AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 Vi vanner ut i to døgn. Bytter ikke vann. Kjøper slakt og salter og tørker selv. Anonymkode: a2578...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #22 Del Skrevet 26. desember 2024 Kan ts oppdatere hvordan smaken på pinnekjøttet ble? Anonymkode: 59342...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #23 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 4.52): Ta det utav igjen asap. Utvannet pinnekjøtt smaker helt grusomt. Bør heller ikke bare følge anvisningen. Smak på vannet. Er det for salt trenger det litt mer liggetid, er det grei saltsmak så ta det ut. ta ut igjen kjøttet, tørk godt av det og oppbevar det i boks med lokk. Anonymkode: d167d...b14 Her var du veldig påståelig, at utvannet pinnekjøtte smaker helt grusomt er en merkelig uttalelse, om man ikke vatnet det ut så ville det nok være uspiselig for de fleste. Jeg er tilheneger av å vanne ut litt for mye enn litt for lite, for det går å tilsette salt men ikke fjerne saltsmak etter det har blitt dampet. Utvanningen har en annen misjon også, det forandrer teksturen på kjøttet, jo lengre utvanningen er dessto mørere blir kjøttet. Pinnekjøtt som har mye saltsmak igjen, blir tørt og trevlete. Men selvsagt det er smak og behag til slutt, for meg er julemiddagen ødelagt om pinnekjøttet er for salt. Alle profesjonelle kokker vil nok ikke servere veldig saltet pinnekjøtt. TS kan bare ta det helt med ro etter min mening. Anonymkode: a1ae8...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå