23. desember 2024 Forstår hvorfor kvinnehelse blir nedprioritert, når man leser hvor lite kvinner bryr seg om sine medsøstres helse. Yikes! Anonymkode: 4c8c8...e2d 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #156 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er jo snart pensjonist... Anonymkode: 4c8c8...e2d Og det er jo denne dana snart og. Så hun kan jo bare ta seg sammen de siste årene siden du mener det er så kort tid igjen. Anonymkode: 58b12...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #157 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er 54 år jeg. Har ikke noe av det du skriver om. Anonymkode: 58b12...fe0 Ok Anonymkode: 59035...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #158 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du sier du har forsøkt hormoner, TS, men har du prøvd testosteron? Snakk med gynekologen din om det. Demper uro, bedrer humør. Anonymkode: 6cc52...246 Testosteron er utelukket når man har hatt hjerteforstyrrelser, sa min gynekolog. TS Anonymkode: 59035...9d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #159 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gidder ikke lese hele tråden nei. Da må hun prøve flere sorter. Anonymkode: 30e63...235 Det er ikke mer å prøve ut, jeg tåler ikke HRT, punktum. Regner med at både lege og gynekolog kan mer om dette enn deg. TS Anonymkode: 59035...9d0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #160 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forstår hvorfor kvinnehelse blir nedprioritert, når man leser hvor lite kvinner bryr seg om sine medsøstres helse. Yikes! Anonymkode: 4c8c8...e2d Altså kvinner? Det er snakk om 1-2 troll hvor jeg tenker den ene er under 18 år. Kvinner generelt bryr seg. Anonymkode: c72c5...80e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå