Gå til innhold

Kjæresten min er fattig…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 12.21):

Det er jo ts som har lite penger i forhold til hvilken livsstil hun vil ha, ikke han. 

Jeg tjente forøvrig nesten en million i år, får vondt i lommeboka av prisene til et antrekk til over tusenlappen jeg trenger til hobby, og ville aldri kjøpt jakke til 2.000 kr når den kjøpt på salg til 500 holder meg varm. Om jeg skal spandere på meg selv bruker jeg penger på min egen kropp eller bolig. 

Anonymkode: a2ad4...860

Jeg kjøper heller ikke dyre ting. Jeg kan ikke huske sist jeg brukte penger på meg selv. Det er ikke det dette handler om, men at jeg føler vi har ulike interesser og vil ulike ting for fremtiden. Jeg elsker å reise. Han har ikke behov for det. Jeg elsker storby livet og teste nye restauranter. Han har ikke råd til det og trives best hjemme i sitt lille hus. TS

Anonymkode: 3b5a5...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøper heller ikke dyre ting. Jeg kan ikke huske sist jeg brukte penger på meg selv. Det er ikke det dette handler om, men at jeg føler vi har ulike interesser og vil ulike ting for fremtiden. Jeg elsker å reise. Han har ikke behov for det. Jeg elsker storby livet og teste nye restauranter. Han har ikke råd til det og trives best hjemme i sitt lille hus. TS

Det spiller ingen rolle for lommeboka om du kjøper reiser og måltider, eller ting og tang. Det er uansett penger ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han har ikke EK på 1.6 mill. Selger han boligen får han ca. 400 000 kr. 20.000 kr er alt han har på konto. Barn koster ca. 50.000 kr pr. år. Det sier seg selv at han ikke har råd til barn og bryllup da. TS

Du sa at huset var verdt 1,5 mill

Anonymkode: 64b62...20a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke det dette handler om, men at jeg føler vi har ulike interesser og vil ulike ting for fremtiden. Jeg elsker å reise. Han har ikke behov for det. Jeg elsker storby livet og teste nye restauranter. Han har ikke råd til det og trives best hjemme i sitt lille hus. TS

Dropp han.

Han fortjener noen bedre.

Anonymkode: d6166...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han....trives best hjemme i sitt lille hus. TS

Det er nok perfekt for livet med barn.

Da må man være mye hjemme eller i nærområdet der man bor, og har ikke tid eller råd til å spise ute særlig ofte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han har ikke EK på 1.6 mill. Selger han boligen får han ca. 400 000 kr. 20.000 kr er alt han har på konto. Barn koster ca. 50.000 kr pr. år. Det sier seg selv at han ikke har råd til barn og bryllup da. TS

Bladd meg gjennom tråden. Det første som slår meg er at du har veldig negative holdninger til han, samtidig så eier du ikke bolig og har knapt sparepenger selv. Har du råd til bryllup og barn? 

Selv så har jeg en tenåring. Vi har levd på langt mindre enn 380.000 i året, samtidig som jeg har betalt ekstra på lånet. Det går hvis man vil. Men selvfølgelig, så er det ganske urealistisk hvis man leier i en av de største byene. 

Ganske interessant tråd skal det sies. Veldig enstemming hvem som er problemet her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 10.43):

Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning.

Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie.

Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig.

Hva tenker dere?

Tenker han kan finne seg ei som ikke teller penger. Og faktisk vurderer han fordi han ikke er millionær.  

Anonymkode: 9fba2...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette handler om at du er økonomisk uansvarlig, og at du har nedlatende holdninger til en mann som er bedre økonomisk stilt enn deg. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde  -5000 på konto og eide ingenting da jeg ble gravid første gang. Nå eier vi boliger og har flere mill på konto og i fond. Man omprioriterer valg når man får barn. At han har en lavtlønnet jobb er ikke ensbetydende at han må være fattig for alltid. Økonomien hans er ikke problemet, det er nok heller ambisjonene.

Anonymkode: 38dc5...7d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (13 minutter siden):

Dette handler om at du er økonomisk uansvarlig, og at du har nedlatende holdninger til en mann som er bedre økonomisk stilt enn deg. 

Jeg er uansvarlig fordi jeg har bachelorgrad fra USA og har vært i over 30 land, samt har 100.000 kr på konto? Nei, jeg eier ikke bolig, men betaler 15.000 kr i husleie for en 72 kvadrat i en stor by. Jeg valgte å reise rundt i 20-årene og angrer ikke på det. Nå er jeg klar for å stifte familie og få barn, men med den rette mannen. 

Det er nok mangel på ambisjoner og at vi har ulike drømmer - som noen skriver her oppe. TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er nok perfekt for livet med barn.

Da må man være mye hjemme eller i nærområdet der man bor, og har ikke tid eller råd til å spise ute særlig ofte. 

Det er feil. Mine venner og søsken spiser masse ute og reiser hvert år med barn. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da er det jo ikke økonomi som er utformingen her, ts, slik du har lagt frem i div innlegg, men at dere har ulike interesser, prioriteringer og ønsker. Kan ikke unngå å tenke på om du bruker økonomien hans som er unnskyldning for å rettferdiggjøre et brudd, mens det egentlig er no helt annet det handler om…

Anonymkode: fbe32...92b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innleggene dine tror jeg du har helt rett i at dere bør gå fra hverandre, men ikke pga økonomi, men fordi dere ønsker ulike ting. Å skylde på HAN, for at DERES ønsker og  mål ikke er forenelig, sier svært mye om modningsnivået ditt,  ts. 

Anonymkode: fbe32...92b

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er uansvarlig fordi jeg har bachelorgrad fra USA og har vært i over 30 land, samt har 100.000 kr på konto? Nei, jeg eier ikke bolig, men betaler 15.000 kr i husleie for en 72 kvadrat i en stor by. Jeg valgte å reise rundt i 20-årene og angrer ikke på det. Nå er jeg klar for å stifte familie og få barn, men med den rette mannen. 

Det er nok mangel på ambisjoner og at vi har ulike drømmer - som noen skriver her oppe. TS 

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn dette med at du har valgt å reise gang på gang. Med den økonomiske situasjonen du er i, så fremstår det bare som pinlig og bekrefter bare det jeg tenker om hvor økonomisk uansvarlig du er. Ok, så har du reist, men det forandrer ikke på det faktumet at du betaler 180.000 kr (!) i året for å bo i en leilighet som ikke er din, i tillegg så har du forbrukt antageligvis flere hundretusen på å reise. Det er urelevant om du hadde brukt det på reise, plastiske operasjoner, klær, biler. Det er fortsatt luksusgjenstander som du har forbrukt.  

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de reisene du har vært på, da har du brukt penger på luft da eller?

Å reise er jo å bruke penger på seg selv.

Du har seriøst så lite selvinnsikt at det er flaut å lese. Han sitter så mye bedre i det enn deg fordi han har prioritert pengene sine riktig, du har brukt dine penger på reise og goder. Han eier, du leier. 

Endret av Clancy
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (10 minutter siden):

Så de reisene du har vært på, da har du brukt penger på luft da eller?

Å reise er jo å bruke penger på seg selv.

Du har seriøst så lite selvinnsikt at det er flaut å lese. Han sitter så mye bedre i det enn deg fordi han har prioritert pengene sine riktig, du har brukt dine penger på reise og goder. Han eier, du leier. 

Nå har jeg ikke vært på reise siden i sommer og det var uten han. Han har ikke råd. Jeg er lei av å høre det gang på gang. Ikke råd til kino, ikke råd til å gå ut å spise, ikke råd til å flytte…. Jeg har aldri vært sammen med en mann som er så «fattig.» Selv om eksen ikke var den beste, så var livet fullt av eventyr og opplevelser. Jeg følte jeg utviklet meg. Nå føler jeg meg fanget og døende.

Fint at han eier, men jeg ville aldri ha bodd der han bor: På landet og nærmeste nabo er fem minutter unna med bil. Det er mer hytte enn enebolig faktisk. Jeg føler meg ikke hjemme der.

Men dere har faktisk hjulpet meg i saken og fått meg til å se ting klarere. Han er ingen jeg ønsker å gifte meg med og få barn med. Takk 😊 Da kan denne trådem lukkes. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke vært på reise siden i sommer og det var uten han. Han har ikke råd. Jeg er lei av å høre det gang på gang. Ikke råd til kino, ikke råd til å gå ut å spise, ikke råd til å flytte…. Jeg har aldri vært sammen med en mann som er så «fattig.» Selv om eksen ikke var den beste, så var livet fullt av eventyr og opplevelser. Jeg følte jeg utviklet meg. Nå føler jeg meg fanget og døende.

Fint at han eier, men jeg ville aldri ha bodd der han bor: På landet og nærmeste nabo er fem minutter unna med bil. Det er mer hytte enn enebolig faktisk. Jeg føler meg ikke hjemme der.

Men dere har faktisk hjulpet meg i saken og fått meg til å se ting klarere. Han er ingen jeg ønsker å gifte meg med og få barn med. Takk 😊 Da kan denne trådem lukkes. TS

Dere er veldig forskjellig. Jeg er som han, bare med mer høyere lønn. Ville blitt forbannet om den jeg skulle bygge familie med var som deg, du ville vært raskt ut døra (som jeg eier).

Anonymkode: 97fef...9cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

...Mine venner og søsken spiser masse ute og reiser hvert år med barn. TS

Da forestår jeg at du raskt sørger for å få noe tilsvarende deres jobber og inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du skrev ingenting om at han hadde lån på hus/bil. Men har DU råd til barn og bryllup da? Du har jo verken høy lønn eller mye egenkapital selv. Og hvorfor ikke gjøre noe med din egen situasjon, i stedet for å finne en mann med penger? 

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 10.46):

Min inntekt er 575 000 kr om året. TS

Hadde ikke valgt barn med han under disse forholdene. Var selv «fattig» da jeg fikk barn og ble etterhvert alenemor. Kjærlighet oppveier ikke at barna ikke får samme opplevelser og muligheter som andre barn. Med lav lønn må man jobbe mer for å få økonomien til å strekke til, blir trøttere, velger enklere løsninger og er mer borte fra barna. Nå er jeg gift med en velstående mann. Når jeg ser hvilke muligheter hans barn og barnebarn  har av å tilegne seg opplevelser, kunnskap og ferdigheter blir jeg nesten ærbødige og tenker at alle barn skulle hatt det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...