AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #61 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette blir bare for mye. Anonymkode: e411c...eb5 Det er meg du siterte, hva er det du lurer på? Anonymkode: 91abe...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #62 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen kommer aldri over de du funkjsonsnedsettelsene som kommer av overgangsalder. Du må nok bare akseptere det selvom du ikke forsår. Ingen fasit på dette. Anonymkode: 91abe...753 Nå sier TS at hun ikke er ufør pga. overgangsalder "Var først sengeliggende i 6 mnd, utviklet panikklidelse med agorafobi (som er diagnosen på mine uførepapirer), har fått sterk tinnitus, nedsatt hørsel, svimmelhetsanfall og dårlig balanse Jeg er utredet opp og i mente, og konklusjonen er at alt skyldes hormonsvingninger. Men diagnosen for å bli ufør er ikke "overgangsalder" " Anonymkode: 45b64...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #63 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå sier TS at hun ikke er ufør pga. overgangsalder "Var først sengeliggende i 6 mnd, utviklet panikklidelse med agorafobi (som er diagnosen på mine uførepapirer), har fått sterk tinnitus, nedsatt hørsel, svimmelhetsanfall og dårlig balanse Jeg er utredet opp og i mente, og konklusjonen er at alt skyldes hormonsvingninger. Men diagnosen for å bli ufør er ikke "overgangsalder" " Anonymkode: 45b64...ba9 Alt kommer jo av overgangsalderen, hva er forskjellene mener du? Hadde hun ikke fått så konsekvenser av overgangsalder så hadde hun ikke vært ufør. Anonymkode: 91abe...753 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #64 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flere som sliter med den kombinasjonen? Jeg kommer meg greit gjennom dagene til vanlig, fordi jeg er ufør. Kan slappe av når jeg vil, sove når jeg vil, være for meg selv når jeg vil osv, alt etter dagsform. Nå har utflyttede unger kommet hjem på ferie, og jeg har det helt grusomt. Angst, panikkanfall, tinnitus på topp, søvnløs, gråteferdig m.m. Og prøver jeg å gjøre noe praktisk, kommer hetetoktene som perler på en snor. Dette blir en lang jul, kjenner jeg. Følte bare for å klage litt. Anonymkode: 59035...9d0 Bestill deg en legetime hos privat gynekolog så snart som mulig, gjerne i morgen hvis du får time. Få deg hormoner så forsvinner plagene på en dag eller to. Sånn kan du jo ikke ha det. Sunt er det heller ikke, tar du hormontilskudd vil du føle deg vital og klar i hodet mye lenger inn i alderdommen. I tillegg slipper du alt av hetetokter og andre plager. Anonymkode: aba88...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #65 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nettopp og overgangsalder varer svært sjelden i 7 år. For de fleste varer det 2-5 år. En er sykemeldt og mulig AAP resten. Anonymkode: 45b64...ba9 For noen varer det livet ut. Anonymkode: 59035...9d0 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #66 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bestill deg en legetime hos privat gynekolog så snart som mulig, gjerne i morgen hvis du får time. Få deg hormoner så forsvinner plagene på en dag eller to. Sånn kan du jo ikke ha det. Sunt er det heller ikke, tar du hormontilskudd vil du føle deg vital og klar i hodet mye lenger inn i alderdommen. I tillegg slipper du alt av hetetokter og andre plager. Anonymkode: aba88...ee9 Jeg har tett oppfølging av gynekolog og har prøvd ut det som finnes av hormoner dessverre. Anonymkode: 59035...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #67 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alt kommer jo av overgangsalderen, hva er forskjellene mener du? Hadde hun ikke fått så konsekvenser av overgangsalder så hadde hun ikke vært ufør. Anonymkode: 91abe...753 At hun sliter psykisk. Ikke noe galt i det Anonymkode: 45b64...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #68 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestill deg en legetime hos privat gynekolog så snart som mulig, gjerne i morgen hvis du får time. Få deg hormoner så forsvinner plagene på en dag eller to. Sånn kan du jo ikke ha det. Sunt er det heller ikke, tar du hormontilskudd vil du føle deg vital og klar i hodet mye lenger inn i alderdommen. I tillegg slipper du alt av hetetokter og andre plager. Anonymkode: aba88...ee9 Ts sier hun tåler ikke hormoner, og at hun har prøvd det. Anonymkode: 58ad2...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #69 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå sier TS at hun ikke er ufør pga. overgangsalder "Var først sengeliggende i 6 mnd, utviklet panikklidelse med agorafobi (som er diagnosen på mine uførepapirer), har fått sterk tinnitus, nedsatt hørsel, svimmelhetsanfall og dårlig balanse Jeg er utredet opp og i mente, og konklusjonen er at alt skyldes hormonsvingninger. Men diagnosen for å bli ufør er ikke "overgangsalder" " Anonymkode: 45b64...ba9 Sånn er det nok med mange sykdommer. Diagnosen er ikke en godkjent diagnose hos NAV, og da henger man det på en annen knagg. Anonymkode: 59035...9d0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #70 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At hun sliter psykisk. Ikke noe galt i det Anonymkode: 45b64...ba9 Hormonell ubalanse kan gi psykiske plager som man kan bli kvitt om man tåler hormontilskudd. Anonymkode: 91abe...753 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #71 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hormonell ubalanse kan gi psykiske plager som man kan bli kvitt om man tåler hormontilskudd. Anonymkode: 91abe...753 Det som også hjelper er: Ta seg litt sammen og ikke overdrive. Alle kvinner går igjennom overgangsalderen. Noen er nok litt mer skjør enn andre og tåler mindre, men å få panikkangst og ikk evne å ta seg av egne, voksne, barn noen få dager i jula er sterk psykiatri eller overdrivelse for å leke offer Anonymkode: 45b64...ba9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #72 Del Skrevet 22. desember 2024 Herregud så mange usympatiske og kunnskapsløse mennesker som svarer her. TS skriver at hun er ufør, så da er hun åpenbart kronisk syk i tillegg. Overgangsalderen kan gi ekstreme symptomer for noen, hvor panikkangst er en av dem. Har du hatt panikkangst selv? Tror du virkelig det bare er å "ta seg sammen" når du har panikkangst? Jeg gir meg ende over! TS, jeg foreslår at du kommuniserer og er åpen med ungene dine. Forklar at du ikke har mye overskudd nå og trenger hvile, at de må varte opp seg selv. Anonymkode: 2103a...53a 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #73 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som også hjelper er: Ta seg litt sammen og ikke overdrive. Alle kvinner går igjennom overgangsalderen. Noen er nok litt mer skjør enn andre og tåler mindre, men å få panikkangst og ikk evne å ta seg av egne, voksne, barn noen få dager i jula er sterk psykiatri eller overdrivelse for å leke offer Anonymkode: 45b64...ba9 Oioi -tenker man kan heller kan prøve å sette seg inn i andres sted. Jeg tenkt TS helt sikker tar seg mer en nok sammen, må være lov å dele det som er vanskelig uten å få beskjed om å ta seg sammen av fremmede mennesker som ikke lever i kroppen til TS. Anonymkode: 91abe...753 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #74 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som også hjelper er: Ta seg litt sammen og ikke overdrive. Alle kvinner går igjennom overgangsalderen. Noen er nok litt mer skjør enn andre og tåler mindre, men å få panikkangst og ikk evne å ta seg av egne, voksne, barn noen få dager i jula er sterk psykiatri eller overdrivelse for å leke offer Anonymkode: 45b64...ba9 Jepp, du har rett. Jeg har lekt offer i mange år nå. Har faktisk lekt så mye at jeg har havnet ut av arbeidslivet, mistet mye av mitt sosiale liv og blitt sengeliggende i lange perioder. Har tydeligvis ikke skjønt det med å gi meg når leken er god jeg 🤷♀️ Anonymkode: 59035...9d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #75 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sitter en del folk der ute som drømmer om en dag fri og ha en familie. Utakknemlige dame. Overgangsalder er ikke en livskrise. Anonymkode: 9b743...2f4 Du tråkker ganske hardt på noen som ligger nede nå, samt spytter på legers profesjon som har brukt mange år på en spesialisering som er knyttet mot lidelsen overgangsalder. At andre har det verre er å sette to svake gruppe opp mot hverandre og ikke noe mennesker med empati gjør. Men deg om det….. Anonymkode: a8b14...d15 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #76 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud så mange usympatiske og kunnskapsløse mennesker som svarer her. TS skriver at hun er ufør, så da er hun åpenbart kronisk syk i tillegg. Overgangsalderen kan gi ekstreme symptomer for noen, hvor panikkangst er en av dem. Har du hatt panikkangst selv? Tror du virkelig det bare er å "ta seg sammen" når du har panikkangst? Jeg gir meg ende over! TS, jeg foreslår at du kommuniserer og er åpen med ungene dine. Forklar at du ikke har mye overskudd nå og trenger hvile, at de må varte opp seg selv. Anonymkode: 2103a...53a Takk! Jeg snakker med ungene, og de er greie og forståelsesfulle. Jeg bare følte meg litt nedfor, kjente et behov for å klage litt og kanskje høre at vi er flere i samme situasjon. Ikke visste jeg at jeg satte i gang et jordskjelv her inne. Anonymkode: 59035...9d0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #77 Del Skrevet 22. desember 2024 TS her. Det er en del damer her inne som kommer til å få seg et aldri så lite sjokk, når den herlige overgangsalderen melder seg 😂 Anonymkode: 59035...9d0 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #78 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta meg sammen fra overgangsalderen og dens plager? Tja.... Ungene hjelper da til de, er ikke arbeidsmengden som slår beina under meg, det er psyken/overgangsalderen. Anonymkode: 59035...9d0 Men den hjelper legen deg med. Hvorfor har du ikke søkt hjelp, om problemet plager deg? Anonymkode: 42d69...715 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #79 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Det er en del damer her inne som kommer til å få seg et aldri så lite sjokk, når den herlige overgangsalderen melder seg 😂 Anonymkode: 59035...9d0 Mistenker ett par mannfolk som svarer her -de burde prise seg lykkelige for at de stortsett har stabile hormoner igjennom hele livet . Anonymkode: 91abe...753 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #80 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Jeg snakker med ungene, og de er greie og forståelsesfulle. Jeg bare følte meg litt nedfor, kjente et behov for å klage litt og kanskje høre at vi er flere i samme situasjon. Ikke visste jeg at jeg satte i gang et jordskjelv her inne. Anonymkode: 59035...9d0 Dette er KG, man kan dessverre ikke forvente mer av folk flest i dette forumet. Hev de over det, og send litt kjærlighet til tullingene. De trenger det åpenbart, siden de mangler så mye empati og kunnskap #smilehjertefjes Stor klem til deg, TS. Ta deg en tur til legen over nyttår og få medisiner for overgangen, det hjelper mange ❤️ Anonymkode: 2103a...53a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå