AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Hvorfor er det slik at noen er førstekonsulent i offentlig sektor i mange år, selv om de har både bachelor og mastergrad? Er ikke dette en lavere grads stilling/nybegynner-stilling? Jeg ser utlysninger ofte sier «førstekonsulent/rådgiver, for rådgiver må du ha to års erfaring». Hvorfor blir noen sittende fast i denne stillingskoden? Anonymkode: b234f...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Er ikke første-konsulent bedre betalt noen ganger. Spesielt hvis du har noen år ansiennitet. Anonymkode: 12177...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Det kan gå på utvikling av stillingens grunnpreg for eksempel. Hos oss (stat) må en endre vanskelighetsgrad og kompleksitet på stillingen for å bytte kode. Hvis jeg fx bare jobba på postmottaket er det jo rett at jeg ikke skal endre stilling. Men hvis jeg som saksbehandler stadig får vanskeligere saker, kan kodebytte være rett. Dette er jo forhandlinger Anonymkode: 590c3...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kan gå på utvikling av stillingens grunnpreg for eksempel. Hos oss (stat) må en endre vanskelighetsgrad og kompleksitet på stillingen for å bytte kode. Hvis jeg fx bare jobba på postmottaket er det jo rett at jeg ikke skal endre stilling. Men hvis jeg som saksbehandler stadig får vanskeligere saker, kan kodebytte være rett. Dette er jo forhandlinger Anonymkode: 590c3...e2a Kodebytter skjer sjølvsagt i postmottaket også. Endring i feks ansvarsområde eller kompleksitetet i faglege teme, opplæring av andre, auka kompetanse pga digitalisering osv. Anonymkode: 80407...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kodebytter skjer sjølvsagt i postmottaket også. Endring i feks ansvarsområde eller kompleksitetet i faglege teme, opplæring av andre, auka kompetanse pga digitalisering osv. Anonymkode: 80407...041 Hvorfor blir noen sittende fast i denne stillingskoden i mange år da? Jeg vil jo tro man får økt kompleksitet og kompetanse ettersom årene går.. Er de mindre kompetent? Anonymkode: b234f...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor blir noen sittende fast i denne stillingskoden i mange år da? Jeg vil jo tro man får økt kompleksitet og kompetanse ettersom årene går.. Er de mindre kompetent? Anonymkode: b234f...ec1 Det kan være ønskelig å gunstige økonomisk rett og slett. Hos oss er det slik, førstekonsulent er sikret årlig prosent oppgang. Jeg er i en situasjon hvor det ville vært naturlig og endre opp til senior/rådgiver, men rent økonomisk er det dumt da jeg allerede er bedre lønnet enn de i samme gruppe/ arbeidsoppgaver som er senior/rådgiver. Jeg melker derfor førstekonsulent stillingen for det den er verdt, kommer det endringer så blir det en ny vurdering. Anonymkode: f109f...245 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det kan være ønskelig å gunstige økonomisk rett og slett. Hos oss er det slik, førstekonsulent er sikret årlig prosent oppgang. Jeg er i en situasjon hvor det ville vært naturlig og endre opp til senior/rådgiver, men rent økonomisk er det dumt da jeg allerede er bedre lønnet enn de i samme gruppe/ arbeidsoppgaver som er senior/rådgiver. Jeg melker derfor førstekonsulent stillingen for det den er verdt, kommer det endringer så blir det en ny vurdering. Anonymkode: f109f...245 Samme her. Byttet fra seniorkonsulent til førstekonsulent, gikk opp i lønn og får årlig stigning i tillegg til det som kommer i lønnsoppgjør. Skal melke dette så lenge jeg får til. Anonymkode: fb13b...785 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor blir noen sittende fast i denne stillingskoden i mange år da? Jeg vil jo tro man får økt kompleksitet og kompetanse ettersom årene går.. Er de mindre kompetent? Anonymkode: b234f...ec1 Ja, det kan faktisk være. Det er mange ansatte i kommune f.eks som er fornøyd der de er og ikke har noen ambisjoner. Mange som har jobbet i mange mange år og som ikke ville fått jobben i dag basert på krav til utdanning og kompetanse. Anonymkode: 441f0...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå