*Mocca* Skrevet 22. desember 2024 #101 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning. Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie. Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig. Hva tenker dere? Anonymkode: 3b5a5...623 Hvis du er mer opptatt av pengene han har enn mannen så la han gå finne seg noen andre som setter pris på han for han. Penger, verdier kan forsvinne over natten. Et godt liv kan skapes i felleskap. Elsker man personen så blåser man i hvilken bil han kjører,type jobb, utdannelse, hvor mye penger på kontoen osv. Personlighet og holdninger derimot, de er det uavhengig av økonomisk status. Du sier også selv at du er avhengig av noen andres inntekt for å skape livet du ønsker deg, skap deg livet du ønsker deg selv. Eller finn deg noen som synes det er greit at partner er sammen med dem for pengene, og ikke pga hvem de er. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #102 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har reist mye. Jeg har vært i 40 land. Han har vært i fire land. Jeg reiser minst en uke til utlandet hvert år. Det virker ikke som om han har råd til det. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Da har jo du reist opp de pengene han har kjøpt hus for. Han er jo mest fornuftig her Anonymkode: 7bae8...766 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #103 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi bor på landet ja, men ikke sammen. Fordi vi har dyp kjærlighet for hverandre. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Ikke dypere enn naboens lommebok, Anonymkode: 8a362...5fd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #104 Del Skrevet 22. desember 2024 Dere har kommet dit at dere ønsker barn og bryllup og du har ikke visst hvor mye han har på konto..? Sikkert. Anonymkode: 1c598...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #105 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning. Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie. Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig. Hva tenker dere? Anonymkode: 3b5a5...623 Du mener han har 20 000 på sparekonto? Du har jo heller ikke spesielt høy lønn da. Sparer du da? Jeg forstår jo at du er litt nervøs, men hvorfor har du datet han i hele to år? Du har vel visst at han ikke har høyere utdanning? Anonymkode: e9b4d...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #106 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har svart på det. Jeg har bil, eier ikke bolig og har litt mer enn han i buffer, men ikke mye. Men jeg tjener mye mer enn han. Jeg er vant med menn som tjener 2-3 ganger mer enn meg. Jeg visste ikke han hadde kun 20.000 kr på konto. Jeg trodde han hadde mye mer. Jeg ble litt satt ut. Da har rett i dette med barn og jeg ser drømmene mine falle… TS Anonymkode: 3b5a5...623 Men han eier bolig. Så om han selger den, har han nok mer i buffer. Eller ? Jammen...Det er jo egnetlig mer risky for han å date en dame som reiser vekk alle penger, har litt i buffer, og null i EK ? Eller har du ek ? Og så er det merkelig for meg at dine drømmer er så avhengig av en annen person. Det er jo dine drømmer. Han drømmer jo kansje ikke om det samme som deg. Anonymkode: e9b4d...703 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #107 Del Skrevet 22. desember 2024 Det er et valg du må ta, om du skal velge kjærligheten eller økonomi, forstår at mannen din har huket av på mange punkter, menn ikke når det gjelder lønn. I mitt forhold er det motsatt, men på grunn av at jeg tjener såpass mye mer enn henne så har vi det rimelig bra uansett. Men jeg vet om jeg hadde funnet en partner som hadde hatt samme inntekt som meg så kunne vi hadde samlet husholdningsinntekt på 2,8 mill, men med samboer som jeg har valgt og trvives med så har vi en samlet inntekt på 1.75 mill. I ditt tilfelle om du fant en som matchet din egen inntekt så ville dere hatt en samlet inntekt på 1,150 million, men per idag så ender dere på 960K. Så om jeg og du hadde blitt i lag så ville vi hatt en samlet inntekt på 1,975 mill, som er 825 000 mindre enn om jeg skulle finne noen med samme inntekt som meg selv. Det jeg prøver å si er at man må velge penger eller kjærlighet, og at man ikke alltid kan matche hverandre i lønn. Anonymkode: 466e8...180 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #108 Del Skrevet 22. desember 2024 Da får du gå fra han da, han fortjener noen som ikke er ute etter penger:) Anonymkode: b2913...1f1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #109 Del Skrevet 22. desember 2024 Han har en helt levelig lønn, eier hus, bil og motorsykkel, og har i det minste en bufferkonto. For all del, hvis penger er viktigere for deg en kjærlighet, så får du finne deg en sukkerpappa, men han er ikke fattig. Anonymkode: 6e76c...81f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #110 Del Skrevet 22. desember 2024 Du har jo reist vekk alle pengene dine TS, det er åpenbart du som har elendig økonomistyring og som nå vil ha en sugardaddy. Anonymkode: a1620...080 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #111 Del Skrevet 22. desember 2024 Lykke til med 3 barn i din alder. Anonymkode: a2acb...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #112 Del Skrevet 22. desember 2024 Et barn koster penger, to mer. Tre barn koster veldig mye penger. Her er så mye SIFO sier at en familie på 4 koster: rundt 30.000 kr i mnd. Legg på 5.000 ekstra for barn nr.3. Hver måned. https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/barna-koster-deg-ulike-livsfaser Anonymkode: a2ad4...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #113 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg forstår godt at bryllupsprat kan være en trigger for han, virker som han våkner og innser at han fortjener bedre. Anonymkode: 92d96...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. desember 2024 #114 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning. Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie. Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig. Hva tenker dere? Anonymkode: 3b5a5...623 Ingen som har 20 000 på bok er fattige. For noe tull! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 22. desember 2024 #115 Del Skrevet 22. desember 2024 Kan du øke din egen inntekt, da? Det viktigste er jo den totale inntekten. Eller må mannen tjene mer enn deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #116 Del Skrevet 22. desember 2024 Han finner nok fort ut at han ikke vil være sammen med en dame som har så elendig kontroll på økonomien sin. Så da er problemet ditt løst 😃. Du sløser jo bare bort pengene dine. Anonymkode: 11f92...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 22. desember 2024 #117 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) Hvordan levde du fra ung-voksen frem til nå? Har du greid deg på egne penger? Lurer du ikke på hvorfor han nøler med å få barn når din biologiske klokke tikker? Har han barn fra før? Beklager min kynisme, men jeg tror ikke dette er liv laga, du har ønsket deg prinsesselivet 10 år for lenge. Du ønsker en annen livsstil enn hva han kan gi deg. Om du alikevel vil være sammen med han, sørg for delt økonomi, så reiser du for dine lommepenger så gjør han hva han vil med sine. Endret 22. desember 2024 av Jadaomatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 22. desember 2024 #118 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han finner nok fort ut at han ikke vil være sammen med en dame som har så elendig kontroll på økonomien sin. Så da er problemet ditt løst 😃. Du sløser jo bare bort pengene dine. Anonymkode: 11f92...032 Aldri sløsing når en reiser bort pengene sine😉 Det er derfor jeg jobber😆 Endret 22. desember 2024 av Jadaomatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #119 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min inntekt er 575 000 kr om året. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Ja, du har jo ikke spesielt høy inntekt selv. Med det livet du skisserer så trenger du nok en som tjener vesentlig bedre enn deg selv. Anonymkode: d2a6a...716 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 22. desember 2024 #120 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, jeg føler jo det da. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Du kan synse og mene så mye du vil, men med 575 000 kr i brutto inntekt per år er du langt under en normal gjennomsnittlig norsk inntekt. Å drømme om bryllup og turer til Sør-Europa hvert år virker veldig urealistisk. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå